Domov MOTO Vespa 310 GTS: Rýchla ako klebety, štýlová ako Parížanka

Vespa 310 GTS: Rýchla ako klebety, štýlová ako Parížanka

Vespa 310 GTS
Foto: startstop.sk, Matej Jankovič

Hovorí sa, že Vespa je viac ako len skúter – je to životný štýl. A práve model 310 GTS túto vetu napĺňa do bodky. Pod nadčasovým kabátom s klasickými krivkami sa totiž ukrýva moderný agregát, ktorý dokáže premeniť každodenný presun na ranný rituál s úsmevom na perách.

Vespa ostáva verná svojmu pôvodu – ladné línie, minimum zbytočností a dizajn, ktorý si nepomýlite s ničím iným. Aj keď pôsobí retro, všetko je premyslené do posledného detailu. LED svetlá, prehľadný displej a jemné chrómové doplnky vytvárajú dojem elegancie, no zároveň nenápadne pripomínajú, že pod tou „vintage“ škrupinou sa ukrýva plnohodnotný moderný skúter. Práve táto kombinácia klasického výzoru s modernou funkčnosťou robí z tohto skútra ikonický dopravný prostriedok. Bez ohľadu na to, či ste v rifliach, šatách, v saku alebo v sukni – Vespa 310 GTS vždy ladí s vaším štýlom.

Vespa 310 GTS
Foto: startstop.sk, Matej Jankovič

Technika, ktorá nezaostáva

V srdci 310 GTS bije jednovalcový, štvortaktný, kvapalinou chladený motor s objemom 278 cm³ (áno, názov trochu zavádza), ktorý ponúka výkon 17,5 kW (24 k) pri 8 250 ot./min a krútiaci moment 26 Nm pri 5 250 ot./min. To všetko je prenášané cez automatickú prevodovku typu CVT.

Vespa 310 GTS
Foto: startstop.sk, Matej Jankovič

Maximálna rýchlosť sa pohybuje okolo 140 km/h, no pri dosiahnutí tejto hranice zasahuje obmedzovač, a to pomerne nepríjemne. Práve v tejto chvíli je okamžite cítiť stratu výkonu – skúter prestane ťahať, akoby ste narazili do neviditeľnej steny. Akonáhle však trochu spomalíte, opäť sa rozhýbe a naberá rýchlosť, až kým opäť nepríde k obmedzovaču. Celý tento cyklus sa môže opakovať, ak sa snažíte držať maximálne tempo. No ak si nájdete tú správnu polohu plynu, je možné ho udržať tesne pod zásahom obmedzovača a jazdiť tak plynulo a svižne. Jazda pri hranici obmedzovača v maximálnej rýchlosti sa jednoznačne odzrkadlí aj v následnej spotrebe. Pokial ale nebudete zbytočne tlačiť na pílu, tak nádrž s objemom 8,5 litra a spotreba okolo 3,3 l/100 km vám dajú slušný dojazd.

Vespa 310 GTS
Foto: startstop.sk, Matej Jankovič

Svižne, pohodlne a s noblesou

Reakcie na plyn sú svižné, no nie trhavé – Vespa pôsobí vyrovnane a prirodzene. V zákrutách je istá, odpruženie má príjemne mestské naladenie a všetko hrá v prospech pohodlia. Ale bude treba si dávať pozor na väčšie nerovnosti, tie dokážu pomerne slušne zabolieť. Ani dlhší presun cez mesto nie je problémom. A áno – stále platí, že na červenú prídete ako prví a odídete ešte skôr, než sa ostatní spamätajú.

ženia jazdiaca na skútri Vespa 310 GTS
Foto: startstop.sk, Matej Jankovič

Sedadlo je dostatočne široké a pohodlné aj pre dlhšie jazdy. Výška sedla na úrovni 790 mm zaručuje výborný prehľad aj pre jazdcov nižšej postavy, no práve vďaka tejto výške môže byť pre niektorých problém dočiahnuť na zem.

Foto: startstop.sk, Matej Jankovič

Praktickosť a výbava

Pod sedlom sa ukrýva prekvapivo veľký úložný priestor, do ktorého sa zmestí aj integrálna prilba. Úložný priestor dopĺňa aj odkladací priestor vpredu – ideálny na drobnosti, ktoré potrebujete mať po ruke. K tomu bezkľúčové štartovanie, kvalitné brzdy s ABS, trakčná kontrola, alarm a stabilita vďaka väčším 12-palcovým kolesám s pneumatikami 120/70 vpredu a 130/70 vzadu.

predné koleso skútra Vespa 310 GTS
Foto: startstop.sk, Matej Jankovič

Ikona, ktorá rastie s dobou

Vespa 310 GTS nie je len o presune z bodu A do bodu B. Je to o tom, ako sa pritom cítite. Je to o štýle, sebavedomí a o tom, že aj ranný chaos môže byť príjemný.

Nie je to len klišé – Vespa naozaj mení spôsob, akým vnímate jazdu mestom. Klasické línie, moderná výbava, pohodlná jazda a motor, ktorý má práve toľko výkonu, koľko potrebujete. A hlavne – štýl, ktorý sa nedá kúpiť nikde inde. Aj keď niektoré povery o majiteľoch Vespy môžu byť pravdivé, podľa mňa sú skôr o závisti.

Kolesami nadol, priatelia.

NÁZOV: Vespa 310 GTS

MOTOR: 278 cm³

HMOTNOSŤ: 160 kg

VÝŠKA SEDLA: 790 mm

CENA: od 6 799 €

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokHrozí pokuta 135 eur v dovolenkovej krajine: Na vine je dopravná značka s kosoštvorcom
Nasledujúci článokNajlacnejšie PHEV v SR stojí menej ako naftová Octavia, prejde vyše 1000 km