Domov SPRÁVY Doprava Radar na kruhovom objazde. Kto ho prejde za menej ako 33 sekúnd,...

Radar na kruhovom objazde. Kto ho prejde za menej ako 33 sekúnd, dostane pokutu

V Španielsku je nainštalovaných viac než 3 390 stacionárnych radarov. Nový radar je však novinkou aj pre domácich. Monitoruje totiž rýchlosť vozidiel na kruhovom objazde.

Podľa spoločnosti Coyota sa v Španielsku nachádza 2 341 pevných radarov, 566 semaforových radarov, 256 mobilných radarov a 232 úsekových radarov. 47 % z nich sa nachádza v mestách, 34 % na okresných cestách a zvyšok na diaľniciach. Najviac z nich je nainštalovaných v Katalánsku (902) a Andalúzii (450).

Najnovší radar si však získal pozornosť motoristov v celej Európe, pretože je jeden z prvých (ak nie vôbec prvý), ktorý dohliada na rýchlosť na kruhovom objazde. Ten sa nachádza v Salamance medzi kilometrami 91,975 a 92,436 na diaľnici SA-20, ktorá spája túto mestskú diaľnicu s Ronda Sur a A-50 a zároveň poskytuje prístup a výjazd do priemyselnej zóny Montalvo. Radar sa nachádza na časti obrovského kruhového objazdu neďaleko supermarketu E. Leclerc a pokutuje každé vozidlo, ktoré prejde tento takmer polkilometrový úsek za menej ako 33,2 sekundy.

Podľa miestnych médií sa za mesiac a pol ostrej prevádzky stal už tretím radarom v celom meste, ktorý udeľuje najviac pokút. Nekontroluje veľmi dlhý úsek cesty, sotva 461 metrov. V Španielsku pritom existujú úsekové radary, ktoré merajú rýchlosť na úseku s dĺžkou aj 30 kilometrov. Na kruhovom objazde je rýchlostný limit 50 km/h, no mnohí vodiči ho v minulosti prechádzali rýchlosťou aj 70 km/h, čím bolo pre vodičov vstupujúcich do kruhového objazde náročné sa doň zaradiť. Nové opatrenia má prispieť v plynulejšej premávke a zníženiu rizika dopravných nehôd.

Španielsko trápia zhoršujúce sa cesty

Keď už sme na španielskych cestách, Španielska asociácia ciest (AEC) v aktuálnej správe podľa portálu Autopista uvádza, že 52 % ciest v krajine (54 373 km), je v horšom stave ako koncom 80. a začiatkom 90. rokov 20. storočia, pričom 32 % z z ciest vyžaduje „urgentnú rekonštrukciu“. AEC tiež vypočítala, koľko by stála ich rekonštrukcia. Dospeli k sume 13,491 miliardy eur. Asociácia tiež odhaduje, že spotreba paliva sa pri jazde po rozbitých cestách zvyšuje o 12 %. Vzhľadom na údaje o cestovaní, ktoré zverejnilo Generálne riaditeľstvo pre dopravu (DGT) za toto leto, to povedie k prekročeniu výdavkov vodičov na palivo vo výške 270 miliónov eur.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJAutopista
Predchádzajúci článokBentley EXP 15 – celkom nová vízia britského luxusu
Nasledujúci článokSkvelý rekord: Tento elektromobil prešiel na jedno nabitie viac ako 1 200 km
Práci redaktora sa venujem už viac než 20 rokov. Začínal som na portáli Autovia.sk, neskôr som sa stal členom redakcie magazínu Stop. Od roku 2022 som šéfredaktorom portálu startstop.sk.