Koncern Stellantis vyzýva majiteľov vozidiel značiek Citroen C3 druhej generácie a DS3 prvej generácie vyrobených medzi rokmi 2009 až 2019, aby okamžite prestali jazdiť so svojimi vozidlami. Je potrebné navštíviť autorizovaný servis, kde dôjde k bezplatnej výmene airbagov Takata, ktoré môžu spôsobiť vážne zranenia až smrť.
Vozidlá zahrnuté do tejto zvolávacej akcie už boli súčasťou prebiehajúcej komplexnej zvolávacej kampane, ktorá sa začala pred viac ako rokom, najprv v južnej Európe a potom sa rozšírila aj ďalej na sever. Rozhodnutia o zvolávaní, najmä akcie s obmedzením pohybu, sú založené na viacerých faktoroch vrátane špecifikácií airbagov, veku a používania vozidla, klimatických podmienok a oznámení od regulačných orgánov.
Po nedávnom incidente vo Francúzsku, keď na diaľnici zomrel 37-ročný vodič Citroënu C3 a spolucestujúci utrpel vážne zranenia, sa ukázalo, že príčinou smrti a zranení posádky nebola samotná nehoda, ale explodujúci airbag Takata, ktorého explodujúce súčiastky vodiča smrteľne zranili.

Na základe záverov vyšetrovania a pokynu francúzskeho ministra dopravy Philippa Tabarota sa generálny riaditeľ Citroënu Xavier Chardon rozhodol pre vydanie režimu Stop-Drive, teda okamžitý zákaz jazdy pre všetky inkriminované vozidlá Citroën C3 and DS3 vyrobené medzi rokmi 2009 až 2019. Uvedená výzva sa týka celkovo vyše 440-tisíc vozidiel, vrátane tých, ktoré jazdia po slovenských cestách.

Problém airbagov Takata spočíva v tom, že japonský dodávateľ použil nevhodný pohonný plyn pre svoje airbagy. To môže viesť k nechcenému a obzvlášť silnému nafúknutiu airbagov, ktoré môže rozmetať triesky a kovové úlomky po celom interiéri.
Či sa vášho vozidla týka zvolávacia akcia, si môžete rýchlo overiť po zadaní VIN čísla prostredníctvom tohto odkazu.
Originálna správa spoločnosti Stellantis s výzvou na zastavenie jazdy s uvedenými vozidlami sa nachádza TU.