Domov MOTO TEST Honda Goldwing. Luxusná motorka, ktorá výbavou schová do vačku aj dnešné...

TEST Honda Goldwing. Luxusná motorka, ktorá výbavou schová do vačku aj dnešné autá!

Ako najlepšie charakterizovať motorku Honda Goldwing? Jediné čo nám na to sedelo je obývačka na dvoch kolesách. Má všetko a možno aj viac než by ste čakali. Výbavou a pohodlím nechá za sebou aj väčšinu dnes predávaných áut.

Pekne po poriadku!

Poďme sa však naňho pozrieť pekne od začiatku. Prvé čo nám padne do očí je jeho šesťvalcový boxer motor. Ten má objem 1833 centimetrov kubických a výkon 126,5 koní a krútiacim momentom až 170Nm. Motor s ľahkosťou dá do pohybu Goldwing s hmotnosťou 390 kilogramov. Nenechajte sa oklamať jeho rozmermi a váhou. Aj napriek veľkej hmotnosti sa dokáže Goldwing ponaháňať s omnoho ľahšími a agilnejšími motorkami. Aj keď vo svete motocyklov určite patrí do tej ťažšej váhovej skupiny je živý, nadmieru agilný a výborne ovládateľný.

O prenos výkonu z motora na kardanový hriadeľ ktorý poháňa zadné koleso, sa nám tu stará 7 stupňová dvojspojková prevodovka DCT. Výhoda kardanového hriadeľa je že, je v podstate bezúdržbový. Oproti reťazi na neho naozaj môžete zabudnúť, vlastne čistenie a mazanie reťaze pri tomto stroji by bolo asi trošku náročnejšie, ak by tu teda nejaká bola.

Predné zavesenie je na motorku riešené netradične. Aby bolo udržané pohodlie a dobrá ovládateľnosť, sú predná vidlica a riadidlá medzi sebou vychýlené a spájajú ich len dve tiahla. Výhoda takéhoto riešenia je, že sa vám do riadidiel neprenášajú vibrácie a otrasy z predného kolesa. Aj keď s ním nájdete pekne veľký výmoľ, čo na našich cestách nie je ťažké, tak v riadidlách to pocítite minimálne. Tomu samozrejme napomáha aj plne nastaviteľný podvozok.

Brzdy

O zastavenie sa nám tu postarajú 320 milimetrové duálne kotúče so šesť piestikovými strmeňmi, ktoré sú tak nádherne dávkovateľné, že nemáte problém Goldwinga zastaviť aj v krízovej situácii. Vzadu máme nie o príliš menší kotúč a to presne len o 4 milimetre. Čiže presná veľkosť je 316 milimetrový kotúč s trojpiestikovým strmeňom.

A aby tých bŕzd nebolo málo tak, keď sa posnažíte tak vzadu nájdete aj ďalší ktorý slúži ako ručná brzda. Jej ovládanie ako sme si na tohtoročných modeloch zvykli žiaľ nenájdeme na riadidlách ale na ľavej strane kapotáže vo výške kolien. Dúfam že pri ďalšej generácii ho premiestnia na riadidlá lebo tu som sa so zatiahnutou brzdou snažil pár krát pohnúť. Aj keď vám kontrolka svieti tak nie vždy si ju všimnete.

Vybavenie samotného Goldwingu je naozaj bohaté. Keď som si pri príprave čítal popis výbavy a elektroniky, ktorá sa v nej schováva tak som sa zľakol, že som omylom otvorili špecifikáciu autá. Od tempomatu ktorý sa pomaly stáva aj vo svete motocyklov bežným, pokračujúc plne farebným grafickým displejom s GPS navigáciu až po bezkľúčový systém štartovania.

Technológie spojené s ozajstným luxusom

Samozrejme tam nesmie chýbať Bluetooth pripojenie, USB zásuvka ktorá je umiestnená žiaľ vo vrchnom kufri ale zato ešte s klasickou koncovkou. A aby všetci na okolo vedeli že sa blížite s goldwingom tak máte k dispozícii aj rádio ktoré je spriahnuté s výkonnými reproduktormi s celkovým počtom štyri kusy. A áno je ich počuť aj na diaľnici pri rýchlosti prevyšujúcu 130kilometrov za hodinu.

