Domov TESTY Nové vozidlá Neriešte to, ako sa volá. Ford postavil špičkový elektromobil

Neriešte to, ako sa volá. Ford postavil špičkový elektromobil

Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Ford Capri ponúka batériu s využiteľnou kapacitou 79 kWh, čo mu v ideálnych podmienkach zabezpečuje dojazd do 560 km podľa normy WLTP. V reálnych podmienkach, teda v zmiešanej premávke, sa dá dosiahnuť približne 500–530 km na jedno nabitie, v závislosti od štýlu jazdy, profilu trasy a vonkajšej teploty.

Testovaný model s pohonom všetkých kolies preukázal veľmi slušnú efektivitu. Na referenčnom 100 km okruhu, ktorý zahŕňal mestskú prevádzku, okresné cesty aj diaľničné úseky, sme namerali priemernú spotrebu 16,2 kWh/100 km. Vzhľadom na výkon, hmotnosť a pohon AWD ide o nadpriemerne efektívny výsledok.

Ford Capri EV AWD Premium ukázal pri teste veľmi vyváženú spotrebu. V meste sa dá jazdiť aj pod hranicou 13 kWh/100 km, na diaľnici pri 130 km/h to stúpne na približne 21–22 kWh. Režimy jazdy (Normal, Eco, Sport, Individual) umožňujú prispôsobiť odozvu pedálu, rekuperáciu aj klimatizáciu. Vodič si teda môže spotrebu do veľkej miery ovplyvniť.

Pri diaľničnej jazde sa spotreba prirodzene zvyšuje. Pri ustálenej rýchlosti 130 km/h sa pohybovala okolo 20,1 kWh/100 km, čo znižuje dojazd na približne 390 km, pri 150 km/h sa spotreba dostala cez 24 kWh/100 km. Takéto výsledky sú porovnateľné s podobne veľkými elektromobilmi v segmente.

Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Nabíjanie

Ford Capri EV AWD Premium využíva 400-voltovú architektúru s maximálnym výkonom DC nabíjania až 185 kW. Nabitie batérie z 10 na 80 % zvládne len za 26 minút. Pri nabíjaní z 10 na 100 % sa čas predĺži približne na 36 minút, čo stále patrí medzi lepšie výsledky v tejto kategórii. Aj pri dlhších trasách si preto vodič vystačí s krátkou prestávkou na kávu.

Auto sme testovali na nabíjačke Ionity pri výkone 200 kW. Pri teplote batérie nad 20 °C si vozidlo držalo výkon 185–187 kW až do približne 38 % kapacity. Potom výkon mierne klesol, no do 80 % zostal stabilne vysoký. Nabíjacia krivka ukázala, že Capri využíva dostupný výkon efektívne a rýchlosť nabíjania dobre zodpovedá kapacite batérie. Zaznamenali sme aj maximum 188 kW, čo preukazuje kvalitné tepelné manažovanie článkov.

Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Oproti modelom postaveným na 800 V architektúre síce Ford nenabíja tak agresívne, no výhodou je konzistentnosť výkonu bez výkyvov. Nabíjacia stratégia je teda vhodná aj pre tých, ktorí často jazdia po diaľnici a potrebujú sa spoľahnúť na rýchly návrat na cestu.

Nabíjací port sa nachádza na ľavom zadnom blatníku a podporuje štandard CCS2 konektor. Vodič má navyše možnosť ovládať alebo plánovať nabíjanie priamo cez aplikáciu FordPass, kde si vie nastaviť časy nabíjania alebo využiť funkciu predohrevu batérie pred príchodom na rýchlonabíjačku.

Pre domáce nabíjanie podporuje Ford Capri trojfázové AC nabíjanie výkonom 11 kW, čo umožní nabiť batériu z 0 na 100 % približne za 7,5 hodiny. Takéto parametre sú ideálne pri využití wallboxu v garáži.

Vozidlo ponúka režim predkondicionovania batérie, aktivovateľný cez navigáciu pri zadaní rýchlonabíjacej stanice ako cieľa. Systém následne začne batériu zahrievať ešte pred príchodom na nabíjačku, čo výrazne pomáha udržať optimálny výkon.

Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Výbava

Ford Capri EV AWD Premium ponúka bohatú výbavu, ktorá spája moderné asistenčné systémy, kvalitné spracovanie a digitálne technológie. V základe nechýba adaptívny tempomat s funkciou Stop&Go, systém pre udržiavanie v jazdnom pruhu (LKA), čítanie dopravných značiek, sledovanie mŕtveho uhla (BLIS) a varovanie pred križovatkami. Asistent vyhýbacieho manévru v krízových situáciách aktívne navrhuje úhybnú trasu.

Veľkým prínosom sú LED Matrix svetlá s automatickým vyrezávaním okolia ostatných vozidiel. Pri nočnej jazde výborne osvetľujú okolie bez oslňovania vodičov v protismere a fungujú plynulo aj pri zhoršenej viditeľnosti. V praxi ide o jeden z najlepších svetelných systémov v tejto triede.

Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Head-up displej premieta údaje o rýchlosti, navigácii či asistencii priamo do zorného poľa vodiča. Je súčasťou príplatkového balíka Sada Assist (1 490 €), ktorý obsahuje aj 12 parkovacích senzorov, aktívne udržiavanie v strede jazdného pruhu, elektrické ovládanie kufra a 360° kameru s dynamickými čiarami a parkovacími senzormi vpredu aj vzadu.

Testované vozidlo malo aj panoramatickú strechu s ochrannými filtrami (1 490 €), ktorá opticky zväčšuje priestor v interiéri. Tepelné čerpadlo za 1 150 € zabezpečuje efektívne kúrenie a šetrí batériu v zimných mesiacoch. Pôsobivý vzhľad dotvárali 21-palcové zliatinové disky s povrchovou úpravou (670 €). Auto na nich vyzerá výborne, no v kombinácii s tuhšie nastaveným podvozkom klesá jazdný komfort.

Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Sériová výbava Premium však ponúka množstvo funkcií bez nutnosti príplatkov. Nájdeme v nej bezdrôtové nabíjanie telefónu, bezkľúčový prístup a štartovanie, zadnú parkovaciu kameru, elektricky nastaviteľné predné sedadlá či ambientné osvetlenie interiéru. Infotainment Sync Move so 14,6″ vertikálnym displejom umožňuje plynulé ovládanie navigácie, klimatizácie. System taktiež podporuje bezdrôtový Apple CarPlay a Android Auto.

Výbava Fordu Capri pôsobí vyvážene a už v základe zahŕňa prvky, ktoré konkurencia často ponúka len za príplatok. Nechýbajú moderné technológie ani praktické riešenia, čo z auta robí atraktívnu voľbu v segmente elektrických SUV.

Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Záver

Ford Capri EV AWD Premium prináša zaujímavé spojenie retro mena a súčasnej technológie. Názov síce evokuje legendu zo 70. rokov, no nový model ide vlastnou cestou. Z pôvodného Capri ostali len niektoré dizajnové prvky. Napriek tomu má novinka jasne definovanú identitu. Pôsobí dospelo, moderne a sebavedomo.

Medzi hlavné prednosti patrí nadpriemerný reálny dojazd, rýchle nabíjanie a bohatá výbava. Vnútorný priestor pôsobí hodnotne a Fordu sa podarilo dobre využiť technický základ modelu Explorer. Poteší aj vysoká úroveň digitalizácie vrátane head-up displeja, posuvného centrálneho displeja, a kvalitného infotainmentu SYNC Move.

Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Cena

Z pohľadu ceny ponúka Ford momentálne atraktívnu akciu. Na každú motorizáciu poskytuje cenníkový bonus. Vrcholná verzia Capri AWD Premium tak štartuje pod hranicou 50 000 €, čo pri danom výkone, výbave a dojazde pôsobí rozumne, najmä v porovnaní s elektrickými SUV iných značiek. Kto sa zároveň rozhodne predať svoje staré vozidlo, získa navyše výkupný bonus vo výške 3 600 €, čo dokáže znížiť celkovú obstarávaciu cenu ešte výraznejšie.

Celkovo ide o konkurencieschopné SUV, ktoré zaujme dizajnom, jazdnými vlastnosťami aj výbavou. Nový Ford Capri je plnohodnotný model, ktorý by mohol príjemne prekvapiť tých, ktorí hľadajú originálny elektromobil s každodennou využiteľnosťou.

TEST Ford Capri: Legenda sa vracia, ale nie tak, ako by ste čakali

TECHNICKÉ ÚDAJE
Motor Asynchrónny s permanentným magnetom
Kapacita akumulátora 79 kWh
Max. výkon 250 kW / 340 k
Max. krútiaci moment 545 Nm
Dojazd 520 km
Pohon AWD
Prevodovka 1 – stupňová
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY
Dĺžka 4 643 mm
Šírka (bez spätných zrkadiel) 1 872 mm
Výška 1 626 mm
Rázvor náprav 2 767 mm
Pohotovostná hmotnosť 2 175 kg
Objem batožinového priestoru 567 l
Zrýchlenie 0-100 km/h 5,3 s
Rozmer pneumatík 235/45 R21 (vpredu) 255/40 R21 (vzadu)
SPOTREBA, NABÍJANIE, DOJAZD
Elektromotor
Mesto: 12,6 kWh / 100 km
Diaľnica: 21 kWh / 100 km
Okresky: 15 kWh / 100 km
Maximálny nabíjací výkon 185 kW
Doba nabíjania 0 – 100% 43 min
Doba nabíjania 20 – 80% 23 min
CENA
Základná cena modelu 35 330 €
Základná cena testovanej verzie 46 440 €

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4 / 5. Počet hodnotení 4

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

1
2
Predchádzajúci článokV prvom európskom meste elektromobily stabilizujú elektrickú sieť
Nasledujúci článokTicho ako v knižnici. Nové prémiové SUV si vystačí so štvorvalcom
Od roku 2024 pracujem ako redaktor a som členom redakcie magazínu Stop. Autá sú pre mňa nielen prácou, ale aj vášňou a celoživotnou zábavou. Rád cestujem, pravidelne sa zúčastňujem prestížnych tuningových stretnutí a zároveň jazdím amatérske slalomy, kde si užívam radosť z jazdy.