Ideálna téma na odľahčenie. Dopravné ťukance a nehody nie sú pre nikoho extra príjemnou záležitosťou, možno s výnimkou obhliadkara, ktorí dá aj tak väčšinou všetko ako totálku. McLaren tiež nie je výnimkou. 

Väčšinou je scenár nabúrania/oškretia/ťukancu vozidla prémiovejšej značky rovnaký, aj keď nemusí ísť práve o McLaren. Po spísaní všetkých potrebných papierov pre poisťovňu zistíš, že pánko nakreslil namiesto základných obrysov vozidla umelecké dielo, ktoré zrejme ale zostane nepochopené, a to hlavne v rukách poisťovne. Zakaždým si nehoda vyžaduje hlbokú a nepríjemnú konverzáciu s poskytovateľom poistenia.

Čo ale v prípade, že si majiteľ BMW a nepoškodíš jedno obyčajné vozidlo, ale hneď dva McLaren-y? Takýto deň blbec zažil vodič BMW X5 v Arizone. Údajne to ale nebola chyba tohto vodiča, lebo ho vyblokovalo iné auto. Takýto vyhýbací manéver ale dopadol naozaj nešťastne, pretože BMW skončilo v dvoch vozidlách predajne.

Obetným baránkom č. 1 sa stal McLaren 720S. Z 0 na 100 km/h sa McLaren 720S rozbehne za menej ako tri sekundy a z 0 na 200 km/h zrýchli za osem sekúnd. Výrobca udáva maximálnu rýchlosť 341 km/h. Okrem zrýchlenia vzbudzujú rešpekt aj brzdy. McLaren 720s totiž dokáže z rýchlosti 200 km/h zastaviť za 4,6 sekundy, pričom mu stačí 117 metrová brzdná dráha. Nabúrané auto ale tak skoro naháňať autá na diaľnici nebude.

300 000 dolárové auto bolo nárazom zatlačené do steny a sčasti do výkladu predajne, ale priestor pre posádku zostal neporušený. Inokedy zvodný pohľad na zadnú časť auta sa v tomto prípade zmenil na veľmi nepríjemný úškrn – auto je pravdepodobne odpísané. Na inkriminovanom vozidle č. 2 je iba „jemný“ škrabanec, takže nič, čo by sa nedalo zaleštiť.

Vodič čierneho BMW X5 nenarazil do vozidiel len tak, podľa neho ho tam vytlačilo iné auto. Poisťovňa mu zrejme takýto scenár schválila, pretože neskôr na facebooku vyhlásil, že je šťastný že nemusí vyhlásiť bankrot. Pri tomto incidente sa nikto našťastie nezranil. A čo zostalo majiteľom predajne?

Minimálne museli uznať, že McLaren vyrobil bezpečné športové auto, keďže kabína vyzerá neporušená aj napriek solídnemu zásahu 2,5 tonovým SUV-čkom. Keďže automobilka len málokedy robia crash testy na rýchlych a drahých autách, často sa v takejto situácii neukazujú. Je len škoda, že sa to muselo stať práve kvôli nedbanlivosti nejakého vodiča.

TEST Hyundai Santa Fe SMART – slovenský rodinný ideál

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 3 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokŠkoda Rapid 2. generácie: Nový motor, vzhľad a dostupnosť len v Číne.
Nasledujúci článokACEA: Vo februári predaj áut v EÚ klesol pod milión, marec bude katastrofa