Aby vám náhodou v zlom počasí nebola na Goldwingu zima máte k dispozícii vyhrievanie sedadla, ktoré si pohodlne viete zapnúť kedykoľvek z riadidiel. Nesmieme opomenúť spolujazdca. Tomu tiež na zadok zima určite nebude ten si vyhrievanie svojej časti sedadla môže regulovať sám na ľavej strane sedadla v 5 krokoch. Keď už sme pri sedadlách tak to zadné vo verzii Tour s vrchným kufrom je naozaj kráľovské aj s opierkami na ruky.

Ďalej tu máme vyhrievané rukoväte a elektronicky nastaviteľné predné plexi. Tu žiaľ pri mojej výške okolo 180 centimetrov musím podotknúť že aj v najvyššej polohe bolo pre mňa ešte stále nízke. Na diaľnici som cítil turbulencie, ktoré mi posielal na hlavu. Zároveň v najvyššej polohe počas dažďa aj pri vyšších rýchlostiach zle odvádza vodu. Radšej som ho na diaľnici počas prietrže nechal v najnižšej polohe a pozeral ponad neho.

Čo však musím pochváliť tak všetky nastavenia si Goldwing pamätá. Tým pádom po opätovnom naštartovaní sa vám štít opäť vysunie presne do tej polohy v ktorej ste ho mali keď ste vypli zapaľovanie. Taktiež vám opätovne zapne aj vyhrievanie či už sedla alebo rukovätí.

Drobnosti, ktoré potešia

Štandardne je Goldwing vybavený dvojicou bočných kufrov. V predvedení Tour máte navyše aj vrchný ktorý vďaka už spomínanej opierke ocení hlavne spolujazdec. Všetky tri sa otvárajú elektronicky tlačidlom. Avšak máme k ním aj jedno ale. Bočné kufre sa otvárajú do boku. Čiže pri otvorení sa vám z kufrov všetko vysype. Pre maximálne využitie priestoru by som určite siahol aj po vnútorných taškách na mieru. Zato do vrchného sa zmestia dve integrálne prilby s úplným prehľadom. Ešte potom budete mať dosť miesta na pár ďalších drobností.

O dobré správanie na ceste sa vám postará elektronické nastavenie podvozku podľa zaťaženia, ktoré si viete nastaviť manuálne. Avšak v čom Honda Goldwing určite viniká a dokonca je jediná na svete tak to je, že je ako jediná vybavená Airbagom.
Ďalšia vychytávka, ktorú treba určite spomenúť je aj spiatočka. Tú určite ocení každý kto sa kedykoľvek snažil manipulovať s takto ťažkým strojom na parkovisku, nedaj bože skúsiť vycúvať z parkovacieho miesta, ktoré je jemne do kopca. Keď si zoberieme že plne naložená môže jej hmotnosť prekročiť aj hodnotu 400 kilogramov určite oceníte aj možnosť pomalého posúvania dopredu. Goldwing a hlavný stojan ? Zo začiatku to je určite problém a chvíľku mi trvalo kým som zistil ako ho správne na neho dostať. Časom sa to stane rutina a bez problémov ho na neho dostane aj horko ťažko 75 kilogramov vážiaci redaktor.

Posledných pár slov na záver

Goldwing je a aj bude veľká luxusná, rešpekt vzbudzujúca motorka, ktorá je aj napriek tomu rýchla a agilná. Môžete si na nej dovoliť aj väčšie náklony, kde vám však veľkosť motorky pripomenie stupačka šúchajúca sa o asfalt.
Goldwing Honda ponúka v dvoch špecifikáciách. A to bez a so zadným kufrom s označením Tour, ktorú som mal na test aj ja. V tej lacnejšej verzii bez vrchného kufra cena začína na 26.590€ a šplhá sa až na hodnotu našej testovanej Tour s cenovkou 34.590€.

Pokiaľ budete mať možnosť sa na motorke odviesť určite tú možnosť využite. Len tak totiž pochopíte prečo je jednými ospevovaná a druhými zase zatracovaná.
Kolesami nadol priatelia.

NÁZOV : Honda Goldwing DCT
MOTOR : 1833 centimetrov kubických
HMOTNOSŤ : 390 kilogramov
VÝŠKA SEDLÁ : 745 mám
ZÁKLADNÁ CENA : 34 590€

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 4

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!