Ford oživuje meno Capri. Zo športového kupé je teraz elektrické SUV s dizajnom, ktorý odkazuje na minulosť, no mieri do budúcnosti.
Nie je to celkom nástupca, aký by si fanúšikovia želali. Namiesto zadného náhonu a dlhého nosa prišla vysoká karoséria a batéria pod podlahou. Ford však tvrdí, že charakter zachoval. Capri tak pokračuje ako ikona v novom svete elektromobility s iným tvarom, ale podobným duchom.

Čo sa zachovalo z pôvodného Capri?
Pôvodný Ford Capri sa objavil na trhu v roku 1969 ako európska odpoveď na americký Mustang. Vyznačoval sa dlhou kapotou, krátkou zadnou časťou a zameraním na jazdné emócie. Vďaka prístupnej cene a štýlovému dizajnu kupé si rýchlo získal srdcia mladých vodičov. Nový Capri sa snaží na túto minulosť nadviazať aspoň symbolicky.

Predné svetlá dostali charakteristický tvar s motívom „four-eyed face“, ktorý voľne odkazuje na niektoré verzie Capri Mk1. Bočná línia strechy má mierny oblúk a vzadu elegantne klesá podobne ako pri pôvodnom modeli. Zadné okno je ukončené oblúkom, ktorý plynule prechádza do masívneho C-stĺpika. Práve tento tvar patril medzi dizajnové podpisy klasického Capri. Nápis „Capri“ na zadnej časti používa rovnaký typ písma ako v 70. rokoch. Čierny pás vpredu a vzadu tvorí moderný odkaz na pôvodné rozloženie zadných svetiel.

Testovacie vozidlo malo nádherný žltý lak s názvom Vivid Yellow. Táto farba mu mimoriadne pristane a pôsobí mimoriadne živo, sebavedomo a na ulici priťahuje pohľady presne tak, ako to Capri vždy vedel.
Tým sa však priame spojenie s minulosťou končí. Nový Capri je elektrické SUV postavené na platforme MEB, ktorú využíva aj Volkswagen ID.5, Cupra Tavascan alebo Škoda Enyaq. Zameriava sa na praktickosť, efektívnosť a technológie. Napriek tomu sa Ford snažil zachovať aspoň vizuálny charakter a emócie, aby nový Capri nepôsobil len ako ďalší z radu SUV, ale ako auto s vlastnou identitou.

Technika a jazdne vlastnosti
Vyskúšali sme vrchol aktuálnej ponuky – model poháňaný dvoma elektromotormi. Výsledkom je elektrický pohon všetkých kolies s výkonom 250 kW (340 koní) a krútiacim momentom 545 Nm. Dynamika vozidla je výborná, najmä v mestských rýchlostiach, kde reaguje okamžite a bez oneskorenia. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h trvá len 5,3 sekundy.
Ford si dal záležať na podvozku. Hoci auto používa MEB platformu od Volkswagenu predné vzpery typu McPherson pochádzajú priamo od VW, zadná náprava pochádza z vlastného vývoja Fordu. Inžinieri sa zamerali na to, aby sa nový Capri odlišoval jazdným prejavom. V porovnaní s modelmi ID.5 alebo Enyaq Coupé je Ford tuhší a presnejší. Auto lepšie komunikuje s vodičom najmä cez volant, ktorý má ideálne vyváženie a veľmi dobrú spätnú väzbu.

Riadenie pôsobí prirodzene a v zákrutách vyvoláva istotu, ktorá prekvapí aj pri vyššom tempe. Capri sa v rýchlych prejazdoch správa ako športovejšie ladené SUV a pripomína staršie Focusy ST. Nie nastavením výkonu, ale spôsobom, akým sa drží cesty. Ťažisko síce leží vyššie, ale v zákrutách má vozidlo pevnú stopu a minimálne náklony.
Trochu nám chýbala absencia adaptívneho podvozku (DCC), ktorý ponúka VW pri ID.5. 21-palcové kolesá na rozbitých cestách cítiť. Tlmiče nezvládajú filtrovať krátke priečne nerovnosti tak efektívne, ako by sme očakávali. Na kvalitnom asfalte však Capri pôsobí dospelo a vyvážene. Nastavenie podvozku ocení najmä vodič, ktorý má rád priame reakcie, vyššiu tuhosť a aktívne zapojenie do jazdy.

