Čisto elektrický model Tavascan je prvé SUV kupé značky Cupra. Okrem toho, že vyzerá úžasne a jazdí naozaj dynamicky, dokáže byť využitý aj ako rodinné vozidlo bez kompromisov.
Hlavným dizajnovým prvkom je trojuholníkový vizuálny podpis v svetlometoch. Tieto osvetlené trojuholníky sú sprevádzané pokročilými svetelnými funkciami, ako je maticový lúč. Koncept osvetlenia Cupra robí plne elektrické SUV kupé okamžite rozpoznateľným. Vzhľad umocňuje podsvietené logo. Tavascan bol vôbec jeden z prvých modelov, ktoré v Európe rozsvietili logo a na kapote sa nachádzajú až umelecké tvary karosérie vytvorené nie sochármi, ale dizajnérmi. Predná časť Tavascanu nielenže okamžite upúta pozornosť, ale je aj funkčná, keďže zlepšuje dynamiku s koeficientom odporu vzduchu len 0,26. Na spodku vozidla vedú potrubia do nasávacích otvorov vzduchu, čím pridávajú praktickú vlastnosť do finálneho dizajnu, keď vzduch smeruje dovnútra a zlepšuje tepelné vlastnosti vozidla.

Praktický a farebný
Už v základe sú v Tavascane športové sedadlá, ktoré k tejto značke jednoducho patria. Ambientným osvetlením interiéru sa nešetrilo, okrem prístrojového panelu nájdeme LED pásy aj na predných a zadných dverách. Plávajúci 15-palcový centrálny displej s podsvieteným posuvníkom (chválime hlavne pri nočnej jazde) je stredobodom digitálneho prístupu Tavascanu. Praktické odkladacie priestory patria do koncernu a to čo sme s radosťou využívali či už v Škode alebo Volkswagene, nájdeme aj v Cupre. A na čo sme si už pri tejto značke zvykli, sú všadeprítomné medené dekorácie.

Jazdí ako typická Cupra
Tak presné, športové a ostré riadenie nenájdete v žiadnom inom členovi koncernu. Možno len v ostrých verziách klasických modelov. Tu je to však štandard. Vpredu MacPherson a vzadu pokročilý multi-link boli naladené tak, aby Tavascan poskytoval plynulú a intuitívnu spätnú väzbu pri ovládaní volantu alebo presnom dávkovaní bŕzd. Batéria je umiestnená centrálne medzi nápravami, čo znamená, že rozloženie hmotnosti je presne riadené. V Tavascane je to v pomere 49:51 a váha je umiestnená nízko, čo pomáha posúvať ťažisko nadol a zlepšuje obratnosť.

Nebojte sa elektriny
Tavascan je citeľne väčšie auto ako napríklad Born, no napriek väčším rozmerom na svojho menšieho súrodenca nestráca nič na agilnosti. V zime vám nebude znižovať dojazd kúrenie, Tavascan má tepelné čerpadlo, čo by mala byť pri EV samozrejmosť. Jeho 82 kWh batéria (77 kWh netto) postačuje aj na dlhšie trasy a nebojí sa ani diaľnice. Tu vie jazdiť so spotrebou okolo 20-22 kWh/100 km, takže určite zvládnete s plnou batériou viac ako 300 kilometrov. V meste a okolí nebude problém prejsť 400-450 kilometrov so spotrebou okolo 16 kWh. Nabíjací výkon je 135 kW, čo nepatrí úplne medzi elitu, ale za 30 minút sa nabijete a môžete pokračovať.

Voľba srdca aj rozumu
S výbavou Endurance zaplatíte za tento kúsok akciových 47 500 eur. Za to dostanete veľkú batériu, výkon 286 koní, a v rámci výbavy 3-zónovú klimatizáciu, asistenta diaľkových svetiel, vyhrievaný volant, bezdotykové ovládanie piatych dverí či Travel assist s asistovanou jazdou v kolóne. Netreba zabudnú na batožinový priestor s objemom slušných 540 litrov. Ale hlavne treba mať pozitívny vzťah k elektromobilite a k automobilke. Verte nám, že pri tomto modeli sa budete prezentovať ako fajnšmeker s dobrým vkusom. Tavascan je krásny. A nielen v rámci koncernu.






































































