Nový zákon má skrátiť časy jazdy autom v nízko obývaných oblastiach. Neobmedzená rýchlosť by platila len počas dňa.
Mnoho ľudí, ktorí niekedy šoférovali cez rozľahlé územie USA, sa pravdepodobne v určitom okamihu stretli s úsekom cesty, kde nikto nebol. V takých prípadoch určite každému príde na um myšlienka, či aj na takýchto úsekoch ciest je potrebné mať nejaký rýchlostný limit. Nové legislatívne úsilie v americkom štáte Arizona sa snaží tieto myšlienky kodifikovať do zákona. Novo predložený návrh zákona, ktorý vedie štátny zástupca Nick Kupper, sa nazýva Zákon o rozumnej a obozretnej medzištátnej jazde (RAPID). Zameriava sa na odstránenie rýchlostných obmedzení vo vidieckych častiach štátu. Kupper uviedol, že pilotný projekt bude zavedený na úseku diaľnice Interstate 8. Ďalšie cesty budú vybrané na základe inžinierskych štúdií, bezpečnostných záznamov a noriem projektovania diaľnic.

Podmienky zrušenia rýchlostných limitov
„Väčšina vodičov dokáže rozoznať rozdiel medzi preplnenou mestskou diaľnicou a rozľahlým úsekom vidieckej diaľnice,“ cituje Kuppera portál Car and Driver. „Zákon RAPID tento rozdiel zohľadňuje. Umožní nám zvýšiť rýchlosť tam, kde je to bezpečné, zachovať prísne tresty za bezohľadnú jazdu a aktualizovať naše zákony tak, aby odrážali to, ako ľudia tieto cesty skutočne využívajú.“ Text navrhovaného zákona naznačuje, že určité zóny nebudú mať stanovenú maximálnu povolenú rýchlosť, aspoň nie počas denného svetla. V noci bude rýchlosť jazdy obmedzená na 130 km/h. Návrh zákona by túto právomoc poskytol riaditeľovi arizonského ministerstva dopravy a umožnil by mu určiť úsek štátnej diaľnice ako zónu s odpustenou maximálnou rýchlosťou, kde sa neuplatňuje žiadna maximálna rýchlosť. Absencia maximálnej rýchlosti sa nebude vzťahovať na úžitkové vozidlá.
Úseky diaľnic s neobmedzenou rýchlosťou zahŕňajú zóny mimo urbanizovanej oblasti s počtom obyvateľov 50 000 alebo viac, mieru nehodovosti pod celoštátnym priemerom za posledných päť rokov a existujúcu infraštruktúru, ktorá spĺňa alebo prekračuje štátne normy. Návrh zákona sa tiež zameriava na potrebu správneho značenia, pričom úseky s neobmedzenou rýchlosťou by museli každý rok prechádzať bezpečnostnými auditmi.
Kupper poukazuje aj na Montanu, kde do roku 1999 takisto neplatil počas dňa na mimomestských diaľniciach rýchlostný limit a úmrtnosť na nich zostala nízka. Štúdie vtedy zistili, že používanie bezpečnostných pásov a správanie vodičov sú vo vzťahu k miere úmrtnosti oveľa dôležitejšie.





































