Tradičný taliansky výrobca športových áut zažíva ťažké časy. Maserati sa posledné roky nedarí výraznejšie zaujať spotrebiteľov a predaje prudko padajú. Koncern Stellantis, pod ktorý značka patrí, však vyjadril jasný postoj.
Opäť tu máme tú istú pieseň, Maserati sa topí v problémoch. Minulý rok predaje doslova skolabovali a značka zaznamenala pokles až o 57 %. Z 26 600 predaných áut v roku 2023, predali vlani len 11 300 vozidiel. Rovnakým štýlom však, bohužiaľ, odštartovali aj súčasný rok, keď za prvé tri mesiace Maserati predalo len 1 700 áut, čo predstavuje 48-percentný medziročný pokles. Začali tak silnieť hlasy, že Stellantis sa možno bude chcieť zbaviť talianskej automobilky.
Nie je na predaj
Megakoncern však naďalej pevne stojí za talianskou značkou a špekulácie o možnom predaji vyvrátil. Hovorca Stellantisu pre Reuters povedal nasledovné: „S úctou, Maserati nie je na predaj.“ Tým vyjadril jasný postoj koncernu, ktorý talianskej značke očividne stále dôveruje. Stellantis si v apríli najal poradenskú spoločnosť McKinsey, aby poskytla poradenstvo v súvislosti s účinkami amerických ciel na značky Maserati a Alfa Romeo pri príprave budúcich plánov týchto dvoch automobiliek. Koncern vtedy potvrdil, že je plne zaviazaný obom značkám.

Dva zdroje agentúry Reuters však tvrdia, že McKinsey by v konečnom dôsledku mohlo Stellantisu odporučiť, aby sa nejakým spôsobom zbavilo Maserati. Poradenská firma vraj mala byť inštruovaná, aby posúdila všetky možnosti. McKinsey je však údajne stále v počiatočnej fáze svojej práce, takže definitívne rozhodnutie o budúcnosti značky pravdepodobne nepríde v dohľadnej dobe.
Ďalší zdroj pre agentúru Reuters zase uviedol, že v predstavenstve panujú nezhody o tom, čo s talianskou automobilkou urobiť. Niektorí sa údajne domnievajú, že Maserati má pre koncern hodnotu ako jej jediná luxusná značka. Iní si však myslia, že Stellantis nemá zdroje na jej podporu, aj keď sa snaží obnoviť svoj upadajúci modelový rad.

A práve ten je Achillovou pätou talianskeho výrobcu. Z ponuky totiž automobilka vyradila svoje bestsellery Ghibli a Levante, pričom ich nástupcovia prídu najskôr v rokoch 2028, resp. 2027. To značku necháva s veľmi útlym modelovým radom: Grecale, GranTurismo a MC20. Žiadne z nich však nemá dostatočný predajný výtlak, aby udržalo značku nad vodou. Bez nových modelov to pôjde len ťažko, a tie sú aktuálne na pár rokov v nedohľadne. Bude preto zaujímavé sledovať, ako dlho bude Stellantis plne podporovať Maserati.