Domov MOTO MOTO TEST Aprilia RS 660 Extrema – malá vrtká, dobre… jazdí

MOTO TEST Aprilia RS 660 Extrema – malá vrtká, dobre… jazdí

Tentokrát si zoberieme na paškál opäť jednu temperamentnú Talianočku. Bude reč o jednej príjemnej slečne, ktorej korene siahajú k superšportom – Aprilia RS 660 Extrema.

V kategórii stredných superšportov sa Aprilia pustila do modelu RS 660 a dala jej prívlastok Extrema. Úpravy oproti RS 660-tke nie sú hneď na prvý pohľad viditeľné. Nový model Extrema je  presne o tri kilogramy ľahší, čo sa podpísalo na jazdných vlastnostiach.

Pekne po poriadku

V hrudi temperamentnej Talianky bije radový dvojvalec s objemom 659 centimetrov kubických a výkonom rovných 100 koní. Extrema sa dokáže svižne preháňať ako na okruhu, tak aj na okreskách, kde vie udržať krok aj s väčšími strojmi. Reakcia na plyn je svižná a veľmi dobre dávkovateľná. S radosťou ťahá už od nízkych otáčok, v ktorých majú dvojvalce svoje silné stránky. Dokáže však potiahnuť v celom spektre otáčok, pričom dosahuje najvyšší výkon pri 10 500 otáčkach za minútu.

Spriahnutá je so šesťstupňovou prevodovkou a antihopingovou spojkou s rýchlo radením hore aj dole. V prípade modelu Aprilia RS 660 Extrema nemám ku quickshifteru jedinú výhradu. Tak ako som sa pri Tuone 660 Factory sťažoval, že je náladový a funguje len keď sa mu chce, tu išiel bez akéhokoľvek zaváhania a s radosťou radil ako v stredných otáčkach, kde preradenie bolo jemne cítiť, tak aj v hornom spektre, v ktorom som preradenie ani nepostrehol.

O zastavenie sa tu starajú dvojité 320-milimetrové kotúče s radiálne uchyteným štvorpiestikovým strmeňom Brembo, ktoré sa podriaďujú radiálnej pumpe Brembo. Brzda je dobre dávkovateľná a dosť citlivá. Aj najmenší náznak pohybu na brzdovej páčke sa s okamžitou presnosťou prenáša na predné kotúče. Vzadu nájdeme 220-milimetrový kotúč s dvojpiestikovým strmeňom.

Odpruženie je ladené v športovejšom duchu. Je tvrdšie, ale stále dostatočne pohodlné aj na naše rozbité cesty. Vpredu sa nachádza nastaviteľná USD vidlica Kayaba s priemerom 41 milimetrov s nastaviteľným tlmením a odskokom. Vzadu je centrálny tlmič taktiež s nastaviteľným tlmením a odskokom, ktorému sekunduje asymetrické kyvné rameno. Podvozok má dobrú odozvu a presnosť.

Čo všetko ponúka?

O sprostredkovanie informácií sa stará TFT displej s dvoma možnosťami zobrazenia. Jeden v režime Route a druhý v režime Race. Taktiež nám do modelu Aprilia RS 660 Extrema pribalili aj niekoľko jazdných režimov. Celkovo ich je päť. Tri sú dané priamo výrobcom a nedajú sa konfigurovať, ďalšie dva sú však konfigurovateľné.

Ako je pri dnešných moderných strojoch zvykom, aj Extrema je nabitá elektronikou. Základom je šesťosová IMU jednotka, ktorá sa stará o tie správne vstupy pre trakčnú kontrolu, anti wheelie a náklonové ABS. Ďalej dostala Extrema ešte do vienka aj klasiku ako motorovú brzdu či tempomat. Ako doplnok tu nájdeme tiež softvérové vybavenie pre obrátené radenie pre použitie na okruhu. Nechýbajú ani full-LED svetlá.

Ako sme už na začiatku spomínali Aprilia RS 660 Extrema schudla, vďaka čomu sa stala obratnejšou a svižnejšou. Najväčšiu úsporu váhy sa výrobcovi podarilo dosiahnuť výfukovým systémom SC Project a karbónovými dielmi ako predným blatníkom a spodnou časťou kapotáže.

Má zmysel?

Pozícia jazdca je športová a orientovaná dopredu na ruky. Výška sedla 820 milimetrov je tak akurát, aby som so svojou výškou 180 centimetrov dočiahol pohodlne na zem. Dokonca som mal aj dostatok miesta na nohy, čo ma milo prekvapilo a nevadili mi zadné stupačky spolujazdca. Čo mi ale prekážalo, tak bol tvar nádrže. To bolo asi jediné negatívum, ktoré som na tomto motocykli našiel.

Táto malá talianka je temperamentná a zábavná. Bez najmenších problémov stíha aj väčším strojom a v ovládateľnosti je tiež na veľmi vysokej úrovni. S radosťou sa vrhá do každej zákruty a nenechá sa zaskočiť ani rýchlou kombináciou zákrut a presadaním zo strany na stranu. Do zákrut ju vôbec netreba presviedčať a ochotne pôjde až na doraz svojich možností. Kto má rád superšportový posed a taliansky dizajn, je u tejto Aprilii na správnej adrese.

Kolesami nadol priatelia.

NÁZOV : Aprilia RS 660 Extrema
MOTOR : 659 centimetrov kubických
HMOTNOSŤ : 180 kilogramov
VÝŠKA SEDLA : 820 milimetrov
CENA : 13 399 €

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokKia oficiálne predstavila cenníky pre vlajkovú loď EV9
Nasledujúci článokŠkoda láka na modernizované modely Scala a Kamiq