Domov MOTO TEST Honda ADV 350 – svižný mestský spoločník

TEST Honda ADV 350 – svižný mestský spoločník

Keď Honda prišla pre pár rokmi s Adventure skútrom s označením X-ADV, popravde som nevedel kam by som ho zaradil. Svoje miesto si však našiel u dobrodruhov, ktorí majú radi nevšedný vzhľad a chceli niečo iné. Dnes tu máme nový model maxi skútra Honda ADV 350. Nájde si tiež svojich priaznivcov?

Nový model mestského maxi skútra s označením Honda ADV 350, je odvodený od spomínaného Adventure skútra X-ADV. Nové ADV si zachovalo všetky charakteristické dizajnové prvky svojho veľkého brata X-ADV a zároveň sa prispôsobilo mestskej džungli.
Srdce skútra
Ako už názov napovedá nová Honda ADV 350 je poháňaná jednovalcom so zdvihovým objemom 330 centimetrov kubických a výkonom 29,2 konských síl. Výkon „ADV-čko“ svižne poženie vpred v akejkoľvek situácii a za akýchkoľvek okolností. Prenos sily na zadné koleso sa postará automatická CVT prevodovka. Pri ich spolupráci je reakcia na pridanie plynu skoro okamžitá a bez zbytočných prestávok a váhania.
O zastavenie sa vpredu stará 256 milimetrový kotúč s dvojpiestikovým strmeňom Nissin.
Tu by som však radšej videl dva kotúče aj napriek tomu, že ten jeden si s ADV-čkom hravo poradí aj v krízových situáciách. Dávkovanie je dostatočne presné a plynulé.
Vzadu sa nachádza 240 milimetrový kotúč s jednopiestikovým strmeňom.
O odpruženie sa stará kompletný podvozok od SHOWA. Vredu sa nachádza  nenastaviteľná upside down vidlica, ktorej vzadu sekundujú dva tlmiče SHOWA s externým rezervoárom. Riadenie je presné a pohodlné. Zároveň si poradí s každou nerovnosťou na ceste aj mimo nej. Vďaka svetlej výške 145 milimetrov zvládne aj presun po nespevnených cestách. Ale do nejakého väčšieho offroadu dobrodružstva by som ju neťahal. Na to však nie je Honda ADV 350 stavaná.
Technológie
Palubný LCD displej s negatívnym zobrazením je dobre čitateľný aj na priamom slnku a v noci zase zbytočne nežiari. Všetko je na ňom pekne prehľadne upratané a dobre čitateľné.
Vďaka Smart Key kľúču, naštartujete bez toho aby ste kľúč dávali do zapaľovania, stačí keď ho budete mať vo vrecku. Pod ovládaním bezkľúčového zapaľovania sú umiestnené dva gombíky na otváranie sedla a krytu nádrže. Tá ma kapacitu 11,7 litrov a pri priemernej spotrebe okolo 3,5 litra má aj dobrý dojazd.
Ovládače na rukovätiach sú prehľadne usporiadané a ani ľavá rukoväť nie je zbytočne preplácaná gombíkmi ako to má Honda v obľube. O to aby ste dobre videli a aj boli dobre videní je Honda ADV 350 vybavená Full LED osvetlením, ktoré dnes už všade samozrejmosťou.
Predné plexi je nastaviteľné v štyroch polohách, a pri mojej výške ľahko prevyšujúcej 180 centimetrov ani v najvyššej polohe nedokázala úplne odkloniť nápor vetra, ktorý mi končil tesne nad plexisklom prilby. Pri diaľničných rýchlostiach som cítil menšie turbulencie, ktoré boli pri dlhšej ceste nepríjemné. V tej najnižšej polohe však poslala ADV-čka všetok, aspoň pocitovo chladný vzduch na mňa, čo v tých horúčavách dobre padlo.
Úložný priestor na rozdávanie
Úložný priestor pod sedadlom je dostatočne veľký na menší nákup, alebo na dve integrálne prilby. Prvému úložnému priestoru, v našej verzii sekunduje aj príplatkový inteligentný horný kufor za ktorý si priplatíte rovných 400 € a o úložný priestor tak núdzu mať určite nebudete. Vpredu vľavo je aj malý úložný priestor kde si s pohodlím odložíte všetky drobnosti a vďaka USB-C portu aj nabijete telefón.
Sedlo je pohodlné s výškou 795 milimetrov nie je ani príliš vysoké ale kvôli konštrukcii a šírke samotného skútra s ním nižší jazdci môžu mať problém dočiahnuť na zem.
Honda ADV 350 je pohodlný a svižný skúter, ktorý sa nestratí v meste ako ani mimo neho.
Kolesami nadol priatelia.
NÁZOV : Honda ADV 350
MOTOR : 330 centimetrov kubických
HMOTNOSŤ : 186 kilogramov
VÝŠKA SEDLÁ : 795 milimetrov
CENA : 5 990€

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.8 / 5. Počet hodnotení 5

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokTEST Škoda Karoq 1.5 TSI – najuniverzálnejšie SUV na trhu
Nasledujúci článokNajväčší rival Tesly chce dobiť Európu. Čínska automobilka BYD príde už tento rok