Nemecké auto predsa rovná sa nemecká kvalita. Taký precízny národ, akým Nemci bezpochýb sú, by predsa nevypustil zo svojich cenných tovární svojho najdôležitejšieho priemyslu nejaké auto, ktoré by nebolo hodné prívlastku “nemecké”. Alebo je to predsa len inak? 🙂

Medzi nami motoristami je bežné, že k niektorej značke máme bližšie ako k inej. Či už sme fanúšikovia francúzskych pohodlných áut, talianskych áut s dušou alebo nemeckých áut s dokonalou precíznosťou, spája nás vo svojej podstate rovnaké hobby, kvôli ktorému by sme sa mali navzájom rešpektovať. No nežijeme v ideálnom svete a mnoho z nás má potrebu všetkých naokolo presvedčiť, že práve ten náš názor je ten najsprávnejší. A my sme tu preto, aby sme vyvracali všeobecné sociálne dogmy. Kým v minulej časti sme sa pozreli na to, že aj francúzske auto môže šoférovi priniesť nebývalý zážitok, dnes sa pozrieme na opačný predsudok. A to, že nemecké auto je predsa dokonalé!

Audi A2

Audi A2 – ani hatchback ani MPV a navyše ten nie príliš lákavý dizajn. Zvláštne auto postavené na platforme vtedajšej Fabie prvej generácie nezožalo úspech kvôli svojej cenovke. Nepomohlo ani 1,2-litrové TDI s rozprávkovou spotrebou 3 litre. 🙂

 

BMW radu 2 Gran Tourer

BMW dnes robí množstvo áut, no rad 2 Gran Tourer je jednoznačne najväčším prešľapom. Obyčajná dvojka je zábavné auto, no Gran Tourer k slove zábava ani len nepričuchol. A predný pohon mu v tom rozhodne nepomáha.

 

BMW radu 3 Compact (E46)

Zdiaľky to vyzerá ako trojka coupé, no je to kratšie a omnoho odpornejšie. Čo je to? No predsa kompakt generácie E46! Kým na predchádzajúcu E36 sa ešte ako tak dalo pozerať, skutočne v redakcii nechápeme, čo chcelo BMW dokázať tými prednými svetlami pri kompakte generácie E46. Našťastie, je to posledný kompakt.

 

BMW radu 7 (E65)

Banglova éra BMW je naozaj zaujímavým míľnikom v histórii mníchovskej značky. Kým rad 7 generácie E38 je naozaj elegantná limuzína, ktorá starne veľmi pomaly, jej nasledovník E65 je prinajmenšom škaredé auto. A o spoľahlivosti tiež nemôže byť reč.

 

Mercedes triedy C Sport Coupé (CL203)

Zrejme myslený ako konkurent rovnako nepodarenému BMW radu 3 Compact sa do tohto rebríčka dostal aj Mercedes triedy C Sport Coupé. Nedá sa povedať, že tento model lámal predajné rekordy. Možno za tým bol dizajn zadnej časti, ktorý pripomína Toyotu Prius…

 

Mercedes triedy A (W168)

Ako by sme len mohli zabudnúť na prvú generáciu triedy A, ktorej zlyhanie v losom teste je dnes už priam legendárne? No napriek tomu sa z prvej generácie Áčka predalo podľa rôznych zdrojov viac ako 1 milión kusov. Toto si sem odložíme…

 

Opel Kadett E

Hoci bol Opel Kadett E svojho času víťazom ankety Európske auto roka, podľa viacerých užívateľov bolo toto auto naplnené problémami zdola až po samý vrch. Auto malo takú zlú povesť, že do Ameriky sa dostalo pod názvom Pontiac LeMans. Ozaj, spomínate si na Daewoo Racer?

 

Smart ForTwo

Smart Fortwo sa od svojho predstavenia netešil pozitívnym ohlasom od motoristických novinárov. Dokonca aj ConsumerGuide ho označil za jedno z “najhorších áut za posledných desať rokov”. Dôvodom bol mŕtvy trojvalcový motor a na také malé auto vysoká spotreba paliva.

 

Volkswagen (New) Beetle

Nový chrobák je typickým príkladom toho, ak sa redizajn historickej ikony absolútne nepodarí. Beetle z prelomu milénií si vyslúžil titul ženského auta a pri pohľade na jeho krivky musíme povedať, že právom. Nikdy nedosiahol ani len sčasti taký úspech, ako jeho slávny predchodca, ale s tým musel Volkswagen tak nejako počítať, však?

 

Volkswagen Routan

Zúfalá snaha Volkswagenu získať si srdcia mamičiek v Spojených štátoch. Takto by sa dal opísať Volkswagen Routan. Teda v podstate len prezlečený Dodge Caravan. Je vlastne otázne, či toto auto patrí do tohto rebríčka, keďže nemecké je na ňom pravdepodobne len logo.

 

Bonus – Trabant

Ako by sme mohli zabudnúť na Trabant. Auto, ktoré síce rozhýbalo vtedajší východný blok, no pri pohľade na niektoré technické riešenia máme podozrenie, že prvotný zámer vtedajších inžinierov bol úplne iný. Benzínová nádrž priamo nad motorom? Ale no tak, soudruzi…

 

Bonus – Hoffman 1951

Hoffman z roku 1951 je všeobecnou motoristickou verejnosťou považovaný za najhoršie auto, aké bolo kedy vyrobené. Dôvodom sú až bizarné technické riešenia. Spomenieme len niekoľko z nich: vzduchom chladený jednovalcový motor s objemom 0,2 litra s výonom 4,8 kW, ktorý je umiestnený vzadu a, samozrejme, bez akéhokoľvek ventilátora; zvláštna lineárna kulisa (zľava do prava a naopak namiesto klasickej H kulisy) riadenia 3-stupňovej prevodovky, kedy sa medzi každým stupňom nachádza neutrál alebo umiestnenie spätných zrkadiel, ktoré sú blokované A-stĺpikom. Mimochodom, riadená je zadná náprava, čiže auto sa na ceste správa ako trojkolesový vysokozdvižný vozík.

Zdroje: Jalopnik | HotCars | Wheelsage | startstop.sk