Domov SPRÁVY Elektromobilita Z Bratislavy do Košíc elektromobilom: DC nabíjačka od OMV každých 100 km

Z Bratislavy do Košíc elektromobilom: DC nabíjačka od OMV každých 100 km

nabíjacia stanica od OMV
Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Znie to ambiciózne: každých 100 kilometrov po hlavnom ťahu z Bratislavy do Košíc, severnou aj južnou trasou, rýchlonabíjačka s výkonom 300 až 400 kW. Nie v roku 2030, ale už čoskoro – na konci tohto roka. OMV to myslí s elektromobilitou vážne, nečaká na štát a všetkým vodičom elektromobilom chce zjednodušiť presúvanie sa z východ na západ a späť.

Spoločnosť, ktorá je dlhodobo známa najmä ako predajca pohonných hmôt, sa podľa slov Miroslava Ovečku, zástupcu OMV a odborníka na e-mobilitu, pripravuje na novú éru dopravy. „Svet sa mení a doprava spolu s ním. Elektromobilita je globálny trend a aj my ako OMV sa meníme. Už 30 rokov pomáhame uľahčovať cestovanie a dnes k tomu pristupujeme z pohľadu modernej energetiky a recyklácie,“ povedal.

Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Nabíjanie do budúcnosti

Novým štandardom OMV sa stáva budovanie rýchlonabíjacích staníc s výkonom až 400 kW. Pre porovnanie – väčšina súčasných verejných rýchlonabíjačiek na Slovensku pracuje s výkonom 50 až 150 kW. „Nie je to prehnané. Pozeráme sa dopredu, chceme byť pripravení na výkonnú elektromobilitu budúcnosti,“ vysvetlil Ovečka. Áut schopných naplno využiť takýto vysoký nabíjací výkon po slovenských cestách jazdí minimum, ale to sa už čoskoro zmení. Napríklad BMW avizuje, že jeho elektromobil najnovšej generácie s názvom iX3, dosiahne maximálny nabíjací výkon práve 400 kW.

OMV pritom kladie dôraz nielen na výkon, ale aj na komfort a bezpečnosť. Nabíjacie body situuje na miestach, kde vodiči môžu počas nabíjania vybaviť bežné potreby – v predajniach otvorených 24/7 alebo v ich blízkosti. Dôležitý je aj psychologický faktor: „Ľudia nechcú nabíjať v tmavých alebo opustených lokalitách. Chceme, aby sa u nás cítili bezpečne,“ vysvetlil Ovečka.

Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Nabíjanie bez bariér

OMV sa snaží zjednodušiť proces nabíjania tak, aby bol čo najprístupnejší. Zákazníci si môžu vybrať zo širokej škály možností – od roamingových produktov až po bežnú platbu platobnou kartou bez potreby registrácie, čo využívajú najmä zahraniční cestujúci. Pre pravidelných používateľov je k dispozícii aj mobilná aplikácia a dva programy – jeden bez mesačného poplatku a druhý s paušálom. Cena elektriny pri programe s paušálom je aktuálne 0,44 € za kWh, pričom novinkou je možnosť nabíjať aj v zahraničí (Rakúsko, Maďarsko) cez slovenskú aplikáciu OMV za rovnaké ceny ako doma.

Zaujímavou ponukou pre firmy je e-mobility karta, ktorá umožňuje nielen nabíjanie elektromobilov, ale aj tankovanie tradičných palív a úhradu služieb ako autoumyváreň alebo mýto – všetko na jednom mieste a s jednou kartou.

Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Rýchla sieť rastie

Prvá nabíjacia stanica OMV bola na Slovensku spustená v roku 2023. Dnes ich funguje už 38, pričom sú rozmiestnené na 22 čerpacích staniciach a ďalších lokalitách, najmä pri predajniach Billa. V roku 2025 pribudne ďalších 11 lokalít a 52 nových nabíjacích bodov. Výsledkom bude prakticky pokrytie celej trasy z Bratislavy do Košíc, severnou aj južnou trasou, s dostupnou rýchlou DC nabíjačkou každých približne 100 kilometrov.

Na nabíjačkách OMV je navyše možné využívať aj karty od iných prevádzkovateľov, napríklad ZSE Drive.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokTesla v tichosti upravila dve autá, ľudia sú rozčarovaní
Nasledujúci článokPeugeot 208 GTi cerí zuby: 280 koní a samosvor
Práci redaktora sa venujem už viac než 20 rokov. Začínal som na portáli Autovia.sk, neskôr som sa stal členom redakcie magazínu Stop. Od roku 2022 som šéfredaktorom portálu startstop.sk.