Domov SPRÁVY News Spaľovacie motory sú základom, tvrdí BMW. Vývoj je naďalej v plnom prúde

Spaľovacie motory sú základom, tvrdí BMW. Vývoj je naďalej v plnom prúde

BMW M3 Touring motor
Foto: startstop.sk, Jakub Šuplata

BMW išlo v otázke masového prechodu k elektrickému pohonu od začiatku proti prúdu. Zdá sa však, že daný prístup sa im vypláca a nateraz ho nebudú meniť.

Zatiaľ čo takmer všetky európske automobilky dávali verejné záväzky, že od istého roku sa zbavia spaľovacích modelov a prejdú výlučne na elektromobily, BMW zostávalo v kľude. Bavorská značka nikdy oficiálne neoznámila ukončenie svojich spaľovákov, prístup ktorý sa jej rozhodne vyplatil. Väčšina výrobcov totiž liala stovky miliónov eur do svojich elektrických plánov, len aby ich o pár rokov odložili. BMW však stále dávalo väčšiu pozornosť spaľovacím motorom a neplánovalo sa ich tak skoro vzdať. Šéf značky Oliver Zipse neraz povedal, že prechod na elektrický pohon by nemal byť vynútený a že spotrebitelia by mali mať možnosť slobodnej voľby. Odvolával sa pritom na vysoké ceny elektrických vozidiel a nedostatočne rozvinutú nabíjaciu infraštruktúru. Zatiaľ čo viacerí tvrdili, že daný prístup sa BMW vypomstí, je to nemecká značka, ktorá sa teraz smeje. Spaľovacie motory aj naďalej považujú za kľúčové.

BMW X3 30e benzínový motor
Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Spaľovacie motory sú pre BMW stále kľúčové

V novom rozhovore pre nemecké obchodné noviny Automobilwoche vysokopostavený predstaviteľ BMW uviedol, že „spaľovací motor je náš základ a bude financovať aj naše budúce podnikanie.“ Klaus von Moltke je riaditeľom závodu BMW v rakúskom Steyri, kde sa vlani vyrobilo 1,2 milióna motorov. Dodal, že vývoj konvenčných pohonných jednotiek bude pokračovať. Aby sa zabezpečila budúcnosť spaľovacích agregátov, inžinieri zabezpečia, aby troj- až osemvalcové motory spĺňali nadchádzajúce predpisy Euro 7.

Budúcnosť v BMW však nemajú len benzínové motory, ale aj dieselové. Von Moltke totiž uviedol, že značka testuje rôzne palivá kompatibilné so spaľovacími motormi vrátane HVO100, určené pre vozidlá s naftovým pohonom. Daná skratka znamená „hydrogenovaný rastlinný olej“ a „100“, že ide o čisté, nezmiešané palivo.

Foto: startstop.sk, Jakub Šuplata

Nižšie emisie dieselov

BMW tvrdí, že emisie CO₂ sú v porovnaní s bežnou naftou nižšie až o 90 %. Okrem ekologických výhod sa tiež uvádza, že naftové motory poháňané palivom HVO100 fungujú lepšie pri studených štartoch a vďaka čistote paliva sú menej náchylné na mikrobiálnu kontamináciu.

Bavorská automobilka si však necháva všetky dvere otvorené, a preto, pochopiteľne, pracuje aj na elektromobiloch. Na pláne je totiž Neue Klasse, ktorá dostane novú generáciu elektromotorov. Ich produkcia sa začala približne pred rokom pre prototypy. Aj vďaka plánovanému uvedeniu Neue Klasse BMW očakáva, že do konca dekády by sa predaje spaľovákov a elektromobilov mohli vyrovnať. Či ide o reálnu prognózu, ukáže až čas. Minulý rok činili podiel predaných EV len 17,4 %.

BMW Vision Driving Experience
Foto: BMW

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokTankujete raz, jazdíte týždne. Nový Qashqai prekvapí dojazdom
Nasledujúci článokFantastický moment: Škoda predáva v Európe viac elektromobilov ako Tesla