Honda S2000 je jedným z tých modelov, ktoré pomáhali definovať automobilizmus začiatkom 21. storočia. Oficiálna verzia s označením Type R však nikdy nevznikla. Možno aj preto si ľudia z Evasive Motorsport zobrali do parády tento model a postavili ich predstavu o najostrejšej verzii S2000.
Honda S2000 sa dočkala mnohých a rozličných úprav. Nie len samotní ľudia v Honde, ale aj nadšenci tuningu radi vylepšovali svoje auto v garáži. A aj napriek obrovskému počtu úprav nikdy nevznikla verzia s označením Type R, ktorá napríklad v prípade modelu Civic je neodmysliteľnou súčasťou každej novej generácie.
Nový motor a nižšia hmotnosť
K niečomu podobnému, ako je model Type R, sa však odhodlali ľudia z kalifornskej spoločnosti s názvom Evasive Motorsport. Svoj model nazvali Honda S2000R a pripravujú aj jeho predaj. Tento model dokonca dostal aj vlastnú webovú stránku s2000r.com. Na nej nájdete predslov, ktorý znie nasledovne: „Jedno z najlepších šoférskych áut, aké kedy vyrobili, nikdy nedostalo verziu Type R. Vzhľadom na naše dvadsaťročné skúsenosti s prácou na modeloch S2000 a neustálym dolaďovaním sme sa pokúsili vytvoriť platformu, modernizovať a vytvoriť verziu s označením R.“
Prerod na S2000R má kľúčové faktory. Medzi ne musíme zaradiť jednoznačne modernejší motor, lepšie jazdné vlastnosti, modernizovaný vzhľad a nižšiu hmotnosť. Aj preto v procese prerodu prišiel tento japonský skvost o svoj legendárny motor VTEC (F20C) a nahradila ho turbom preplňovaná jednotka K20C1 z minulej generácie modelu Civic Type R.
Veľké množstvo úprav
Ľudia z Evasive Motorsport tvrdia, že tento motor ponúkne vysokú mieru spoľahlivosti s rýchlejšími odozvami na plyn a aj lepším krútiacim momentom. Za výhodu môžeme považovať väčšiu porciu krútiaceho momentu v nižších ale aj stredných otáčkach. Treba však podotknúť, že narástol aj celkový výkon vozidla. Konkrétne hodnoty zatiaľ nepoznáme. Čo poznáme, sú pôvodné hodnoty a tie ponúkali výkon 176 kW a krútiaci moment na úrovni 208 Nm.
Nezostaneme však iba pri motore, model R dostal aj nové karbónové nasávanie od spoločnosti Mugen, nasávacie potrubie a zvody, chladič oleja, titánový výfuk Origin Fab, športový chladič Koyorad, ale aj samosvorný diferenciál od OS Giken. Nesmie chýbať podvozok KW Clubsport Coilovers, Eibach dodal nové stabilizátory, vylepšené sú aj šesťpiestikové brzdy od Bremba vpredu a štvorpiestikové vzadu. To všetko dopĺňajú 18-palcové disky kolies obuté do pneumatík Yokohama AD09.
Zmenený vizuál a samý karbón
Poďme teraz bližšie k vizuálu. Predný nárazník pochádza z dielne Hondy. Predstavili ho k 20. výročiu modelu S2000. Evasive Motorsport ho skrášlilo o predný splitter, pridali aj zadné krídlo, upravili prednú kapotu a na celkové zníženie hmotnosti vymenili veko batožinového priestoru za nové, karbónové. Rozšírením si prešli aj predné a zadné blatníky a úplne nové sú spätné zrkadlá.
Plno karbónu nájdeme aj v interiéri. Karbón tak našiel svoje miesto aj vo výplniach dverí, sedadlách od Recara či volante od firmy Momo. Veľa detailov si S2000R požičiava od svojich súrodencov z Hondy. Patrí sem napríklad tlačidlo klaksónu z Hondy NSX-R alebo aj radiaca páka z minulej verzie Civicu Type R. Na doladenie použili doplnky z alcantary a za zmienku určite stojí aj displej prístrojovej dosky od firmy MoTeC.
Príde aj ostrejšia verzia
Spoločnosť Evasive Motorsport plánuje ponúkať svoje modely R aj verejnosti. Záujemcovia dostanú na výber prakticky z dvoch variantov. Buď si dodajú svoj základ v podobe modelu S2000 sami, alebo im s tým pomôže samotný úpravca. Samozrejme, druhá možnosť prinesie aj vyššie náklady.
Spoločnosť Evasive Motorsport týmto však ani zďaleka nekončí. Pripravujú aktuálne model s označením S2000RS, ktorý by mal predstavovať najostrejšiu verziu prenesenú do sveta motoršportu. Tento ostrý model by sa mal predstaviť na tohtoročných pretekoch do vrchu v Pikes Peak.