Domov SPRÁVY News NSX pre chudobných? Exkluzívna jazda s novou Hondou Prelude

NSX pre chudobných? Exkluzívna jazda s novou Hondou Prelude

Vo francúzskom Nice sme sa prvý raz zoznamovali s úplne novým hybridným kupé od Hondy, ktoré by sme pokojne mohli nazvať aj NSX pre menej majetných. Honda Prelude nás totiž uchvátila riadením a podvozkom, hoci výkonom už v dnešných časoch neoslní.

Nová Honda Prelude: Takto jazdí hybridné coupé, na ktoré sme čakali 20 rokov!

Prelude spája tradíciu s novými technológiami v podobe hybridnej pohonnej jednotky a inovatívnej simulácie prevodovky s názvom S+ Shift. Korením toho všetkého je atraktívny vzhľad, výrazná farba a zachovanie vysokej dávky praktickosti. Napriek svojmu elegantnému profilu exteriéru a výške len 1 355 milimetrov ponúka nový Prelude priestrannosť a každodennú použiteľnosť so štyrmi miestami na sedenie a veľkými zadnými dverami, ktoré po otvorení odhalia batožinový priestor s objemom 264 litrov, ktorý po sklopení zadných sedadiel môže narásť až na 663 litrov. Prelude môže vyjsť z výrobných liniek v modrej, čiernej, bielej alebo sivej farbe. Interiér je potom buď čierny alebo modro-biely. Nám sa najviac páčila konfigurácia s modrým exteriérom, 19-palcovými kolesami a modrými strmeňmi bŕzd od značky Brembo, ktorú vidíte aj vo videu.

Honda Prelude
Foto: Honda

Honda Prelude sa vracia na európske cesty po dlhých 25 rokoch. Kým konkurencia sa zameriava na segmenty s vyšším trhovým potenciálom, je úctyhodné, že Honda nezabudla ani na tak magický segment, ako je dvojdverové kupé. Exteriér je inšpirovaný nadčasovým pôvabom a eleganciou vetroňov a vďaka vyladenému ovládaniu a podvozkových komponentov z modelu Civic Type R aj samotná jazda pripomína akrobatický let. Je to tiež zásluha širokej a nízko položenej karosérie s nízkym ťažiskom.

Simulácia prevodovky

Interiér, pochopiteľne, vychádza zo súčasných modelov značky Honda ako Civic alebo CR-V. Aby vodiči neboli ochudobnení o maximálny zážitok z jazdy, technológia Honda S+ Shift simuluje známe pocity z preraďovania prevodových stupňov prostredníctvom korelácie zvuku motora, otáčok a rýchlosti jazdy, čím poskytuje prirodzenejší pocit. Honda tak vytvorila simuláciu 8-stupňovej prevodovky, ktorá má vytvoriť silnejšie puto medzi vozidlom a vodičom. Po aktivovaní režimu manuálneho radenia je možné prostredníctvom páčok pod volantom (ktoré inak slúžia na ovládanie úrovne rekuperačného brzdenia) manuálne radiť simulované prevodové stupne. Pri podraďovaní cítiť absolútne prirodzený efekt brzdenia motorom, takže toto inžinierom Hondy skutočne vyšlo. Počas jazdy je možné si vybrať jeden zo štyroch jazdných režimov – Comfort, Sport, GT a Individual. Každý z nich jemne ladí charakteristiky hybridnej pohonnej jednotky, odpruženia a reakcie riadenia.

interiér vozidla Honda Prelude
Foto: Honda

Pod kapotou modelu Prelude sa nachádza známy hybridný pohonný systém e:HEV, ktorý je možné nájsť aj v modeloch Civic či CR-V. Skladá sa z benzínového dvojlitra a dvoch elektromotorov s výkonom 184 koní a krútiacim momentom 315 Nm, ktorý sa prenáša na predné kolesá. Z 0 na 100 km/h dokáže zrýchliť za 8,2 sekundy.

Honda Prelude
Foto: Honda

Napriek tomu, že Prelude je na jazdu orientovaný automobil, v komfortnom režime je podvozok stále dostatočne poddajný na to, aby bolo možné vozidlo bez kompromisov používať na každý deň. My sme si v rámci prvého zoznámenia s vozidlo užívali kľukaté cesty a schopnosti podvozka, jazdili sme dynamicky v serpentínach, napriek tomu dosiahla priemerná spotreba len 8 litrov benzínu na 100 kilometrov. Posed za volantom je vynikajúci, v zákrutách sme sa mohli oprieť o výrazné bočne vedenie sedadiel a hoci vozidlo je nízke, za volantom sa budú príjemne a komfortne cítiť aj osoby vysoké 190 cm.

batožinový priestor
Foto: Honda

Na Slovensku už v januári

Nová Honda Prelude je spojením moderného GT vozidla s efektívnym hybridným pohonom a každodennou použiteľnosťou. Konkrétne ceny pre náš trh zatiaľ neboli stanovené, ale podľa našich informácií by mali začínať niekde na úrovni okolo 48-tisíc eur s DPH. Prvé vozidlá prídu k predajcom v januári. Prelude je jedným z týchto automobilov, ktoré poskytnú nadšenie a radosť z jazdy aj v rámci zákonných rýchlostných limitov a urobí tak bez prehnaných prevádzkových nákladov. Podvozok bráni nedotáčavosti do posledného momentu a komponenty prevzaté z modelu Civic Type R robia z Prelude jedno z najlepšie ovládateľných vozidiel s pohonom predných kolies, aké bude v roku 2026 možné kúpiť so spaľovacím motorom.

Nová Honda Prelude: Takto jazdí hybridné coupé, na ktoré sme čakali 20 rokov!

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!