Domov Elektromobilita Canoo predstavuje futuristicko-retro alternatívu k Cybertrucku

Canoo predstavuje futuristicko-retro alternatívu k Cybertrucku

Canoo predstavuje retro alternatívu k Cybertrucku

Americká spoločnosť Canoo predstavila konkurenta Cybertrucku od Tesly. Prináša viaceré zaujímavé riešenia.

Po dlhom čase máme start-up s elektromobilmi, ktorý sa nesnaží šokovať celý svet nezmyselným výkonom rátaným na tisíce kilowattov a krútiacim momentom na desaťtisíce Newtonmetrov. A, samozrejme, za státisíce eur. Hovoríme o mladej spoločnosti Canoo so sídlom v Los Angeles, ktorá v tlačovej správe predstavila pick-up. Konkurent Cybertrucku sa ale má zamerať na cenu a reálnu využiteľnosť namiesto šokovania všetkých okolo.

Nie je výkon ako výkon

Výkonový ošiaľ okolo elektromobilov začala pred 9 rokmi americká Tesla, ktorá má celý svoj marketing postavený na tom, že je lepšia ako zvyšok automobilového sveta. Hlavným meradlom je ale podľa Tesly výkon či zrýchlenie. Otázne je, do akej miery to reflektuje reálne potreby zákazníkov. Elektromobilite sa totiž v budúcnosti nevyhneme, a preto sú potrebné aj úžitkové alternatívy.

Jednu z nich priniesol kalifornský start-up. Canoo sa nehrá na čo najrýchlejšiu akceleráciu, ktorá zahanbí akýkoľvek superšport, ale zaoberá sa práve praktickou stránkou veci. Preto jeho priame porovnávanie s Cybertruckom je možno nefér a namiesto toho by sa hodilo spomenúť napríklad Ford Ranger.

Canoo Pickup je totiž porovnateľne veľký: rázvor kolies 2850 milimetrov, celková dĺžka 4677 milimetrov, šírka 2209 milimetrov a výška 2085 milimetrov. Korba má rozmery 1627 x 1817 milimetrov (šírka x dĺžka), uväzie 800 kg nákladu a je možné ju predĺžiť na 2600 milimetrov. Štandardne je pickup obutý na pneumatikách s rozmerom 265/60 R18.

O zameraní na pracovnú stránku používania hovorí aj viacero zaujímavých praktických riešení pickupu. Jedným z nich je aj otváracia predná “kapota”, z ktorej je možné spraviť praktický stolík. Zaujímavosťou je aj na oficálnych renderoch prezentovaná kempingová nádstavba korby.

A teda pohon?

Vďaka použitiu brake-by-wire a steer-by-wire technológií (teda žiadne fyzické spojenie medzi riadením a kolesami, respektíve brzdovým pedálom a brzdami) vzniklo v podlahe pickupu miesto pre batérie. Elektromotory sú dva a nachádzajú sa na oboch nápravách.

Startup nezverejnil všetky verzie a technické detaily ku kapacite batérií, no vrcholná verzia má poskytovať približne 600 koní a 756 Nm krútiaceho momentu s dojazdom vyše 200 míľ, teda asi 320 kilometrov. Okrem toho, pickupom by malo byť možné poháňať viacero elektrických nástrojov, pričom celodenné využívanie “by nemalo spotrebovať viac ako 10 % kapacity batérie”. Konkrétne nástroje, pri ktorých tento údaj platí, ale bližšie špecifikované neboli.

Zatiaľ nie je známa cena, no predobjednávky by mali byť spustené v druhom kvartáli tohto roka a prvé kusy by mali prísť k zákazníkom v roku 2023.

Zdroj: Canoo_official / startstop

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokJediná ŠPZ na celý život, poslanci odsúhlasili prelomovú zmenu!
Nasledujúci článokViete načo slúžia všetky tlačidlá na volante vo Formule 1 ?