Výkon nevýkon, latka sa vždy musí posunúť o poznanie vyššie. Dokazujú to aj úpravcovské firmy, ktoré sa takýchto experimentov neboja. Profituje z toho vždy zákazník, ktorému sa máli továrenský výkon daného vozidla.
BMW M5 píše už desiatky rokov históriu a vždy išlo o etalón medzi najvýkonnejšími sedanmi danej doby. Azda každý si vie predstaviť V10 motor v BMW M5 generácie E60, ktorý vzbudzoval rešpekt všade, kde sa ukázal. Najnovšie BMW M5 CS je považované za najlepšie novodobé BMW divízie M. Pod kapotou mu drieme osemvalcový 4,4-litrový motor s maximálnym výkonom 467 kW / 635 koní a maximálnym krútiacim momentom 750 Nm. Tieto údaje tomuto svalovcovi dodajú zrýchlenie z pokoja na 100 km/h v priebehu troch sekúnd a maximálna rýchlosť skončí na 305 km/h. Motor je spriahnutý s osemstupňovou automatickou prevodovkou a pohonom všetkých kolies xDrive.
Samotné vozidlo vzbudilo enormný záujem a stalo sa veľmi obľúbeným a to hlavne vďaka celkovému naladeniu a šasi, ktorým disponuje. Už samotné parametre hovoria o veľmi veľkej porcii výkonu, ktorý sa môže rovnať aj superšportom ako Lamborghini Huracán, Audi R8, či Ferrari Roma. V porovnaní s týmito vozidlami má BMW M5 CS v sériovej podobe viac výkonu a dokonca aj o dve miesta na sedenie viac.
Tri sedmičky
Nemecký úpravca, značka Manhart, si však povedal, že ešte vždy sa dokáže nájsť priestor na zlepšenie. A je tomu skutočne tak. Najnovšie predstavujú svoj nový projekt MH5 GTR. Vďaka softvérovej úprave a karbónovému saniu sa dokázali dostať na výkonnostnú hodnotu 579 kW / 777 koní a na krútiaci moment masívnych 935 Nm.
Nová výfuková zostava je celá z nerezovej ocele a ústi do štvorice výfukových koncoviek. Samozrejme, v závislosti od trhu, kde sa bude vozidlo nachádzať, je možnosť dodať auto aj bez katalyzátora. Novinka stojí na dvojrozmerných kolesách 265/30 ZR21 vpredu a 305/25 ZR21 vzadu. Disky sú odeté do pneumatík Michelin. O pruženie sa postarala značka KW s ich tlmičmi.