Ford Focus, Škoda Octavia, BMW radu 3 – klišé. Samozrejme, autá sú to všetky dobré, no chce ich každý a preto si stále dokážu udržať cenu. V bazároch sa však nachádzajú aj lepšie autá, ktoré väčšina z nás prehliada.

Dajme si ruku na srdce. Ak nespadáme k ľudom, ktorí každé štyri roky obmieňajú „nové“ auto za ešte novšie, tak do nášho hľadáčika jednoznačne spadajú škodovky, volkswageny, zopár kórejcov, fordov a nemecké prémiovky. Rovnaká situácia panuje aj v Nemecku. Tam však väčšina ľudí vyhľadáva Golfy, Passaty, Tiguany a menšie prémiovky ako Audi, BMW či Mercedes.
Určite sa nebudeme hádať, no tieto vozidlá má väčšina z nás v merku. Dopyt je vysoký, takisto si niektoré vozidlá dokážu udržať aj peknú cenovku. Pokiaľ by sme však po ich ekvivalentoch, nemusíme takisto banovať. Síce ponúknu možno menej muziky, no na trhu jazdených vozidiel ich častokrát aj prehliadame. Vo svojom roku predávania možno nemali atraktívny dizajn, mali možno príliš silného konkurenta alebo ho na druhú koľaj odsunuli iba predsudky ľudí. Práve na takéto vozidlá sa zamerali redaktori z nemeckého Auto Bildu.

Nedostatočná pozornosť nie je na použitých dieloch, či spoľahlivosti techniky, no zvolené modely vozidiel sú veľmi vysoko v štatistikách spoľahlivosti. Žiaľ dopyt ľudí po týchto modeloch znižuje ich cenu, preto s trochou trpezlivosti je možné nájsť adekvátnych kandidátov.

Ford Kuga (C394)

Kuga je aj v dnešnej dobe veľmi populárnym kompaktným SUV, no „jazdenka“ má aj celkom peknú cenovku. Desaťročné kusy s nájazdom okolo 100 tisíc kilometrov dokážete zohnať za menej než 12 tisíc eur. Relatívne dostupnou verziou je 2,5-litrový benzínový päťvalec, ktorý nemá zbytočný výkon a tak mu aj podvozok stačí. Dieselové agregáty sú menej spoľahlivé vďaka váhe vzduchu a zapchávajúcemu sa DPF filtru. Niektoré kusy z rokov 2008 až 2013 môžu vykazovať chybné ložiská kolies, prípadne časté dolievanie oleja. V bazároch sa objavujú autá za cca 6.000 €, ktorým je dobré sa vyhnúť.

Honda Jazz (GE)

Kompaktný hatchback Honda Jazz generácie GE po dizajnovej stránke určite nikoho nenadchne. Ide však o veľmi spoľahlivé auto. Do 5 tisíc eur nájdete veľmi zachovalé Jazzky s nájazdom okolo 100 tisíc kilometrov, ktorých najlepší vek iba čaká. Pozor na chybné brzdy, zlý automat, či koróziu. Tieto „nešváry“ sú častokrát nedostatkom lásky od predchádzajúceho majiteľa. Horšie kúsky môžete nájsť aj pod 4.000 €.

Mazda 6 (GH1/2)

Mazda 6 druhej generácie je často obchádzanou jazdenkou. Na trhu viete nájsť toto auto s nájazdom okolo sto tisíc kilometrov za menej než 6.500 €. Nový kupujúci si však musí rozmyslieť, či je ochotný ušetriť za menej spoľahlivý diesel, či slabšiu antikoróznu úpravu. Pokiaľ sa tomuto chcete vyhnúť, siahnite radšej po overenom benzínovom agregáte.

Mercedes-Benz SLK (R171)

Túžite po emotívnejšom a zábavnom aute? Prípadne uvažujete o kabriolete? Druhá generácia modelu SLK žiaľ nikdy nedosiahla takej popularity ako jej väčší brat SL. Vozidlá s nájazdom okolo 100 – 150 tisíc kilometrov sa pohybujú okolo 10.000 eur. Najdostupnejšie kúsky nájdete aj za 7.000 € a nemajú výraznejšie vady. Tento roadster v sebe ukrýva naozaj kvalitné súčiastky.

Toyota Auris (E150)

Kompaktná Toyota je rovnako nápadná ako zvyšok továrenských áut z tohto obdobia. Takmer neviditeľný Auris úplne plní priania zákazníkov a slúži tak ako sa na japonské auto patrí. Autá s dátumom výroby od 2007 až po s nájazdom okolo tisíc kilometrov môžeme označiť za najlepší pomer cena – kvalita. Tieto autá sú dostupné už za 6.000 eur. Dobre odpruženie, elektronika, prevodovka aj motory okrem dieselového D-Catu sú považované za nezničiteľné.

Volvo V70 (3. generácia)

„Ultimátne“ rodinné kombi, veľký kufor, ktorý zhltne takmer všetko a kvalitná masívna konštrukcia. Desaťročné autá s nájazdom okolo 20 tisíc kilometrov Vás budú stáť okolo 7 tisíc eur. Možno sa to zdá veľa, no pokiaľ bolo o auto pravidelne starané, tieto autá s týmto nájazdom patria štatisticky medzi tie s priemerným nájazdom a vydržia ešte raz toľko. Autá s vyšším nájazdom dostanete aj za 6.000 €.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 3.5 / 5. Počet hodnotení 2

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJautobild.de
Predchádzajúci článokĎalší Európsky velikán hovorí stop downsizingu
Nasledujúci článokTEST Suzuki Ignis SHVS, je to najdostupnejšie hybridné SUV?