Domov Doprava Šoférsky sen – jedna z najzábavnejších okresiek dostane úplne nový asfalt

Šoférsky sen – jedna z najzábavnejších okresiek dostane úplne nový asfalt

Zdroj: ZM33.sk

Niekedy sa označuje aj ako Hnilec západu. Úzka cesta pohoria Tribeč opradeného záhadnými príbehmi v minulosti lákala množstvo motoristov. V súčasnosti je však jej stav žalostný, a tak tu nájdete šantiť nanajvýš premotivovaných vodičov hot hatchov.

Reč je o ceste II/511 medzi Veľkými Uhercami a Skýcovom. Náročná okreska vyžadujúca plnú pozornosť vodiča s množstvom pomalých aj rýchlych zákrut pospájaná krátkymi rovinkami, na ktorých je takmer nemožné bezpečne predbehnúť pomalšie idúce vozidlo. Jej sláva na mape motoristických nadšencov už ale v priebehu posledných rokov zhasínala, pretože jej žalostný stav plný veľkých výmolov a dier odrádzal zábavy chtivých vodičov od jej zaradenia do víkendových výletov. Vlastná bezpečnosť a fungujúce tlmiče im boli určite prednejšie.

Oprava za 16 miliónov

To sa ale o pár mesiacov môže zmeniť. Už 13. apríla by na toto miesto mali zavítať stavebné stroje. Informoval o tom podpredseda Trenčianskeho samosprávneho kraja Jozef Božik. Náklady na rekonštrukciu prvého úseku cesty v dĺžke 3,43 km predstavujú po verejnej súťaži 1,7 milióna eur. Zhotoviteľom bude spoločnosť COLAS Slovakia. Práce na rekonštrukcii cesty vrátane dvoch mostných objektov by mala ukončiť do 50 dní. Druhý úsek cesty medzi 3,43 km a 5,3 km nový asfalt zatiaľ nedostane. Približne 300 dní by mali v zmysle zmluvy o dielo trvať práce na rekonštrukcii tretieho úseku od 5,3 km do 10,3 km. Práce zabezpečí združenie Eurovia SK a ViON za 12,08 milióna eur. Štvrtý úsek od 10,3 km po 13,75 km zrekonštruuje Eurovia SK za 2,3 milióna eur. Lehota výstavby je tu stanovená na 90 dní. Spolu tak pôjde o rekonštrukciu úsekov v dĺžke 11,86 kilometra za 16,11 milióna eur.

Na rekonštrukciu trojice úsekov získal Trenčiansky samosprávny kraj z Integrovaného regionálneho operačného programu nenávratné finančné príspevky vo výške 11,64 milióna eur. “K nákladom je treba pripočítať ešte projektové dokumentácie, stavebný a autorský dozor, čo bude spolu ďalších približne 200.000 eur. Čiže z vlastných zdrojov TSK k NFP musí investovať približne 4,7 milióna eur. Prvá etapa začína vo Veľkých Uherciach a posledná končí na hranici s Nitrianskym samosprávnym krajom,” dodal Božik.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.3 / 5. Počet hodnotení 55

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJteraz.sk
Predchádzajúci článokMuž žijúci v Alpách si kúpil elektromobil. Oľutoval to?
Nasledujúci článokTEST Honda CMX 1100 Rebel – nová vyšperkovaná mašina

1 COMMENT

  1. A kedy budú robiť cesty aj tu, u nás, na Strednom Slovensku?! Veď je to hrôza, aké sú aj tu, tie cesty!!!!

Comments are closed.