Domov Doprava Z Bratislavy do Prahy za 70 minút? Rýchlovlaky na Slovensku majú príležitosť...

Z Bratislavy do Prahy za 70 minút? Rýchlovlaky na Slovensku majú príležitosť na realizáciu

Slovensko môže zažiť evolúciu vo vlakovej doprave. Črtá sa možnosť na vybudovanie tratí pre rýchlovlaky, ktoré nás prepoja so susednými krajinami. Navyše cestovať budeme ohromnou rýchlosťou.

Rýchlovlak na Slovensku? Keď sa u nás povie vlaková doprava, veľa ľuďom to nevyčarí úsmev na tvári. Všetko sa však môže zmeniť vďaka trati pre rýchlovlaky, ktoré budú prechádzať medzi krajinami V4. Zatiaľ je to všetko len v teoretickej rovine ale rozhodne to je pre slovenskú vlakovú dopravu krok vpred.

Národná štúdia.

Vláda odsúhlasila návrh, v ktorom sa jednalo o spracovanie národnej štúdie, či je reálne možné vytvoriť na našom území trate pre rýchlovlaky prepojujúce štáty V4. Ministerstvo financií má zároveň ministerstvu dopravy poskytnúť budúci rok potrebné prostriedky na vykonanie tejto štúdie. Jednať sa má o naozaj mastnú sumu. Ministerstvo dopravy by malo mať na túto štúdiu dostupné financie vo výške až 1 milión eur.

zdroj: imhd.sk
Minister dopravy a výstavby.

S návrhom na túto štúdiu prišiel náš súčasný minister dopravy, Andrej Doležal. Nominant strany Sme rodina je považovaný za odborníka v oblasti telekomunikácií a líniového manažmentu. V minulosti pracoval pre popredné slovenské televízie. Teraz má za úlohu zabezpečiť, aby Železnice Slovenskej Republiky vyhlásili verejné obstarávanie na spracovanie vyššie spomenutej štúdie. Výherca musí byť jasný do konca Novembra tohto kalendárneho roku. Všetky prostriedky vyhradené na tento projekt pokryjú všetky náklady spojené so štúdiou až do konca roku 2024.

Je rýchlovlak u nás reálny ? 

Ministerstvo dopravy predložilo návrh na spracovanie štúdie pre trate pre vysokorýchlostné vlaky na základe spoločného vyhlásenia predsedov vlád všetkých zúčastnených krajín V4 ešte v Júny 2018. Slovensko ako jediné zo zúčastnených krajín V4 nemá pripravený žiadny koncept budovania vysokorýchlostnej trate. Ministerstvo dopravy uviedlo, že spracovanie národnej štúdie uskutočniteľnosti je jedným zo základných predpokladov nielen realizácie prípadnej výstavby vysoko rýchlostnej trate na Slovensku ale aj možnosti financovania celého projektu z prostriedkov EÚ.

Ak by sme sa nezapojili, jednoducho by nás obišli.

V prípade, ak by sme sa do tohto projektu nezapojili, trať pre rýchlovlaky by viedla okolo hraníc SR. Hrozilo by trasovanie vysokorýchlostnej trate z Maďarska do ČR a Poľska cez rakúsku Viedeň, čiže Slovensko by z trate jednoducho vynechali. Hlavnou doménou tejto vysokorýchlostnej vlakovej trate je rýchlosť cestovania. Trať v rámci V4 na trase Budapešť-Bratislava-Praha-Varšava sa vytvorí z čiastkových úsekov, na ktorých sa bude cestovať rýchlosťou 200, 250, 300 a až 350 km/h. Tento zámer schválili ministri krajín V4 ešte na konci minulého roka a následne ho poslali na schválenie eurokomisárke pre dopravu a mobilitu.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 2 / 5. Počet hodnotení 4

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokPápež František ide príkladom aj v mobilite, jazdí na elektrickej Škoda Enyaq
Nasledujúci článokPriemysel sa musí podriadiť ÉU, Sulík má jasný odkaz, veci treba povedať na rovinu tak ako sú