Domov SPRÁVY News Mercedes-Benz CLA Hybrid – prvé info o spotrebe a technike

Mercedes-Benz CLA Hybrid – prvé info o spotrebe a technike

Mercedes-Benz CLA Hybrid
Foto: Mercedes-Benz

Nový Mercedes-Benz CLA je konečne žiadaným elektrickým Mercedesom. Záujem o tento model však môže ešte významne narásť, pretože nemecká automobilka uvedie na cesty aj verzie s hybridným pohonom. 

Objednávky na CLA Hybrid sa spúšťajú práve dnes 4. novembra. Základom hybridného pohonného systému je radovaný benzínový štvorvalec s objemom 1,5 litra a priemernou spotrebou na úrovni okolo 5 l/100 km. V ponuke sú verzie s pohonom predných aj všetkých kolies. V Nemecku začínajú ceny na 46 243 eurách, ale k dispozícii sú aj lízingy s mesačnou splátkou už od 325 eur.

Mercedes-Benz CLA Hybrid
Foto: Mercedes-Benz

Vizuálne sa CLA Hybrid veľmi podobá svojmu elektrickému náprotivku. Jedným z mála rozlišovacích znakov je mriežka chladiča. CLA Hybrid má klasickú mriežku chladiča s centrálnou hviezdou a chrómovým vzorom Mercedes-Benz. Štandardne je orámovaná LED svetlovodom, ktorého okraje sú po rozsvietení svetiel osvetlené LED diódami. 

Fungovanie hybridného systému

Pri mestských rýchlostiach a typicky pri plynulej jazde môžu hybridné modely jazdiť výlučne na elektrickú energiu. Takzvané plachtenie, teda efektívna jazda na voľnobeh s oddeleným pohonom, je možná až do rýchlosti okolo 100 km/h. Zvláštnosťou motora je jeho schopnosť rekuperácie vo všetkých ôsmich prevodových stupňoch, čím sa získava až 25 kW energie. Keďže krútiaci moment spaľovacieho motora a elektromotora sa sčítava, maximálny krútiaci moment je k dispozícii v širokom rozsahu otáčok. Okrem toho je možné spaľovací motor naštartovať výlučne elektromotorom a odpojovacou spojkou, čím sa eliminuje potreba konvenčného pastorkového štartéra. Pre väčšie pohodlie je funkcia štart-stop a prepínanie medzi týmito dvoma motormi pre vodiča takmer nepostrehnuteľné.

Elektromotor a jeho komponenty sú zabudované priamo do novej osemstupňovej dvojspojkovej prevodovky (8F-eDCT). Elektromotor napája nová 48-voltová batéria s lítium-iónovou technológiou a energetickou kapacitou 1,3 kWh. Spaľovací motor pracuje v Millerovom cykle, ktorý pomáha šetriť palivo, najmä pri prevádzke s čiastočným zaťažením. Millerov cyklus funguje mierne odlišne od tradičného štvortaktného Ottovho motora. Relatívne skoré zatvorenie sacích ventilov znižuje straty škrtením a umožňuje vysoký kompresný pomer 12:1.

Foto: Mercedes-Benz

Použitý spaľovací motor (M 252) patrí do rodiny modulárnych motorov (FAME) a ​​je vhodný pre rôzne aplikácie vo vozidlách. Medzi spoločné znaky motorov FAME patrí celohliníková kľuková skriňa s povlakom NANOSLIDE na vložkách valcov, hlave valcov s čiastočne integrovaným výfukovým potrubím a turbodúchadlom so segmentovanou turbínou a prepínateľným špirálovým pripojením. Ďalšími výhodami sú kompaktná dráha plniaceho vzduchu a výfukový systém namontovaný blízko motora. Jeho jednodielna konštrukcia je vyvinutá tak, aby spĺňala budúce emisné normy. Koncept elektrického chladiaceho kompresora s 48-voltovou technológiou, prevzatý z modelu M 256, znižuje trenie a umožňuje klimatizáciu vozidla pri státí aj počas jazdy na elektrický pohon. Pri uvedení modelu CLA na trh si zákazníci môžu vybrať z troch úrovní výkonu. Každá z nich získa z elektromotora dodatočný nárast výkonu o 22 kW.

Technické údaje
Model CLA 180 CLA 200 CLA 200 4MATIC CLA 220 CLA 220 4MATIC
Výkon (k) 156 184 184 211 211
Krút. moment (Nm) 280 330 330 380 380
Hmotnosť (kg) 1695 1705 1770 1705 1770
Zrýchlenie (s) 8,8 8,0 7,9 7,2 7,1
Max. rýchlosť (km/h) 218 232 228 240 237
Spotreba (l/100 km) 4,9 4,9 5,2 5,0 5,3

 

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!