Vďaka úprave riadiacej jednotky sa dosiahol maximálny výkon 620 koní. Pridaním lepšieho, respektíve úpravou výfukového systému sa podarilo vytlačiť ďalších extra 50 koní. Je G-Power M850i “baby M8”?

Pred samotnou premiérou obnoveného radu 8 od BMW, automobilka avizovala príchod aj jej najvýkonnejšej a najšportovejšej verzie. Odvtedy sa o M8 už zopárkrát písalo, taktiež sme vás o nej informovali aj my. Aktuálnou špičkou v ponuke je model M850i, no na M8 všetci netrpezlivo čakáme. Maximálny výkon najvyššej motorizácie je 530 koní. Niekomu sa to však môže máliť, a tak do hry prichádza úpravca G-Power. Ten je známy svojimi extrémnymi premenami nemeckých vozidiel. BMW radu 8 nie je výnimkou a predstavujú tak balík určený pre G8M Bi-Turbo.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Úpravca chce ponúkať dva stupne úpravy. V prvom sa výkon 4,4-litrovej V8-čky navýši na 456 kW (620 koní) a auto bude dosahovať maximálny krútiaci moment 850 Nm. G8M sa prvým stupňom úpravy doťahuje na sériový sedan BMW M5 Competition. Druhá fáza úpravy je však už nad bežné chápanie. G-Power tvrdí, že v druhom stupni úpravy má automobil dosahovať až 496 kW (670 koní) a 890 Nm.

Ak siahnete po najsilnejšej etape, G-Power ponúka vyladené výfukové zvody, priepustnejšie katalyzátory, no pohonná jednotka ostala takmer nedotknutá. Najdôležitejšiu súčasť ústrojenstva hrá preprogramovanie riadiacej jednotky a načasovanie plniaceho tlaku dvojice turbodúchadiel. Vďaka tomu upravená M850i dokáže z pokoja na 100 km/h zrýchliť za 3,1 sekundy a maximálka sa ustáli na 320 km/h. G8M Bi-Turbo sa tak pomaličky, ale isto prikláňa k nálepke superšport.

Modifikácia výfukového potrubia od G-Power vás vyjde na 4 900 €. Za úpravu softvéru si tuner vypýta okolo 3 000 €. Upravená M850i bola doplnená aj o nové, 21-palcové dvojfarebné kolesá, samozrejme za príplatok 6 700 €. Navonok sa však G8T prezentuje nenápadne s decentnou farebnou schémou. Označenie si našlo svoje miesto aj v interiéri, kde ho úpravca zakomponoval do centrálnej konzoly.

Zdroje: bmwblogstartstop.sk