Nemecká automobilka Porsche má vo svete štyroch kolies vybudované jedno z najsilnejších mien. Tvary 911-tky poznajú aj malé deti. No Porsche spolupracuje aj s inými automobilkami na vývoji rôznych modelov.

Verili by ste, že Porsche sa podieľalo na vývoji napríklad takej Lady Samara? Aj takto to chodí v automobilovom svete.

Lada Samara

Lada Samara, auto, pri ktorom by účasť slávnej športovej značky čakal zrejme len málokto. No je to pravda. V Štuttgarte sa podieľali na spoločnom projekte s ruskou automobilkou. Ak ste majiteľom Lady Samary, môžete sa hrdo chváliť, že máte motor vyvinutý spoločnosťou Porsche. A dokonca nebudete klamať, pretože Štuttgart sa skutočne podieľal na dizajne karburátora radového štvorvalca. Obe automobilky okrem toho spolupracovali na projekte modernizovanej Samary, do ktorého Nemci dodali lepší podvozok a niektoré interiérové a exteriérové doplnky, no nedočkal sa úspešného konca.

Audi RS2

Model, ktorý odštartoval éru rýchlych kombíkov z Ingolstadtu, slávna RS2, bol vyvinutý v spolupráci s Porsche. To sa postaralo o brzdy, rovnako ako modifikácie 2,2-litrového radového päťvalca, ktorý dosahoval výkon 315 konských síl. Väčšina automobilu bola postavená v továrni Porsche Rossle-Bau.

Mercedes 500E W124

Kým dnes patrí Porsche medzi najúspešnejšie značky, nebolo to vždy tak. Najmä v 90-tych rokoch, kedy ešte neexistoval Boxster, Cayenne alebo Macan, ktoré by mohli značku vzkriesiť a vrátiť na vrchol, a tak bola automobilka nútená hľadať zdroj príjmov inde. Odpoveď prišla v podobe spoločného podniku s Mercedesom, ktorý zahŕňal premenu legendárneho éčka W124 na supersedan, ktorý by mal konkurovať BMW M5 E34. V Porsche vzali 5,0-litrový vidlicový osemvalec z triedy SL generácie R129. Z SL si taktiež požičali niektoré časti podvozka, čo sa premietlo do širšieho rozchodu kolies oproti štandardnej W124. To vyústilo do rozšírených blatníkov, ktoré sú tak typické pre 500E.

SEAT Ibiza

Ďalším nepravdepodobným autom, pri ktorom by čakal zapojenie nemeckej automobilky len málokto, je prvá generácia kompaktného SEATu Ibiza. Na jej vývoji sa podieľalo množstvo známych firiem, medzi ktoré patrí napríklad Karmann, či dizajnérske štúdio Italdesign. Veľká časť zapojenia štuttgartskej spoločnosti spočívala vo vývoja motora, ktorý mal mimochodom veľa spoločného s radovým štvorvalcom zo Samary. Avšak SEAT sa pri Ibize dohodl s nemeckou automobilkou na licenii nadpisu Porsche na kryte motora.

Renault Clio V6

Nemeckí inžinieri sa zapojili aj do vývoja modelu francúzskej značky. No tu je potrebné povedať, že nešlo o žiadnu sériovku, ale o šialený Renault Clio V6 s vidlicovým šesťvalcom za prednými sedadlami. Štuttgart sa zapojil do úprav modelu s prívlastkom Phase 2, pri ktorom inžinieri dostali za úlohu upraviť hlavy valcov, vačkové hriadele a ostatné časti motora. Výsledkom je výkon 255 konských síl.

Zdroje: carthrottle | startstop.sk