Domov Elektromobilita VW predáva väčšinový podiel Bugatti do Chorvátska. Špekuláciám je koniec!

VW predáva väčšinový podiel Bugatti do Chorvátska. Špekuláciám je koniec!

Oficiálne si môžeme povedať, že všetkému je koniec. Start-upová chorvátska automobilka ide naozaj svoje tempo a pod krídla berie jednu z najrýchlejších automobiliek sveta.

O predaji väčšinového podielového vlastníctva Volkswagenu v Bugatti informoval, respektíve špekuloval už v minulom roku. Že sa to bude diať začiatkom druhej polovice roku asi málokto očakával. Všetko tomu však začalo nasvedčovať, keď sa na instagramovom profile automobilky Rimac začalo bežať odpočítavanie. Presne tak. Nemecký koncern zverí väčšinu podielového vlastníctva práve automobilke z Balkánu. Tí aktuálne majú v ponuke svoj elektrický superšport Nevera.

Všetko je samozrejme súčasťou veľkého obchodu spolu so značkou Porsche, ktorá už istý čas v Rimacu mala svoj podiel. Rimac a Porsche tak v chorvátskom Dubrovniku potvrdili založenie novej spoločnosti s názvom Bugatti Rimac. Chorváti v nej budú mať 55%-tný podiel a zaisťovať vedenie, Porsche ostane zvyšných 45%.

Vývoj, produkcia a dodávateľský reťazec Rimacu v oblasti batériových systémov, elektromotorov a podobných elektrických komponentov bude prebiehať bez zmeny. No teraz to už však bude niesť meno Rimac Technology a so 100%tným vlastníctvom Rimacu. Okrem Porsche Rimac aktuálne dodáva technológiu aj takým velikánom akými sú Jaguar, Mercedes, Hyundai, Aston Martin, či Renault.

Nový podnik by mal vzniknúť s tretej časti aktuálneho roku. Sídlo ostáva v Záhrebe, kde Rimac plánuje postaviť do roku 2023 nové vývojové centrum s investíciami okolo 200 miliónov eur. Vízia spojených automobiliek, respektíve novej firmy Bugatti Rimac je jasná – zdieľanie zdrojov a znalosti z výskumu pretaviť do výroby a ďalších oblastí.

Netreba sa ale báť, že legendárne logo Bugatti na cestách už neuvidíme. Obe automobilky budú samostatne operujúcimi jednotkami a idúce vlastným smerom. Udržujú si tak vlastnú existneciu a produkčné zázemie s distribučnými kanálmi. Francúzska automobilka tak stále bude vyrábať svoje automobily v domovskom Molsheime, Rimac bude stále slúžiť v centrále Balkánu – v Záhrebe. Čo však môžeme čakať od dvoch automobiliek, z ktorej jedna dokáže spraviť beštiu s W16 pod kapotou a tá druhá čisto elektrické auto s výkonom cez 1.900 koní? Čakajú nás naozaj pekné chvíle pri tomto spojení.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!