Nedávno sme písali o autách s extrémnymi zadnými spojlermi. Do tohto rebríčka sme zaradili aj Hondu Civic Type-R. Spoločnosti Mugen sa tento hot-hatch zdal málo extrémny a tak ho upravili podľa seba.

Aerodynamický tuningový paket je určený, bohužiaľ, výhradne pre japonský trh, kde sa stretáva s oveľa väčšou popularitou, než je tomu u nás. Mugen našťastie nemá problém dané diely poslať aj na opačný koniec sveta, nakoľko nejde o žiadne technické záležitosti, ktoré by bolo potrebné softvérovo ladiť.

Po motorickej časti sa teda nejedná o žiadnu zmenu. Pod kapotou bude stále štvorvalec s výkonom 235 kW / 320 koní. Do budúcna ale môžeme od Mugenu očakávať aj zásah do motorovej časti, nakoľko sa jedná o spoločnosť špecializujúcu sa na závodné autá. O softvérových zmenách nie je chýru ani slychu. Podľa karosérie by ste však toto auto spoznali veľmi ťažko.

Na prednej časti neostalo nič pôvodné. Nový nárazník z uhlíkových vlákien vytvára veľký otvor pred chladičom. Celý predok je značne posunutý dopredu a svetlá sú tak výrazne utopené v maske. Kapota je taktiež kompletne nová. Auto má vyššie posadené boky, ktoré dostali výduchy z motora.

Z pôvodnej pozície sa vystrčili aj predné kolesá, ktoré tak po novom prekrývajú rozšírené blatníky. Za kolesami sa potom nachádza nešpecifikovaná pružiaca jednotka s možnosťou ľubovoľného nastavenia.

Sériovej podobe najviac inklinuje zadná časť vozidla. Teda, musíme sa snažiť to tam nájsť. Tvar zadných svetiel ostal rovnaký, no zmenila sa ich farebná schéma. Mohutný zadný difúzor, ktorý ide proti srsti jednotvárnemu dizajnu skôr pripomína okruhový špeciál. Funkčnosť je ale stopercentná.

Mugen má svoje pobočky v Japonsku, na Filipínach a v Austrálii. Európske zastúpenie značky sa nachádza vo Veľkej Británii. Tu sa však zameriavajú iba na úpravu okruhových áut. Ak Vás tento bodykit zaujal, môžete sa spýtať ešte vo Švajčiarsku, či ho budú vyrábať. Práve tam sa nachádza posledný európsky zástupca úpravcu. Suma za úpravu ešte zverejnená nebola, no dočkáme sa jej zrejme na japonskom autosalóne v Tokiu v druhej polovici roka. Všetky dielce by však museli prejsť európskou homologizáciou, pretože oficiálne sa nedovážajú.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJmotor1.com
Predchádzajúci článokBMW a Daimler sa spoja aby dosiahli väčšiu efektivitu!
Nasledujúci článokBratislava zažije od pondelka dopravný kolaps, prinášame podrobný prehľad!