Domov SPRÁVY News Brouillard je historicky posledným Bugatti s motorom W16

Brouillard je historicky posledným Bugatti s motorom W16

Bugatti Brouillard
Foto: Bugatti

Bugatti sa po dvoch desaťročiach lúči s jedinečným motorom W16 a predstavuje unikátne hyperauto Brouillard. Vznikne iba jeden jediný kus a pôjde pravdepodobne o najdrahší model v doterajšej histórii Bugatti. 

Brouillard vychádza z modelu Mistral, ale na rozdiel od neho používa pevnú sklenenú strechu. Všetky budúce modely značky Bugatti budú založené na modeli Tourbillon, ktorý využíva plug-in hybridný pohon so šesťvalcovým motorom od Cosworth s celkovým výkonom 1775 koní. Bugatti Brouillard (francúzsky výraz pre hmlu) tak bude posledným modelom využívajúcim motor W16 s výkonom 1578 koní.

Bugatti Brouillard
Foto: Bugatti

Brouillard by mal byť dodaný v roku 2027 ako prvý z radu hyperexkluzívnych áut z novej divízie Solitaire. Tá zájde ešte oveľa ďalej ako existujúci program personalizácie Sur Mesure, pretože bude vytvárať na mieru vyrobené jedinečné vozidlá pre tých najbohatších zákazníkov. V tomto ohľade bude Solitaire podobný divízii Mulliner od značky Bentley, ktorá vytvorila napríklad limitované edície vozidiel Batur a Bacalar alebo divízii Bespoke od Rolls-Royce, ktorá je zodpovedná za model Droptail.

Bugatti Brouillard
Foto: Bugatti

Popularita existujúcej ponuky Sur Mesure sa ukázala byť natoľko populárna, že takmer neexistuje nové auto, ktoré by nebolo nejakým spôsobom individualizované. Predstavitelia značky hovoria, že existuje „obrovský dopyt“ zo strany najbohatších zákazníkov Bugatti po ešte väčšej individualite. Brouillard ukazuje, ako Solitaire (so sídlom v novom globálnom dizajnovom ústredí Bugatti v Berlíne) dokáže tento dopyt uspokojiť. Brouillard je skutočne jedinečným vozidlom, ktoré s modelom Mistral nemá spoločný ani jediný panel karosérie.

Foto: Bugatti

Názov zdedený po koňovi

Vozidlo nesie meno po obľúbenom koňovi zakladateľa spoločnosti a vášnivého jazdca Ettore Bugattiho menom Brouillard. Majiteľ tohto modelu zdôraznil jedinečný charakter svojho výtvoru pomocou extravagantnej zelenej schémy, pričom odkryté spodné časti karosérie z uhlíkových vlákien sú tónované tak, aby ladili so saténovým lakom. Výrazný redizajn ukazuje, ako ďaleko môžu zákazníci divízie Solitaire zájsť pri vytváraní jedinečného auta. Bugatti však hovorí, že každý model si musí zachovať charakteristické znaky, ako mriežka v tvare podkovy, bočná línia Bugatti a vertikálna stredová čiara.

Foto: Bugatti

Práce na modeli Brouillard trvali približne 18 mesiacov. Divízia Solitaire má kapacitu na vytvorenie nového modelu na mieru každých šesť mesiacov, čo naznačuje, že na ďalších dvoch alebo troch autách už pracuje. Budúce projekty nemusia byť verejne zverejnené, aby sa chránilo súkromie bohatých zákazníkov, ale Brouillard bude mať svoju premiéru na Pebble Beach Concours d’Elegance, aby tu Bugatti prezentovalo svoju ponuku Solitaire.

Bugatti Brouillard
Foto: Bugatti

Brouillard bude podstatne drahší ako Mistral, pretože si stále vyžaduje rovnaké množstvo konštrukčných a homologizačných prác ako sériové auto. Je tak veľmi pravdepodobné, že cena za toto jedinečné vozidlo bude atakovať hranicu 15 miliónov eur.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!