Po viac ako 1,2 milióna testovacích kilometrov ho môžeme konečne vidieť naživo! Nový Land Rover Defender má byť najschopnejším offroadom, aký bol kedy na trhu.

Ak sa spýtate zarytého fanúšika offroadových vozidiel, aké je podľa neho to najlegendárnejšie, je veľmi možné, že odpovie “Defender“. A tá odpoveď je na mieste. Predchádzajúca generácia bola veľmi schopná v teréne, a dokázala udržať krok aj s novšími Toyotami Land Cruiser či Nissanmi Patrol. Technológie minulej generáce sú už však zastaralé a aj jeden z najlepších offoradov potrebuje novú generáciu.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Po rigoróznych testoch – máme ju tu. Naživo na Frankfurtskom autosalóne 2019. Podľa automobilky “najschopnejší offroad vôbec” si zachoval tradičný kockatý dizajn. V čom je však iný od predchodcu je nespočetné množstvo elektronických asistentov a určite lepšia každodenná využiteľnosť spolu s cestovným komfortom. Tomu napomáha nezávislé zavesenie kolies v kombinácií s prepracovaným vzduchovým podvozkom. Vzduchový podvozok je ešte lepší ako klasický, pružinový. Netreba však zabúdať, že už aj základný podovzok nového Defenderu je najlepším vo svojej triede. Na druhej strane, vzduchový poskytne používateľom nastaviteľnú výšku vozidla, pohodlnejšiu jazdu a navyše je vybavený tepelnými senzormi.

6 motorizácií a 3 rady sedadiel

Pod kapotou bude pracovať až 6 rôznych motorizácií. Pôjde o benzínové i naftové dvojlitre a trojlitre s dostatkom výkonu a krútiaceho momentu aj do tých najextrémnejších podmienok. Nebude chýbať ani benzínový dvojliter spojený s hybridnou jednotkou. Prirodzene, všetky motoru budú spolupracovať s automatickou prevodovkou a pohonom všetkých štyroch kolies. Defender bude dostupný v troch karosárskych verziách. Verzia, na ktorú sa práve pozeráte nesie označenie 110. Je to teda stredne dlhá verzia, ktorú môžte dostať s piatimi, šietimi či až siedmimi sedadlami. Menšia varianta 90 bude dostupná od jari budúceho roku a ponúkne kratší rázvor, dva rady sedadiel a 5 alebo 6 miest. Najväčší Defender s označením 130 dostanete len v osem-miestnej verzií najskôr v lete budúceho roku.

V základe má nový Defender 18 palcové disky, no v závislosti od verzie sa môžu veľkosti líšiť. Samozrejmosťou budú aj all-terrain či mud-terrain pneumatiky.

Foto: startstop.sk

Pridaj komentár