Domov MOTO TEST Yamaha R7: vstupná brána do sveta superšportov

TEST Yamaha R7: vstupná brána do sveta superšportov

Vstupná brána do sveta superšportov. To je asi najlepšia charakteristika dlho očakávaného modelu Yamaha R7.

Aj keď mnohý so mnou asi súhlasiť nebudú a nazývať R7mičku superšportom určite nebudú. No podľa mňa si svoje miesto v modelovom rade superšportov od Yamahy určite zaslúži.
Pri prvom pohľade je nová R7mička naozaj dizajnovo vydarená. Zachováva si charakteristické črty superšportových modelov Yamaha R. Ja som dostal R7mičku v podľa mňa asi najkrajšom dizajne, ktorý momentálne Yamaha ponúka. Odkazuje na 60.výročie Yamahy v pretekaní v sérii GP. Dizajn bielo – červenej grafiky je doplnený žltou farbou vpredu a vyzerá naozaj úchvatne, veď posúďte samy.
Poďme po poriadku
Podľa číselného radu by sa mala zaradiť presne medzi R6 a vlajkovú loď od Yamahy R1. Tu ale nastáva zádrhel a to je jej motor. Ten ako aj jej rám je prevzatý z dlho známej MT07 a zachoval si aj všetky jej parametre. Jedná sa tu o dobre známy motor s označením CP2, čiže dvojvalcový radový motor s obsahom 689 centimetrov kubických a výkonom 73,4 konských síl, ktorý dosiahne pri 8 750 otáčkach za minútu.
Čo ju výkonnostne posúva presne medzi R3 a R6, ktorú si žiaľ už novú na cestu nekúpite kvôli euronormám, ktoré nespĺňa. Odozva na plyn je príjemná a presná a aj nováčik na dvoch kolesách ju zvládne. Naša Yamaha R7 bola vybavená aj rýchloradením smerom hore, to je ale príplatková výbava.
Brzdy
O zastavenie sa vpredu postarajú dva 298 milimetrové kotúče s radiálne uchytenými štvorpiestikovými strmeňmi, ktoré sa do nich zakusujú veľmi presne a s ľahkosťou. Dávkovateľnosť a už spomínanú presnosť na predných brzdách podporuje aj radikálny hlavný brzdový valec od Bremba.
Vzadu je to zase 245 milimetrový kotúč s jednopiestikovým strmeňom od Nissin.
O stabilitu na ceste a presnosť v zatáčkach sa postará plne nastaviteľná predná vidlica.
Charakteristika tlmenia ako vpredu aj vzadu je ladená do športova. Po miernej korekcii som cítil skoro každú nerovnosť na ceste.
Odozva od podvozku a jeho presnosť je na vysokej úrovni. S ochotou a najväčšou radosťou vás prevedie, ako kľukatou cestou, tak aj ktorýmkoľvek pretekárskym okruhom.
Do náklonov ide ľahúčko a stačí pomyslieť si na zákrutu a bez akejkoľvek námahy ju dostanete až na doraz kde sa cíti naozaj pohodlne sebaisto.
Posed je superšportový a aj napriek tomu veľmi pohodlný. Keď si zvyknete nemáte problém na nej vydržať aj celý deň a hltať jednu zákrutu za druhou. Výška sedla je 835 milimetrov a s vyššie umiestnenými stupačkami nie je ani uhol kolien príliš nepohodlný.
Technológie
Jednoduchý invertovaný LCD displej nie je zbytočne preplácaný a poskytuje presne to čo potrebujete. Dominuje mu rýchlomer v strede, ktorý je lemovaný otáčkomerom z hornej strany a dole sa nachádza pár základných údajov. Yamaha R7 je po elektronickej stránke veľmi jednoduchá a nezaprie, že je to vlastne MT07 s iným podvozkom a kapotážou. Ale aspoň vás nič zbytočného nevyrušuje a s kľudom sa môžete sústrediť na jazdu. Cez deň svieti dvojicou LED svetiel, ktoré medzi sebou hostia v nasávacom otvore jeden centrálny LED svetlomet. Taktiež dnes už štandardom je Full LED osvetlenie.
Aerodynamická kapotáž je taká akurátna aby poskytla dostatočnú ochranu pred vetrom ale zároveň minimalistická a jednoduchá. Je na nej vidno, že účel bol u nej prvoradý, teda až na predné smerovky. Tie žiaľ na môj vkus dosť kazia dojem. Chápem ale, že potrebovali cenu udržať čo najnižšie a toto je asi tá najlacnejšia možná voľba.
Kolesami nadol priatelia
NÁZOV : Yamaha R7
MOTOR : 689 centimetrov kubických
HMOTNOSŤ : 188 kilogramov
VÝŠKA SEDLÁ : 835 milimetrov
CENA : 9 390€

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 3.3 / 5. Počet hodnotení 4

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokNový Genesis G90 postavil proti Nemcom najlepšie zbrane
Nasledujúci článokNajväčší pokrok od príchodu ABS. Brembo predstavilo nový revolučný systém brzdenia