Domov Doprava Dúbravka sa dočká predĺženia Saratovskej, projekt sa rozhýbal aj vďaka Ministerstvu dopravy

Dúbravka sa dočká predĺženia Saratovskej, projekt sa rozhýbal aj vďaka Ministerstvu dopravy

Dve veľké bratislavské sídliská, ktoré už o niekoľko rokov budú obývať desaťtisíce ľudí, majú v súčasnosti ťažkopádne dopravné spojenie. To by sa v blízkej budúcnosti malo zmeniť. 

Saratovská ulica je nosnou hlavnou cestou bratislavskej mestskej časti Dúbravka. Premáva po nej aj mestská hromadná doprava, električková trať prešla len nedávno významnou rekonštrukciou. Stavebný ruch v Lamači v časti Bory neutícha, už čoskoro sa tam otvorí nová nemocnica a pribudnú stovky nových bytov a obchodných prevádzok. Dopravné spojenie týchto dvoch bratislavských častí je momentálne neuspokojivé, vyriešiť by to malo predĺženie Saratovskej ulice. Tento projekt magistrát hlavného mesta navrhol ešte v roku 2018, no až teraz by sa veci mali konečne pohnúť ďalej.

Predĺženie ulice a vybudovanie terminálu

Oblasť pretína aj železničná trať, ktorá by v budúcnosti mohla byť doplnená o terminál integrovanej osobnej prepravy Lamačská brána (Bory). Oba projekty sú na seba úzko naviazané a v prípade dokončenia a predĺženia Saratovskej ulice budú obe sídliská priamo prepojené.

Minister dopravy Andrej Doležal na sociálnej sieti informoval, že sa ministerstvu v spolupráci s mestom Bratislava podarilo pripraviť plán, v rámci ktorého sa popri budovaní terminálu integrovanej osobnej prepravy Saratovská ulica predĺži až k nákupnému centru v Boroch. Predĺženie Saratovskej ulice tak bude súčasťou budovania zastávky železničného projektu, čo je z hľadiska financovania pre hlavné mesto výhodné, pretože samo by na tento projekt pravdepodobne nemalo dostatok finančných prostriedkov.

Odľahčenie Agátovej i diaľnice D2

V súčasnosti plní funkciu spojnice Dúbravky s Bormi, Devínskou Novou Vsou i závodom Volkswagen dvojprúdová úzka Agátová ulica bez chodníkov pre peších. Podľa projektu bratislavského Magistrátu by predĺženie Saratovskej ulice malo byť vyriešené podjazdom popod železničnú trať a napojením sa na cestu II/505. Odľahčiť by sa tak mal aj kontakt s diaľnicou D2.

Nakoľko je financovanie projektov pravdepodobne vyriešené, výstavba by sa mohla spustiť už v dohľadnom čase.

Čo s električkovou traťou?

Ako uvádza portál Yes In My Bratislava, vyvstáva tu ďalšia otázka – predĺženie električkovej trate do Borov. Električková trať do Borov príde pravdepodobne s niekoľkoročným omeškaním. Električková trať by mala viesť od obratiska v Dúbravke do Borov s jej pokračovaním až do Devínskej Novej Vsi. Prvá časť trate by mala siahať po prvú rezidenčnú etapu Borov.

Do výstavby električkovej trate tak budú môcť cestujúci z vlakov prestúpiť len na autobusy. Predĺženie električky si bude vyžadovať podrobné a dôkladné vypracovanie, nakoľko trať čaká niekoľko výziev. Jednou z nich je križovanie električkovej trate so železnicou v predĺžení Saratovskej ulice. Popod železnicu má okrem hlavnej dopravnej tepny Dúbravky viesť aj budúca električková trať. V podúrovňovom križovaní by mala byť zriadená električková zastávka, kde sa bude prestupovať medzi vlakmi a električkami.

Aké ďalšie projekty by sa mohli realizovať? 

Na túto otázku sa vo svojom blogu pokúsil nájsť odpoveď Matúš Bizoň.

1. okruh

Tunel pod Karpatmi by mal spojiť diaľnicu D1 s diaľnicou D2 a priniesť odklon osobnej a nákladnej dopravy prichádzajúcej z Trnavy do Bratislavy, ktorá dnes nevyhnutne vedie do mesta.

2. okruh

Druhý tunel pod Karpatmi by mal smerovať od križovatky Lamač pri štvrti Bory východným a juhovýchodným smerom a napojiť sa na Račiansku ulicu neďaleko vozovne Krasňany.

Predĺženie Galvaniho ulice tak, že by mala viesť až za železnice v lokalite Žabí Majer a napojiť sa okrem Račianskej aj na diaľnicu D2 pri Boroch. Zároveň by bola predĺžená aj opačným smerom popod diaľnicu D1 a napojila by sa na novú diaľnicu D4 cez Ráztočnú ulicu a cestu II/572. Z obce Most pri Bratislave by tak bolo možné dostať sa do Bratislavy až tromi priamymi smermi.

3. okruh

Prepojenie Tomášikova – Zátišie – Račianska. Tomášikova ulica by mala pokračovať cez Zátišie a pri Lidli by sa napojila na Račiansku ulicu. Tomášikova ulica by pokračovala aj jej južným prepojením so Slovnaftskou ulicou. Zároveň by sa predĺžili aj ulice Kašielska a Parková v Prievoze.

Odbremeniť Šancovú ulicu by bolo možné tretím tunelom pod Karpatmi. Nová komunikácia by začínala na Jarošovej ulici a pokračovala by pod križovatkou Račianska – Jarošova, v koridore medzi Pionierskou a železničnou traťou takmer po Smrečiansku, tunelom pod Jaskovým radom a končila by pri železničnom tuneli pri Pražskej ulici. Ďalšie návrhy nových ciest v Bratislave a okolí nájdete v infografike.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.7 / 5. Počet hodnotení 3

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJYes In My Bratislava
Predchádzajúci článokZeekr 009 – ďalší čínsky mimozemšťan na ceste do Európy?
Nasledujúci článokTEST SEAT Ateca 2.0 TSI FR – sexi dravá južanka