Domov MOTO TEST Honda Forza 125 – A že skúter vraj nie je motorka!

TEST Honda Forza 125 – A že skúter vraj nie je motorka!

Silnou stránkou skútrov – a najmä testovaného modelu Honda Forza 125 je bohatá výbava, slušná agilita, veľa odkladacích priestorov a má navyše aj pár zaujímavých technických vychytávok.

Ako už jej názov napovedá, Honda Forza 125 je maxi skúter s objemom valcov 125 centimetrov kubických. Tento podarený jednovalec, ktorý je chladený vodou má výkon 11 kilowattov, čo je presne 14,96 konskej síly a jeho krútiaci moment je 12,5 Nm. Výkonnostne od neho nečakajte žiadne zázraky, ale predsa len sa vie pekne rozbehnúť ako v meste z križovatky, tak aj na okreskách.

Honda Forza 125

Priemernú spotrebu v meste má 2,6 litra benzínu na 100 kilometrov. Čo vám pomôže udržať spotrebu čo najnižšie, je aj štart-stop systém, za ktorý inžinierov v Honde chválime. Dá sa jednoducho vypnúť na pravej rukoväti. Jeho palivová nádrž má objem 11,5 litra, čo by vám podľa údajov od Hondy malo vydržať na takmer 500 kilometrov, pri úspornom jazdnom štýle od tejto hodnotoy rozhodne nebudete ďaleko.


Motor: Kvapalinou chladený jednovalec ♦ Prevodovka: Automatická ♦ Hmotnosť: 159 kilogramov ♦ Max. rýchlosť: 120 km/h ♦ Výška sedla: 780 milimetrov ♦
Zákl. cena: 4 890 eur


Vďaka jeho rozmerom sa pohodlne zmestí aj pomedzi autá v našich upchaných metropolách a tak vám ani hustá premávka nebude robiť žiadne problémy – práve v nej môžete naplno využiť jeho schopnosti. O zastavenie sa vám postará vpredu 256-milimetrová a vzadu 240-milimetrová brzda. Brzdný účinok je slabší a trošku horšie dávkovateľný, ale pre zastavenie maxi skútra s hmotnosťou 159 kilogramov úplne stačí.

K brzdám by sme podotkli ešte jednu vec. Konkrétne, že zadná sa nám zdala viac účinná než predná, preto sme ju aj viac používali. Podvozok je vyladený komfortne a nerobia mu problém ani mačacie hlavy. Zato v zákrutách vám dá dostatočnú istotu a príjemnú odozvu od cesty.

Skutočne praktický

O vybavenosti skútrov od Hondy asi netreba dlho hovoriť – je naozaj bohatá. Pozrime sa na ňu podrobnejšie. Ako prvou vecou by sme začali bezkľúčovým štartovaním. To nám pri prvom štarte a preberaní tohto skútra robilo trošku problém, chyba však bola na našej strane. Občas totiž pozabudneme, že pri štartovaní skútrov treba mať stlačené obe páčky bŕzd a schovaný bočný stojan. Ale keď sme si na túto malú drobnosť zvykli, fungovalo nádherné a bez akýchkoľvek problémov.

Do hlavného batožinového priestoru, ktorý je pri skútroch naozaj bohatý a v prípade testovanej Forzy ešte rozšírený o zadný prídavný kufor s objemom 45 litrov s elektronickým otváraním. To malé tlačidlo, ktoré na to potrebujete, budete minimálne pri prvom otváraní chvíľku hľadať, ale potom si naň zvyknete a už to pôjde samo…
Ďalší priestor, ktorý je pri Forze veľkorysý, je ten, nachádzajúci sa pod sedačkou, ktorá ma výšku 780 milimetrov. Pod ňu sa vám pohodlne zmestia aj dve integrálne prilby bez akýchkoľvek problémov – a to aj s ďalšími menšími vecami.

A do tretice tu máme aj odkladací priestor vpredu pod riadidlami na ľavej strane, kde nájdeme aj zásuvku na 12 voltov. A ak si v ňom aj niečo necháte, netreba sa báť, je totiž uzamykateľný. Ľavá rukoväť je trošku preplnená a občas sa nám stalo, že sme namiesto klaksónu stlačili tlačidlo „Info B“, ktoré je umiestnené pod voličom smerových svetiel a klaksón je hneď nad nimi. Tieto dve tlačidla by sme mali radšej naopak, ale po čase si na ich umiestnenie zvyknete.

Dvomi tlačidlami „Info A“ a „Info B“ si prepínate údaje na palubnom štíte, ktorý je tvorený dvomi analógovými budíkmi: otáčkomer je napravo a rýchlomer naľavo, oddelené sú digitálnym displejom.

Elektronicky nastaviteľné plexi

A ak sa ešte vrátime k ovládacím prvkom na ľavej strane, tak tam nájdete jednu zaujímavú vychytávku, dosť neobvyklú aj pri skútroch: elektronicky nastaviteľné predné plexi. Nastaviť sa dá v rozmedzí 140 milimetrov. Pri maximálnom vysunutí sa zaň bez problému a bez zbytočného prikrčenia kompletne schová aj 180 centimetrov vysoký jazdec. Pri úplnom zasunutí na vás zas bude prúdiť dostatok vzduchu na to, aby vás schladil aj pri letných teplotách. O osvetlenie sa starajú full-LED svetlá.

A nakoniec –  nesmieme zabudnúť jednu dôležitú informáciu – na jazdenie na tomto maxi skútri vám postačí aj vodičský preukaz skupiny B, ktorého držitelia budú asi aj jeho najčastejšími majiteľmi.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.6 / 5. Počet hodnotení 22

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokTEST Suzuki SX4 S-Cross Mild-Hybrid, zástanca jednoduchosti v modernom svete
Nasledujúci článokVolant včera, dnes a zajtra v podaní Peugeotu

1 COMMENT

  1. Otázka na p.Jankovica.Z akej skúsenosti ste vychádzali ,že pri štartovaní treba stlačiť obe brzdové páčky.V návode je spomínaná len ľavá t.j. zadná brzda.Som majiteľom Forzy a práve štartovanie mi robí problém,keď chytí aj na tretí krát so silne stlačenou zadnou brzdou.Ako ste k tomu prišli,že obe ?Vyskúšam váš spôsob,dúfam,že sa osvedčí.

Comments are closed.