Európska komisia začala vyšetrovanie s cieľom posúdiť, či sú antidumpingové opatrenia na dovoz pneumatík pre osobné automobily a ľahké nákladné vozidlá z Číny opodstatnené. Spustenie procesu nasleduje po sťažnostiach gumárenského priemyslu v EÚ, ktorý tvrdil, že dumpingový čínsky dovoz pneumatík poškodzuje domácich výrobcov.
Hrozí koniec lacným čínskym pneumatikám? Po clách na dovoz elektromobilov vyrábaných v Číne si Európska únia posvieti na ďalší dôležitý segment automobilového trhu – pneumatiky. Európska komisia už začala vyšetrovanie možnej nekalej konkurencie zo strany čínskych výrobcov pneumatík. V prípade zavedenia ciel by mohol nastať koniec dostupnosti lacných čínskych pneumatík na trhoch Európskej únie.
Vyšetrovanie by malo trvať približne 14 mesiacov, avšak predbežné antidumpingové opatrenia môžu byť uložené už do 8 mesiacov. Pneumatikový priemysel priamo zamestnáva 75 000 ľudí v štrnástich členských štátoch EÚ a prispieva k rozsiahlemu automobilovému priemyslu EÚ. Trh s pneumatikami pre osobné automobily a ľahké nákladné vozidlá mal v roku 2024 v EÚ hodnotu viac ako 18 miliárd eur. EÚ má v súčasnosti v platnosti už antidumpingové a antisubvenčné opatrenia na dovoz pneumatík pre autobusy a nákladné vozidlá z Číny.