Domov TESTY Nové vozidlá Prvá jazda s Elroq RS: Toto je budúcnosť športových Škodoviek?

Prvá jazda s Elroq RS: Toto je budúcnosť športových Škodoviek?

Len si to predstavte. Deväťdesiate roky a niekto vám hovorí, že jedného dňa Škoda prešprintuje Lamborghini Diablo. Šialené, však? S príchodom výkonných elektromobilov sa však z tohto stáva každodenná realita, ktorú najnovšie potvrdzuje Elroq RS.

Prvá jazda Škoda Elroq RS - takto vyzerá športový duch v Elektromobile

Jeho technika je v zásade koncernová klasika. Dva elektromotory, každý na jednej náprave a ich súčinný výkon 250 kW (340 k). To mu zaručuje zrýchlenie na 100 km/h za 5,4 sekundy. Za volantom je toto číslo cítiť a Elroq RS vás celkom razantne zatlačí do sedadla. V zákrutách je však naladený skôr na bezpečnosť a istotu. Pritom podvozok má veľký potenciál, napriek minimálnym zmenám.

Škoda Elroq RS
Foto: Škoda

Ide primárne o nové naladenie podvozku pre RS. Špecifické nastavenie adaptívneho podvozku DCC Elroqu RS zodpovedá kompaktnejším rozmerom karosérie. Verzia RS ponúka širokú škálu nastavení tlmičov a individuálny režim umožňuje výber z 15 rôznych charakteristík. Súčasťou každého z DCC tlmičov je sofistikovaný elektromagnetický ventil, ktorý sa otvára a zatvára rádovo v milisekundách. Taktiež je prítomná predná
náprava s riešením typu MacPherson a viacprvkové zavesenie kolies zadnej nápravy.

Škoda Elroq RS
Foto: Škoda

Slalom

Tieto riešenia sme preverili počas slalomu, kde sa ukázalo v zásade všetko o novom Elroqu RS. V prvom rade je veľká škoda, že elektronika je mimoriadne prísna a častokrát nebude jazdiť podľa adhézie pneumatík, ale podľa toho, aby vás čo najmenej sekala. Pri dotlačení na limit podvozok nádherne pracuje s váhou a kompaktnejšie rozmery z neho robia zábavnejšie auto než Enyaq RS. Nebude to však auto, ktoré svoj pohon všetkých kolies využije na nejaké pretáčavé výjazdy. Elroq poskytne výbornú priľnavosť a veľmi dobré výjazdy zo zákrut, bez zbytočnej nedotáčavosti.

Foto: Škoda

Brzdový systém neprešiel nejakým veľkým vylepšením, preto od neho netreba čakať dlhú výdrž pri športovej jazde, pričom zadné brzdy sú naďalej bubnové. Ako sme spomínali, podvozok je ale naladený výborne a príjemne nás prekvapilo, že aj bez veľkých zásahov dokázal poskytovať veľmi spoľahlivú oporu. Progresívne riadenie poskytne priamejšie zatočenia až vo vyšších rýchlostiach, takže pri slalome sme boli skôr v mestskom režime, teda sme museli viac zatáčať.

Top špecifikácia

Ale presuňme sa zo spoločnosti kužeľov na bežné cesty. Tu Elroq RS poskytuje presne to, čo od eresovej Škody očakávame. Za tie roky by sa dala skratka RS preložiť ako rozumní sport, pretože skvelo vyvažuje každodenné použitie a radosť za volantom. Poteší výkonom, podvozkom, ktorý vie byť aj pohodlný a ustrážiť veľké disky pred buchotaním.

Škoda Elroq RS interiér
Foto: Škoda

Elroq RS dostal najväčšiu batériu s kapacitou 84 kWh. To má podľa automobilky stačiť na dojazd 540 kilometrov. Špička nabíjacieho výkonu sa posunula na 185 kW a z 10 na 80 % to má trvať 26 minút. Najviac pre Elroq RS hovorí základná výbava, ktorá je skutočne bohatá. Najväčším ťahákom sú bez pochýb skvelé Matrix LED svetlá, ale taktiež head-up displej s rozšírenou realitou, adaptívny tempomat, vyhrievané sedadlá a volant, alebo virtuálny pedál veka batožinového priestoru.

Škoda Elroq RS batožinový priestor
Foto: Škoda

Opomenúť nemôžeme ani dizajn, ktorý bude taktiež veľkým ťahákom. Športové nárazníky, 20 alebo 21″ disky kolies, Elroq RS má jednoducho šmrnc. Za tento šmrnc si aj zaplatíte, pretože s aktuálnym cenovým zvýhodnením 2 300 € je jeho cenovka 50 690 €. Pripomíname však, že jednak je auto už od základu veľmi dobre vybavené a má zaujímavé výkonové parametre. Cupra Formentor VZ 333 je momentálne dostupná za 51 220 €.

Prvá jazda Škoda Elroq RS - takto vyzerá športový duch v Elektromobile

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 2

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokBentley a Lamborghini zabezpečili 60 % zisku Audi Group
Nasledujúci článokNajlacnejší plugin na Slovensku má dojazd cez 1000 km a je skvelý
Autá milujem od útleho veku a profesionálne im venujem od roku 2016. Mojou doménou sú videá, kde snažím o autách hovoriť ľudskou rečou a zameriavam sa na veci, ktoré bežný zákazník najviac vníma. Keď ale príde na športové auto, vždy rád nechám vyznieť svoju lásku k motoršportu a rýchlej jazde.