Domov SPRÁVY News Nürburgring má nového kráľa. Toto je najrýchlejšie auto s manuálom

Nürburgring má nového kráľa. Toto je najrýchlejšie auto s manuálom

Foto: Porsche

Legendárny Nürburgring má nového rekordmana. Nie však v boji o celkové prvenstvo, ale v kategórii vozidiel s manuálnou prevodovkou.

Rekordy na nemeckom okruhu Nürburgring patria k tým najprestížnejším v automobilovom svete. Výrobcovia desaťročia využívajú túto ikonickú trať ako referenciu pre porovnanie svojich športových vozidiel s konkurenciou, pričom nikto sa nechce uspokojiť s druhou priečkou. Rekordy na Nordschleife zároveň slúžia aj ako skvelý marketingový ťah. Jeden si teraz pre seba uchmatla značka zo Štuttgartu.

Porsche to sľúbilo a Porsche doručilo. Na Nürburgring išlo s novou 911 GT3 s jasným cieľom. Vytvoriť nový rekord v kategórii vozidiel s manuálnou prevodovkou a zosadiť z trónu Dodge Viper ACR. Ten s časom 7:01,3 držal korunu kráľa neuveriteľných osem rokov. Pre nové Porsche 911 GT3 s Jorgom Bergmeisterom to však nebol žiadny problém.

Foto: Porsche

Čas Viperu roztrhalo Porsche na kusy

Predchádzajúci rekord totiž sfúkol o 5 sekúnd, kolo zajazdil za 6:56,294 a vytvoril tak nové maximum pre auto s manuálom. Zároveň treba podotknúť, že čas Viperu bol stanovený ešte predtým, ako okruh Nürburgring štandardizoval svoje postupy merania času. Tie v súčasnosti stanovujú jedno kolo na celej 20,83-kilometrovej trati. Predtým sa však pri meraných časoch vynechávala krátka boxová rovinka. Na kratšom variante okruhu (20,6 km) dosiahla nová 911 GT3 čas 6:51,764. Takže v priamom porovnaní bolo Porsche v skutočnosti až o takmer 10 sekúnd rýchlejšie ako Viper, a to napriek výkonovému deficitu vyše 140 koní. Novinka zo Štuttgartu dokonca porazila aj predošlú generáciu GT3 s dvojspojkovou prevodovkou PDK.

Foto: Porsche

„Nový model 911 GT3 vzbudzuje ešte väčšiu dôveru pri jazde na limite ako predchádzajúci model. Bol som rýchlejší takmer v každej zákrute,“ uviedol Bergmeister vo svojom vyhlásení. „Od modelu 911 GT3 RS sme sa veľa naučili, najmä čo sa týka podvozku. Auto je ešte stabilnejšie na nerovnostiach a cez obrubníky. A vďaka o osem percent kratšiemu prevodovému pomeru je pri zrýchľovaní s rovnakým výkonom motora na zadnej náprave citeľne viac výkonu. Aj keď so sedemstupňovou prevodovkou PDK by to bolo o pár sekúnd rýchlejšie – so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou som mal na meranom kole rozhodne viac práce, a tým aj o niečo viac zábavy.“

Grab a passenger ride in the Porsche 911 GT3 as it sets a new Nürburgring lap time

Rekordné Porsche 911 GT3 malo voliteľný balík Weissach, ktorý zahŕňa množstvo prvkov na zníženie hmotnosti a doplnky z uhlíkových vlákien. Vozidlo malo obuté aj pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2 R, čo je najrýchlejšia guma dostupná pre novú GT3. Porsche zároveň ukázalo svoju silu a to ešte stále čakáme na vrcholný variant GT2 RS.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.9 / 5. Počet hodnotení 12

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJTS Porsche
Predchádzajúci článok8 ľudí, 8 l/100 km, 900 km. Toto elektrina len tak nenahradí
Nasledujúci článokHennessey postavil najvýkonnejšie spaľovacie auto všetkých čias