Domov AUTOSALÓN FRANKFURT Aktuálne z Frankfurtu 2019: Hyundai i10 N-Line ale aj faceliftovaný IONIQ

Aktuálne z Frankfurtu 2019: Hyundai i10 N-Line ale aj faceliftovaný IONIQ

Hyundai IONIQ Electric dostal nielen omladený dizajn a predĺžený dojazd. Nového je toho podstatne viac. Nová generácia modelu i10 prichádza aj vo verzii N-Line, dostane vlastný motor!

Autosalón Frankfurt 2019: Hyundai i10 N-Line, IONIQ, Veloster N - Startstop.sk

Najdôležitejšou informáciou v prípade modelu IONIQ Electric je ale určite využitie nového akumulátora s kapacitou 38,3 kWh, vďaka čomu sa dojazd predĺžil na 311 kilometrov. Elektromotor dosahuje maximálny výkon 100 kW (136 k) a najvyšší krútiaci moment 295 Nm. Okrem toho má nový IONIQ Electric integrovanú nabíjačku na striedavý prúd s väčším výkonom 7,2 kW oproti pôvodným 6,6 kW. Na rýchlonabíjacej stanici s výkonom 100 kW sa nová batéria dá jednosmerným prúdom na 80 % využiteľnej kapacity nabiť za 54 minút.

Omladený dizajn

Predná časť karosérie dostala novú prednú masku, upravený nárazník. Denné svetlá z LED ako aj predné reflektory a zadné skupinové svetlá z LED dostali úplne nový dizajn a svetelnú grafiku. Novým prvkom na zadnej časti karosérie je antracitový obklad zadného nárazníka. V kabíne nájdete upravený dizajn prístrojovej dosky aj nové poťahy. Na výber budú až štyri verzie koženého čalúnenia.

Nová konektivita

Hyundai Bluelink umožňuje na diaľku ovládať kúrenie/klimatizáciu vozidla, ako aj kontrolovať a programovať nabíjanie akumulátora. Pri ostatných verziách Bluelink umožňuje vozidlo zamknúť alebo odomknúť na diaľku pomocou aplikácie v smartfóne. Zaujímavou novinkou, ktorá bude k dispozícii za príplatok, je navigačný systém AVN (Audio Visual Navigation. Ponúkne dopravné informácie v reálnom čase, správy o počasí, zobrazovanie najbližších čerpacích staníc paliva aj s cenami, zobrazovanie voľných parkovacích miest na uliciach, online vyhľadávanie bodov záujmu POI, informácie o autorizovaných predajcoch/servisoch a informácie o stacionárnych radaroch. AVN je vybavený hlasovým ovládaním v šiestich jazykoch, podporovaným cloudom (iba spolu s Bluelink).

Bezpečnostné systémy

Hyundai SmartSenseTM zahŕňa protikolízny asistenčný systém Front Collision Warning a Avoidance Assist s detekciou chodcov a cyklistov, výstražný systém Driver Attention Warning upozorňujúci vodiča na únavu, výstražný systém Lane Keeping Assist upozorňujúci na neúmyselné opustenie jazdného pruhu, asistent diaľkových svetiel High Beam Assist ako aj Intelligent Speed Limit Warning, ktorý pomocou prednej kamery a s podporou informácií z navigačného systému rozoznáva dopravné značky obmedzujúce rýchlosť jazdy, ako aj značky zákazu predbiehania a zobrazuje ich na displeji v združenom prístroji v reálnom čase. Voliteľným prvkom je asistenčný systém na aktívne udržiavanie vozidla v jazdnom pruhu Lane Following Assist. Adaptívny tempomat Smart Cruise Control (SCC) s funkciou Stop & Go. Nová funkcia Leading Vehicle Departure Alert upozorní vodiča, keď sa vozidlo idúce vpredu opäť rozbehne. Ďalším voliteľnými bezpečnostnými systémami je monitorovanie mŕtvych uhlov vonkajších spätných zrkadiel Blind-Spot Collision Warning a asistenčný systém pre vyparkovanie Rear Cross-Traffic Collision Warning. Novinkou je aj jazdný režim Eco+.

 

Pohodlnejšie ovládanie

Z modelu Kona Electric nový IONIQ Electric prebral ovládací prvok zvyšujúci efektivitu rekuperácie – ovládanie elektrických bŕzd prostredníctvom ľavej radiacej páčky na volante. Vodič tak môže úplne zastaviť vozidlo pritiahnutím a podržaním tejto páčky bez toho, aby musel použiť brzdový pedál. Intenzita rekuperácie sa pri dobiehaní bez motora vozidla automaticky prispôsobuje sklonu cesty a dopravnej situácii (funkcia Smart Regenerative Braking). Nový IONIQ Hybrid a Plug-in sa predáva od júla 2019. Elektrická verzia bude nasledovať v septembri 2019.

Foto: Hyundai

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokAktuálne z Frankfurtu 2019: Vynovené Audi Q7, S5 TDI a nafúknutá A1
Nasledujúci článokAktuálne z Frankfurtu 2019: CUPRA Tavascan Concept je stelesnením elektrickej dynamiky