Určite každý z nás pozná Mercedes-Benz AMG alebo M divíziu od BMW. No koľkí z nás poznajú Nismo ?

 

Zájdime do histórie… Presnejšie do roku 1984 kedy bola spoločnosť Nismo založená. V roku 1988 vytvorila svoj prvý automobil Nissan Saurus, traťový špeciál s dvojlitrovým motorom a turbom.

O rok na to sa začali venovať triede Skyline GT-R(R31), upravovali ju na použitie v závodoch a na trati skupiny A. Celkovo bolo vyrobených 823 kusov. Medzi tým vyrobili edíciu 500 kusov pre civilné použitie.

Ďalej sa Nismo chytilo novej generácie Skyline GT-R presnejšie R32. Tu bolo vyrobených 560 závodných kusov. Oba modely, R31 a R32, dominovali vtedajším závodom skupín A a to vďaka upravenej a vylepšenej aerodynamike, odpruženiu a motorom.

Dalšie Nismo Skyline GT-R34 “Z-tune”, bolo vytvorené  za účelom osláv 20. výročia založenia Nisma v roku 2005. Tu sa ale objavil problém, výroba R34 bola ukončená v roku 2003! Nismo sa teda zmohlo na vytvorenie len 20-tich áut, a aj tie boli vytvorené z použitých dielov. Výsledkom boli autá za 146 000$. Aktuálne ceny sa avšak vyšvihli až na hodnotu 500 000$ a to z dôvodu vzácnosti modelu Z-tune od Nisma.

Okrem kompletných áut, vyrába Nismo aj súčiastky ako aj celé tuningové kity. Primárnou skupinou sú autá Nissan ako aj ich koncernový bratia Infinity a Datsun.

Vo svete moto-športu si Nismo vyslúžilo meno vďaka svojim zásluhám a víťazstvám. Začiatky sa datujú k roku 1985 kedy sa zúčastnili závodu GTP (závody športových prototypov) kde 4x vyhrali. V roku 1992 vyhrali 24-hodinový závod Daytona a v rokoch 1989, 1990 a 1991 12-hodinový závod Sebringu. V 80. a 90. rokoch závodili sériu Le Mans, kde bohužiaľ nevyhrali ani raz, a JSPC kde vyhrali v rokoch 1990 až 1992.
Aktuálne Nismo závodí sériu Super GT kde už niekoľkokrát vyhrali majstrovstvá GT500.

Od roku 2011 Nismo dodáva motory do série Le Mans ako dodávateľ LMP2 motorov. Kde sa im pošťastilo a ich motory už niekoľkokrát získali ocenenia.

Aktuálne Nismo upravuje jedno z najznámejších a najkontroverznejších áut na svete, presnejšie Nissan GT-R (R35). Špecifikovať toto auto je veľmi jednoduché! Motor o výkone 600 koní (447 kW), pohon všetkých 4 kolies, max. rýchlosť 308 km/h, zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 2.7 s!

Takisto kontroverzné auto Nissan Juke, ktoré si svojim dizajnom vyslúžilo mnoho priaznivcov, no možno ešte viac neprajníkov.
Špecifikácie, motor o výkone 215 koní (160 kW), pohon predných kolies, max. rýchlosť 218 km/h a zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 6.7 s!

Fairlady Z370 to je malý zabijak s veľkým srdcom o výkone 350 koní (261 kW), pohon zadných kolies, max. rýchlosť 250 km/h a zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 4.9 s!

Nissan Note, malý no o to úžasnejší eko lístok vo svete veľkých emisných žralokov. Výkon 138 koní (103 kW), pohon predných kolies, max. rýchlosťou 206 km/h a zrýchlením z 0 na 100 km/h za 8.7 s!

Nissan Micra, mestská hviezda so štýlom a zmyslom pre jazdu. Výkon 78 koní (58 kW), pohonom predných kolies, max. rýchlosťou 163 km/h a zrýchlením z 0 na 100 km/h za 13.5 s!

Nissan Sentra, síce sa sňou v naších končinách nestretneme. No tento krásny sedan by sa u nás určite ujal, teda podľa názoru našej redakcie. Motor o výkone 188 koní (140 kW), pohon predných kolies, max. rýchlosť 210 km/h a zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 7.0 s!

V neposlednej rade Nissan Patrol. Veľké SUV ktoré dokazuje, že je skutočné Sport Utility Vehicle a čísla hovoria za všetko! Výkon 428 koní (320 kW), pohonom všetkých 4 kolies, max. rýchlosťou 250 km/h a zrýchlením z 0 na 100 km/h za 6 s!

 

Aktuálne závodné špeciály od Nisma.

Model GT-R GT500, 2.0l 4-valcoví motor s turbom, výkon cez 600 koní (447 kW) a sekunduje mu 6st. manuálna prevodovka.

GT-R NISMO GT3, 3.8l V6 Twin turbo motor s výkonom 550 koní (405 kW), 6st. manuálnou prevodovkou, pohonom zadných kolies a hmotnosťou len 1290 kg.

Z RC, označená ako aj “race ready car” je auto ktoré Nismo predáva priamo hotové a pripavené na závodenie. V podstate také závodné “Plug n play” závodné autíčko s 3.7l V6 motorom s výkonom 355 koní (261 kW). Nismo vám k autu pribalí aj odporúčania o výmene dielov po určitom nábehu, napríklad taký motor po 5000 km, prevodovku alebo spojku, taktiež po 5000 km. Samozrejme s odporúčaním aj cenník dielov.

LEAF RC, bez emisií! To je heslo Leafu, a drží sa ho. No takisto nezabúda na výkon ktorý je 107 koní a s max. rýchlosťou 150 km/h stovku vytiahne za 6,8 s!

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokSymboly a prepadáky automobiliek! Kto si odniesol slávu a kto zabudnutie?
Nasledujúci článokNeočakávaný ťah Peugeotu, predstavil nový Pick Up