Interiér
Interiér Fordu Capri pôsobí moderne, čisto a premyslene. Dominantou palubnej dosky je veľký 14,6-palcový displej systému SYNC Move s integrovanou navigáciou. Novinkou je posuvný centrálny displej, ktorý si vodič môže prispôsobiť pre lepší výhľad alebo jednoduchší prístup k ovládacím prvkom. Toto riešenie zároveň vytvára praktický odkladací priestor – ideálny napríklad na kľúče či menšie cennosti. Po zatlačení displeja späť do pôvodnej polohy sa tento priestor uzavrie a sprístupní sa až po odomknutí vozidla, čím plní funkciu sejfu.

Stredová opierka ponúka objem až 17 litrov. Reakcie systému sú rýchle a orientácia v menu intuitívna. Všetky funkcie sú prehľadne usporiadané, no niektorým používateľom môže chýbať väčší počet fyzických tlačidiel.
Pred vodičom sa nachádza kompaktný 5,3-palcový digitálny prístrojový panel, ktorý zobrazuje základné jazdné údaje bez zbytočných grafických prvkov. Volant má dotykové plochy, ktoré síce pôsobia elegantne, no počas testu sa nám niekoľkokrát nechtiac aktivovalo vyhrievanie volantu pri zatáčaní. Capri zdedil po svojom „bratovi“ Explorer aj menej obľúbené ovládanie zadných okien, ktoré si vyžaduje prehmatávanie. Tieto ovládacie prvky by si zaslúžili intuitívnejšie riešenie, aby vodič nemusel spúšťať oči z cesty.

Sedadlá sú čalúnené v materiáli Sensico, ktorý pôsobí na dotyk príjemne a odolne. Komfort je na vysokej úrovni, najmä pri dlhších cestách. Chýbajú však možnosti ventilácie predných sedadiel alebo vyhrievanie v druhom rade. Tieto prvky by určite mnohí ocenili aspoň za príplatok.
Naopak, veľkým plusom je audio systém Bang & Olufsen Soundbar, ktorý pozostáva z desiatich reproduktorov a subwoofera. Zvuk je čistý, priestorovo vyvážený a užijú si ho aj náročnejší poslucháči.
Batožinový priestor s objemom 572 litrov ponúka slušnú kapacitu. Vďaka praktickému členeniu a nízkej nakladacej hrane ide o vhodné riešenie pre rodiny či aktívnych jednotlivcov. Nechýba dvojité dno ci možnosť sklopenia zadných operadiel do roviny.

Stredová konzola ponúka dva USB-C porty, bezdrôtové nabíjanie telefónu a odkladacie priestory na drobnosti. Ovládanie klimatizácie, jazdných režimov či asistenčných systémov prebieha výhradne cez centrálnu obrazovku, čo prispieva k čistému dizajnu, no v niektorých situáciách môže vyžadovať viac pozornosti.
Testované vozidlo bolo vybavené veľkým panoramatickým oknom. To prepúšťa dostatok svetla a navodzuje vzdušný dojem v interiéri. Aj napriek UV filtrom však počas letných dní prepúšťa teplo, a keďže ho nemožno zatieniť ani za príplatok, môže to byť nevýhoda v horúcom počasí. V Cupre Tavascan sme po tejto stránke našli prijateľnejšie riešenie.

Celkovo pôsobí kabína Fordu Capri ako dobre navrhnutý a priestranný priestor s dôrazom na technológie a komfort. Niektoré prvky by si zaslúžili premyslenejšie spracovanie, no ako celok interiér ponúka presne to, čo moderný vodič od elektromobilu očakáva – funkčnosť, konektivitu a štýl.
POKRAČOVANIE NA ĎALŠEJ STRANE