Mesto patrilo medzi prvých priekopníkov v budovaní kruhových objazdov. Lenže v súčasnosti už nestačia na rastúci počet áut. Vedenie mesta sa preto rozhodlo prebudovať kruhové objazdy na inteligentne riadené svetelné križovatky.
Niektorí obyvatelia Trnavy považujú kruhové objazdy za akýsi kultúrny znak svojho mesta. Aj mnohí vodiči ich majú radi pre svoju efektívnosť, jednoduchosť a schopnosť znižovať riziko dopravných nehôd. Avšak aj premávka v meste Trnava hustne a pri súčasnom počte vozidiel, ktoré každý deň kruhovými objazdami prechádzajú, strácajú svoje pôvodné výhody. Mesto si nechalo vypracovať dopravno-kapacitné posúdenie, z ktorého vyplynulo, že kruhové objazdy už nevyhovujú budúcim potrebám.
Trnava preto začne postupne meniť kruhové objazdy na križovatky s inteligentne riadenou svetelnou signalizáciou. Prvým miesto, ktoré prejde stavebnou úpravou, bude križovatka ulíc Dohnányho a Zelenečská. Neskôr budú kruhové objazdy zrušené aj na križovatkách ulíc Suchovská/Ružindolská a Trstínska cesta/Cukrová. S výstavbou nových inteligentných križovatiek sa má začať v roku 2026.
Zmenia sa aj križovatky ciest v obytných zónach
V rámci rekonštrukcií trnavských ciest a ulíc pribudne v meste najmä v obytných zónach viac tzv. vyvýšených križovatiek. Ide o dopravné riešenie, keď je celá križovatka alebo jej časť vyzdvihnutá na úroveň chodníka, čo vedie vodičov k dodržiavaniu nízkej rýchlosti, pretože prechod cez vyvýšenú plochu je citeľný podobne ako cez spomaľovací prah. Ide o jednoduchý stavebný zásah, ktorý však výrazne zvyšuje bezpečnosť chodcov aj vodičov. Vyvýšené križovatky znižujú rýchlosť áut a zvyšujú pozornosť vodičov, čím výrazne klesá riziko nehôd.

Vedenie mesta uvádza, že v mestách, kde už takéto križovatky sú, došlo k merateľnému poklesu počtu nehôd a rýchlosti áut. Trnava bude vyvýšené križovatky zavádzať najmä na miestach s intenzívnym pohybom detí či seniorov, resp. v blízkosti škôl, parkov a obytných zón. Trnava avizuje, že dve vyvýšené križovatky čoskoro pribudnú na Ulici Bedřicha Smetanu v mieste križovania s J. G. Tajovského a s Lomonosovovou a na Tulipáne v rámci obnovy Stromovej ulice. „Tento typ dopravného riešenia je dnes štandardom v mnohých európskych mestách, ktoré kladú dôraz na bezpečnosť a kvalitu verejného priestoru. Veríme, že táto novinka sa aj v Trnave stretne s pochopením,“ uviedol viceprimátor Marcel Krajčo.