Nový Mercedes-Benz CLA je konečne žiadaným elektrickým Mercedesom. Záujem o tento model však môže ešte významne narásť, pretože nemecká automobilka uvedie na cesty aj verzie s hybridným pohonom.
Objednávky na CLA Hybrid sa spúšťajú práve dnes 4. novembra. Základom hybridného pohonného systému je radovaný benzínový štvorvalec s objemom 1,5 litra a priemernou spotrebou na úrovni okolo 5 l/100 km. V ponuke sú verzie s pohonom predných aj všetkých kolies. V Nemecku začínajú ceny na 46 243 eurách, ale k dispozícii sú aj lízingy s mesačnou splátkou už od 325 eur.

Vizuálne sa CLA Hybrid veľmi podobá svojmu elektrickému náprotivku. Jedným z mála rozlišovacích znakov je mriežka chladiča. CLA Hybrid má klasickú mriežku chladiča s centrálnou hviezdou a chrómovým vzorom Mercedes-Benz. Štandardne je orámovaná LED svetlovodom, ktorého okraje sú po rozsvietení svetiel osvetlené LED diódami.
Fungovanie hybridného systému
Pri mestských rýchlostiach a typicky pri plynulej jazde môžu hybridné modely jazdiť výlučne na elektrickú energiu. Takzvané plachtenie, teda efektívna jazda na voľnobeh s oddeleným pohonom, je možná až do rýchlosti okolo 100 km/h. Zvláštnosťou motora je jeho schopnosť rekuperácie vo všetkých ôsmich prevodových stupňoch, čím sa získava až 25 kW energie. Keďže krútiaci moment spaľovacieho motora a elektromotora sa sčítava, maximálny krútiaci moment je k dispozícii v širokom rozsahu otáčok. Okrem toho je možné spaľovací motor naštartovať výlučne elektromotorom a odpojovacou spojkou, čím sa eliminuje potreba konvenčného pastorkového štartéra. Pre väčšie pohodlie je funkcia štart-stop a prepínanie medzi týmito dvoma motormi pre vodiča takmer nepostrehnuteľné.
Elektromotor a jeho komponenty sú zabudované priamo do novej osemstupňovej dvojspojkovej prevodovky (8F-eDCT). Elektromotor napája nová 48-voltová batéria s lítium-iónovou technológiou a energetickou kapacitou 1,3 kWh. Spaľovací motor pracuje v Millerovom cykle, ktorý pomáha šetriť palivo, najmä pri prevádzke s čiastočným zaťažením. Millerov cyklus funguje mierne odlišne od tradičného štvortaktného Ottovho motora. Relatívne skoré zatvorenie sacích ventilov znižuje straty škrtením a umožňuje vysoký kompresný pomer 12:1.

Použitý spaľovací motor (M 252) patrí do rodiny modulárnych motorov (FAME) a je vhodný pre rôzne aplikácie vo vozidlách. Medzi spoločné znaky motorov FAME patrí celohliníková kľuková skriňa s povlakom NANOSLIDE na vložkách valcov, hlave valcov s čiastočne integrovaným výfukovým potrubím a turbodúchadlom so segmentovanou turbínou a prepínateľným špirálovým pripojením. Ďalšími výhodami sú kompaktná dráha plniaceho vzduchu a výfukový systém namontovaný blízko motora. Jeho jednodielna konštrukcia je vyvinutá tak, aby spĺňala budúce emisné normy. Koncept elektrického chladiaceho kompresora s 48-voltovou technológiou, prevzatý z modelu M 256, znižuje trenie a umožňuje klimatizáciu vozidla pri státí aj počas jazdy na elektrický pohon. Pri uvedení modelu CLA na trh si zákazníci môžu vybrať z troch úrovní výkonu. Každá z nich získa z elektromotora dodatočný nárast výkonu o 22 kW.
Technické údaje
| Model | CLA 180 | CLA 200 | CLA 200 4MATIC | CLA 220 | CLA 220 4MATIC |
| Výkon (k) | 156 | 184 | 184 | 211 | 211 |
| Krút. moment (Nm) | 280 | 330 | 330 | 380 | 380 |
| Hmotnosť (kg) | 1695 | 1705 | 1770 | 1705 | 1770 |
| Zrýchlenie (s) | 8,8 | 8,0 | 7,9 | 7,2 | 7,1 |
| Max. rýchlosť (km/h) | 218 | 232 | 228 | 240 | 237 |
| Spotreba (l/100 km) | 4,9 | 4,9 | 5,2 | 5,0 | 5,3 |









































