Domov Lifestyle Doug DeMuro testoval Volgu. A nevychádzal z údivu…

Doug DeMuro testoval Volgu. A nevychádzal z údivu…

Doug DeMuro testoval Volgu. A nevychádzal z údivu...

Volga svojho času patrila medzi vrchol motorizmu v našich končinách. Ako sa však na ňu pozerajú Američania, konkrétne známy YouTuber Doug DeMuro?

Volga GAZ 24 predstavovalo v niekdajšom Československu to najlepšie, čo jazdilo po cestách. Hoci vidieť po ceste Volgu, nejednému „nečestnému“ občanovi ČSFR prešiel mráz po chrbte. Volgu totiž v hojnom počte využívali tajné služby či chlapci z „piatej bé“. No kým u nás jazdili Škodovky, Trabanty, Wartburgy a Lady, na západe si užívali najnovšie a najmodernejšie výdobytky automobilovej technológie. Po páde železnej opony teda nasledoval obojstranný kultúrny šok aj v doprave. Ako to teda môže vyzerať, ak sa Američan stretne s Volgou z roku 1988? Odpoveď na túto otázku prináša na svojom YouTube kanále známy Doug DeMuro. Poďme ale pekne po poriadku.

Volga GAZ 24 sa vyrábala v Sovietskom zväze dlhých 25 rokov od roku 1967 do roku 1992 prakticky bezo zmeny. Pod kapotou bol štandardne štvorvalcový 4-taktný motor s objemom 2,4 litra a výkonom 72 kW, čo je približne 98 koní. To bolo pre „bežných“ (rozumej vyššie postavených) ľudí tej doby.

Absolútnym vrcholom boli špeciály určené pre KGB, ktoré boli vybavené vidlicovými osemvalcami z modelov GAZ-13 Čajka, resp. GAZ-14 Čajka. Tieto verzie boli údajne schopné dosiahnuť rýchlosť 200 km/h, čo je na tú dobu pomerne slušné. Nuž, nepriateľ pracujúcej triedy nesmel ujsť spravodlivosti za žiadnu cenu!

Zaujímavosťou je, že Volga vďaka pohonu zadnej nápravy a ťažkým predkom trpela nedostatkom trakcie. Riešením je, samozrejme, naložiť dodatočnú váhu do batožinového priestoru. Tu prichádza na rad tradične sofistikované sovietske riešenie: verzie s V8 určené pre KGB dostávali v základe do kufra 200-kilogramovú zliatinovú platňu. To mi pripomína vtip: „Predám mobilný telefón ruskej výroby. STK a EK platná do konca roka.“ 🙂

Konkrétny kus na videu bol vyrobený v roku 1988, kedy si ho kúpil istý inžinier z Petrohradu, ktorý ale s autom veľa nejazdil, pretože preferoval mestskú hromadnú dopravu… Doug DeMuro je hneď od začiatku šokovaný, že toto auto pochádza z neskorých 80-tych rokov, keďže exteriér aj interiér pripomína skôr 70-te roky. To je, samozrejme, pravda keďže jedinou zmenou od uvedenia na trh v 67. roku boli detaily v interiéri. Okrem toho, v lekárničke sa nachádzali podivné pilulky sovietskej výroby s neznámym využitím a účinkom. Jednoducho, stojí za pozretie.

Tu je celé video:

[youtube https://www.youtube.com/watch?v=KuidQ9ang1Q]

Ak je vám bližšia ruština, Doug má pre vás riešenie:

[youtube https://www.youtube.com/watch?v=PQ_8F9zoiyM]

Zdroj: YouTube / startstop

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokABT Sportsline a Škoda Scala Edition S – naozaj okulahodiace spojenie
Nasledujúci článokRýchlostná cesta R1 bude bohatšia o ďalšie odpočívadlo. Kedy sa ho dočkáme ?