Domov SPRÁVY News Škoda si verí. Ďalšia Octavia bude mať výstredný dizajn, veľký kufor a...

Škoda si verí. Ďalšia Octavia bude mať výstredný dizajn, veľký kufor a baterky

skupina vozidiel značky Škoda
Foto: Škoda

Septembrový mníchovský autosalón bude dejiskom veľkej premiéry. Škoda avizuje, že na tomto podujatí predstaví koncept budúcej Octavie.

Šéf značky Škoda Klaus Zellmer magazínu Autocar povedal, že štúdia novej Octavie vyvolá veľký rozruch a kontroverznú diskusiu. Je tak zrejmé, že česká značka vstupuje do ďalšej evolúcie svojho dizajnu Modern Solid. Dizajnérom však stále bude záležať na praktickosti a jasnej rozpoznateľnosti.

Na to, ako presne bude koncept vyzerať, si musíme ešte niekoľko mesiacov počkať, ale známych je už niekoľko iných zaujímavých informácií. Dôležitým je predovšetkým fakt, že pôjde o kombík s plne elektrickým pohonom postaveným na novej koncernovej platforme SSP. Jej výhodou je, že sa viac hodí pre automobily s klasickými typmi karosérie. Doteraz využívaná platforma MEB je vhodná skôr pre crossovery a SUV-čka. Platforma SSP taktiež ponúkne vyspelé autonómne technológie.

Kedy presne by mala byť na trh uvedená produkčná verzia elektrickej Octavie, zatiaľ nie je jasné. Vzhľadom na pomalší rast predaja plne elektrických vozidiel je pravdepodobné, že sa tak stane až koncom desaťročia, hoci Autocar špekuluje aj nad tým, že by sa nový model mohol predávať súbežne s modernizovanou súčasnou generáciou so spaľovacími pohonnými jednotkami. „Na trhu je dostatok priestoru na to, aby sme mali dve také vozidlá vedľa seba. Všetko ale záleží na záujme zákazníkov, predovšetkým u našich firemných zákazníkov. Nechávame zatiaľ všetky možnosti otvorené,” povedal Zellmer.

Škoda Octavia
Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Návrh plug-in hybridu

Potvrdil tiež, že Škoda na trh vráti plug-in hybridné prevedenie súčasnej Octavie. Modely Fabia, Scala a Kamiq prejdú ďalšou modernizáciou, aby boli pripravené spĺňať všetky emisné normy Euro 7. Azda najväčšou premiérou roka 2026, a to doslova, bude produkčné prevedenie konceptu Vision 7S, teda plne elektrického trojradového MPV. Zellmer prezradil, že Škoda ešte stále nemá vymyslený finálny názov tohto modelu. Zamestnanci ho tak prezývajú Space BEV kvôli jeho veľkorysému vnútornému priestoru. Ďalšou významnou premiérou bude tiež sériové prevedenie malého elektromobilu Epiq. Redaktori magazínu Autocar boli zvedaví aj na to, či Škoda pripravuje nejaký model viac zameraní na emócie. Zellmer to poprel a povedal, že automobilka nechystá žiadny kabriolet, nástupcu modelu Yeti ani úžitkové modely.

Zellmer nakoniec vysvetlil, že pre elektromobily a vozidlá so spaľovacím motorom v súčasnosti platí cenová parita, ale nie nákladová parita. To znamená, že kľúčovým zameraním pri vývoji nových elektrických vozidiel je to, aby bola Škoda schopná znižovať náklady všade tam, kde to je možné. Iba zvýšením ziskovosti z predaja elektrických áut budú automobilky schopné prežiť postupný prechod na plne elektrický pohon.

 

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJAutocar
Predchádzajúci článokFantastický moment: Škoda predáva v Európe viac elektromobilov ako Tesla
Nasledujúci článokLepšie a lacnejšie rodinné auto ako Dacia? Slováci také vyrábajú
Práci redaktora sa venujem už viac než 20 rokov. Začínal som na portáli Autovia.sk, neskôr som sa stal členom redakcie magazínu Stop. Od roku 2022 som šéfredaktorom portálu startstop.sk.