Domov SPRÁVY News Košičania testovali elektromobily. Dva modely vyčnievali

Košičania testovali elektromobily. Dva modely vyčnievali

Košičania obdivovali desiatky elektromobilov a plug-in hybridov na Salóne Elektromobilov. Presvedčil ich najmä luxusný Voyah Passion i ohromný MHERO 917. 

Salón Elektromobilov je podujatie, ktoré prináša do slovenských miest možnosť na jednom mieste bezplatne vyskúšať aktuálne novinky zo sveta elektromobility. Podujatie okrem testovacích jázd pre verejnosť ponúklo aj odborné prednášky a diskusie. V Košiciach si získala veľkú priazeň automobilka Dongfeng, ktorá na Salón Elektromobilov priniesla hneď dvojicu modelov. Luxusný plug-in hybrid Voyah Passion a rešpekt vzbudzujúci off-road MHERO 917 dostupný ako plne elektrické vozidlo alebo ako elektromobil s predĺženým dojazdom vďaka zakomponovanému malému spaľovaciemu motoru.

Podujatia, ako je Salón Elektromobilov, umožňujú, aby si elektromobily a plug-in hybridy obzreli a na vlastnej koži vyskúšali aj motoristi, ktorí s nimi doteraz nemali žiadnu skúsenosť. Aj v Košiciach sme videli, ako rýchlo dokážu pochopiť ich výhody a prípadne úplne zmeniť pôvodne rezervovaný postoj. Časť návštevníkov dokonca uviedla, že určite začne uvažovať o tom, či by ich ďalšie auto mohlo byť práve elektrické,“ uviedol Branislav Kocper, CEO spoločnosti Plastonic, ktorá je oficiálnym importérom vozidiel Dongfeng na Slovensko.

Voyah Passion PHEV

Dongfeng v Košiciach ukázal luxusný plug-in hybridný sedan Voyah Passion PHEV, ktorý kombinuje výhody oboch svetov: 1,5-litrový spaľovací motor a dvojicu elektromotorov, ktoré spolu poháňajú všetky štyri kolesá vďaka samostatnej 43 kWh batérii.
Len na elektrickú energiu z batérie dokáže prejsť až 189 km podľa metodiky WLTP a v prípade pravidelného dobíjania doma či na verejných nabíjačkách tak môže majiteľ absolvovať väčšinu ciest do práce a späť takmer výhradne na elektrický pohon za minimálne náklady so spotrebou len 21 kWh na 100 km. V prípade pomalého AC nabíjania sa batéria dobije za 8 hodín, na rýchlej DC nabíjačke trvá doplnenie energie z 20 na 80 % len 29 minút.

Na dlhších trasách sa však Passion PHEV môže spoľahnúť aj na klasický spaľovací motor s 51-litrovou nádržou a ťažiť z vyššieho komfortu a väčšej dynamiky doplnkovej elektrickej sústavy. Celkový výkon je vďaka nej až 390 kW a automobil z 0 na 100 km/h zrýchli iba za 3,9 sekundy (napriek hmotnosti cez 2 tony). Vyše 5-metrový luxusný sedan vo výbave Flagship Edition je na Slovensku dostupný za 66 990 eur s DPH. V cene sa nachádzajú napríklad 20-palcové disky, head-up displej, 4-zónová klimatizácia alebo Full-LED predné aj zadné svetlá. Posádku v interiéri bude hýčkať najmä prémiový audiosystém Dynaudio so 14 reproduktormi, vyhrievané, ventilované a masážne sedadlá či 1,4-metrový displej zložený z troch obrazoviek na palubnej doske. Štandardom je tiež rozšírená záruka na 2 + 6 rokov / 150 000 km na batériu a záruka 2+3 roky / 100 000 km na samotné vozidlo.

MHERO 917

Návštevníci Salónu Elektromobilov obdivovali aj brutálne SUV MHERO 917. To je dostupné buď ako klasický elektromobil s masívnou 142,7 kWh batériou a štvoricou elektromotorov, ktoré mu dodávajú maximálnu trakciu v každom teréne a celkový výkon až 800 kW, teda 1 088 koní, alebo ako plug-in hybrid s predlžovačom dojazdu V tomto prípade spaľovací motor nepoháňa priamo kolesá, ale z bežného benzínu v 84-litrovej nádrži vyrába ďalšiu energiu pre menšiu 65,9 kWh batériu. Oproti čisto elektrickej verzii MHERO 917 s dojazdom 505 km tak MHERO 917 REV prejde až 1 026 km na jednu nádrž a nabitie.

Mohutný off-road zaujal najmä výkonom a rozmermi, no v praxi je vďaka elektronicky simulovaným uzávierkam predného, zadného a stredového diferenciálu a zdvíhateľnému podvozku schopný zdolávať naozaj extrémny terén. Elektrická verzia verzia dokáže zvýšiť svoju svetlú výšku z 230 až na 335 mm, REV model z 221 na 326 mm. Natáčanie zadnej nápravy zároveň znižuje polomer otáčania len na 5,1 metra a vylepšuje tak manévrovateľnosť na ceste aj mimo spevneného terénu.

MHERO 917

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!