Domov SPRÁVY Doprava Ešte nikdy sme tunel takto nestavali. Na slovenskej D3 vznikol problém

Ešte nikdy sme tunel takto nestavali. Na slovenskej D3 vznikol problém

výstavba tunela Višňové
Ilustračná fotka

Má len päť kilometrov, no napriek tomu pôjde o veľmi komplikovanú stavbu. Reč je o časti diaľnice D3, na ktorom vybudujú aj druhú rúru tunela Horelica tak, aby na danom mieste vznikla štvorprúdová diaľnica. Ak všetko pôjde podľa plánu, stavať ju budú takmer päť rokov, uvádza denník Hospodárske noviny.

Na Slovensku sme ešte nikdy nestavali druhú tunelovú rúru diaľničného tunela v čase, keď je tá prvá už v prevádzke. Presne takto však postavia druhú rúru tunela Horelica na Kysuciach. Napokon, všetko je raz po prvý raz a rovnako to bude aj v tomto prípade.

Otázkou zostáva, kto túto diaľnicu na trase Oščadnica – Čadca, Bukov s tunelom Horelica postaví. Odpoveď nie je vôbec taká jednoduchá, začali sa prieťahy a uvidíme, kedy sa ich podarí vyriešiť.

Treba vziať do úvahy, že štát sa ocitá pod čoraz väčším tlakom kvôli eurofondom, ktoré chce na výstavbu diaľnice D3 použiť a má na to len obmedzený čas. Podpis zmluvy o novom úseku sa však zatiaľ stále nepodarilo docieliť. Potrvá zrejme ešte týždne, kým sa tak stane.

Vyhral Váhostav, napadli to

Víťazom verejného obstarávania sa neprávoplatne stal Váhostav spolu s firmami Metrostav a Duna Aszfalt. Problém je, že neúspešná konkurencia sa sťažovala na výsledok tendra. To predlžuje vyhlásenie oficiálnych právoplatných výsledkov a nateraz nie je víťazom tendra nikto.

Ako píšu Hospodárske noviny, diaľničná spoločnosť musí na základe rozhodnutia kontrolórov do 60 dní upraviť vyhodnotenie súťaže tak, aby v ňom neboli nedostatky, ktoré bránia uzatvoreniu verejnej súťaže.

Kde sa stala chyba na D3?

Na druhom mieste vo verejnom obstarávaní nateraz skončilo konzorcium okolo firiem Doprastav, Strabag, Eurovia, SMS a Marti. Verejné obstarávanie napadli a konkrétne sa sťažovali na časť referencií, ktorú poskytol víťaz tendra, a informovanie o nich v rámci vyhodnotenia tendra.

Minimálne sčasti ich argumenty uznal aj kontrolný orgán, keď podľa HN zdôraznil nasledovné stanovisko: „Verejný obstarávateľ by mal poskytnúť kľúčové informácie, a to minimálne v takom rozsahu, aby mohol dotknutý uchádzač v súlade s princípom transparentnosti racionálne identifikovať dôvody, ktoré viedli k výberu ponuky úspešného uchádzača.“ Na ťahu sú tak teraz diaľničniari.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 3.6 / 5. Počet hodnotení 8

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokUž nevedia ako spomaliť vodičov, testujú vlnité cesty
Nasledujúci článokMotoristi, nová zmena sa týka všetkých s vodičákom skupiny B