
Kabína Hondy CR-V je absolútnym opozitom súčasného trendu integrácie veľkých dotykových obrazoviek a znižovania počtu fyzických tlačidiel. Interiér má priam dokonalú ergonómiu, je elegantný a kvalitne vypracovaný.
V podstate jediným dizajnovým výstrelkom je plastová sieť pred výduchmi klimatizácie. Obrazovka infotainmentu má uhlopriečku dlhú 9 palcov, čo je tak akurát. Jej menu je jednoduché a prehľadné. Páči sa nám, že po zotmení funguje v nočnom režime alebo že sa dá dokonca úplne vypnúť. Pri jazde v noci tak neťahá oči a vodič sa môže sústrediť len na dianie pred sebou. Honda CR-V má kompletne manuálne ovládanie funkcií klimatizácie. Žiadne skrollovanie v menu – teplota, intenzita ventilátora, fúkanie vzduchu na sklá, jednoducho, všetko tu nastavíte veľkými otočnými gombíkmi alebo tlačidlami. Je to rýchle, intuitívne a počas jazdy bezpečné.

V porovnaní s inými SUV má Honda CR-V jednu zvláštnosť a tou je ovládanie smeru jazdy. Nenachádza sa tu typický volič automatickej prevodovky, aký používa množstvo iných vozidiel. Miesto toho je tu pre každý režim (P, R, N, D) vyhradené samostatné tlačidlo. Spočiatku sme sa obávali praktickej stránky, ale manipulácia s tlačidlami sa ukázala ako absolútne bezproblémová a rýchla.

Ďalšie šikovné funkcie sa nachádzajú na páčkach smeroviek a stieračov. Na ich koncoch sú tlačidlá, ktorými sa dá vyvolať obraz z kamery sledujúcej mŕtvy uhol na pravej strane alebo 360-stupňová kamera. Samozrejme, zadná parkovacia kamera a pohľad z vtáčej perspektívy sa na obrazovke zobrazí okamžite po zaradení spiatočky, ale pokiaľ sa v nejakej situácii potrebujete rýchlo zorientovať, je fajn, že tak môžete urobiť veľmi rýchlo aj počas jazdy a nemusíte sa preklikávať v menu obrazovky. Na stredovom tuneli je možné ešte tlačidlami prepnúť jazdný režim či vybrať si jeden z režimov hybridného pohonu (Energy Save).

Sedadlá
Z auta je výborný výhľad a dobre sa v ňom sedí. Na tých predných síce absentuje masážna funkcia, ale sú vyhrievané a ventilované v troch stupňoch a elektricky nastaviteľné. Sedadlo vodiča má navyše nastaviteľný aj sklon sedáku a pamäť na uloženie dvoch pozícií. Aj zadná lavica poskytuje sediacim maximálny komfort. Priestoru na kolená je prebytok a Honda CR-V patrí vo svojej triede medzi SUV s najlepšou variabilitou. Síce tu absentuje otvor na lyže, pretože delenie sedadiel je v pomere 60:40 ale zadné sedadlá sa dajú nezávisle od seba posúvať (v rozsahu až 19 centimetrov). Možné je polohovať i sklon operadiel. Kto si chce počas jazdy odpočinúť, v CR-V nájde absolútny pokoj.

Batožinový priestor
Základný objem kufra je 617 litrov. Základný využiteľný priestor má PHEV rovnaký ako hybrid, rozdiel je len vo využiteľnosti priestoru pod podlahou. Keďže batéria PHEV je umiestnená v podlahe, využiť je možné celý priestor pod dnom kufra na uloženie napríklad nabíjacích káblov a ostatného príslušenstva k vozidlu.

Jazdné vlastnosti a spotreba
Podvozok aj vďaka poriadnej porcii gumy na pneumatikách žehlí nerovnosti s gráciou a na akomkoľvek type povrchu udržiava Honda CR-V posádku v pohodlí. Netreba sa báť poslať auto do zákruty aj vyššou rýchlosťou. Karoséria sa síce trochu nakloní, ale podvozok s adaptívnymi tlmičmi vzbudzuje veľkú istotu podržať plyn. Riadenie je na pomery tejto triedy priam až delikátne.
Honda CR-V patrí medzi jedno z mála súčasných áut, v ktorých počas jazdy nie je možné vypnúť upozornenie na prekročenú maximálnu povolenú rýchlosť. Tento povinný prvok výbave je možné deaktivovať jedine v parkovacom režime cez menu multimediálneho systému.
Okrem 17,7 kWh batérie je Honda CR-V vybavená aj 46,5-litrovou nádržou na benzín. Na elektrinu v kombinácii mestskej prevádzky a diaľnic v okolí Bratislavy sa dá prejsť okolo 65 kilometrov. Ani po zapojení spaľovacieho motora to však nie je žiadna tragédia. V meste sme v hybridom režime jazdili so spotrebou 4,8 l/100 km a kombinovanej prevádzke vrátane diaľnic a okresných ciest sa spotreba ustálila na 6,1 l/100 km.

Ešte sa nelúčime
Honda CR-V je výborne navrhnuté a postavené auto. Cítime sa v ňom bezpečne a šoférovanie nás vyslovene baví. Z každého centimetra srší kvalita a premyslenosť. Spotrebou sa približuje menším hatchbackom, no nechýba mu dynamika. Nemá síce otvor na lyže, zato má polohovateľné a posúvateľné zadné sedadlá. Hybridný systém ukazuje, ako sa dá jemne zladiť spolupráca spaľovacieho motora a elektromotora tak, aby to viedlo k úspornej, no pritom stále dynamickej prevádzke. V našej redakcii zotrvá ešte niekoľko mesiacov, v priebehu ktorých vám prinesieme ešte podrobnejšie skúsenosti a dojmy. V prípade, ak vás zaujíma niečo konkrétne, alebo máte pre CR-V nejakú (bláznivú) výzvu, pošlite nám mail alebo správu na sociálnych sieťach.