Domov News Nissan Juke prešiel faceliftom, vracia sa k žltej farbe

Nissan Juke prešiel faceliftom, vracia sa k žltej farbe

Foto: Nissan

V rámci osvieženia v polovici životného cyklu modelu Nissan Juke sa výrobca v rámci množstva žiadostí od zákazníkov rozhodol opäť zaviesť žltú farbu exteriéru mestského crossoveru Juke, ktorá si získala popularitu ešte v prvej generácii.

Okrem novej žltej farby vykonali dizajnéri a inžinieri spoločnosti Nissan významné zmeny
v interiéri s cieľom zlepšiť atmosféru na palube, a to vďaka prepracovanej stredovej konzole a prístrojovej doske. Interiér využíva aj nové materiály, čalúnenie a vylepšenú výbavu. Konektivita vozidla bola aktualizovaná o väčší dotykový displej. V rámci modernizácie bol uvedený nový stupeň výbavy s názvom N-Sport, ktorý zdôrazňuje dynamické vlastnosti modelu Nissan Juke.

Opätovné zavedenie žltej farby exteriéru do modelu Nissan Juke je priamym dôsledkom
požiadaviek zákazníkov, ktorí si žltú farbu obľúbili, keď bola uvedená na prvej generácii. Nová žltá farba má ale iný odtieň ako odtieň na predchádzajúcej generácii. V porovnaní s tou, ktorú ponúkal predchádzajúci Juke, je nová o niečo bledšia, čo jej dodáva modernejší a pôsobivejší vzhľad. V novej výbave N-Sport je pôsobivosť žltej farby umocnená kontrastom žltej s čiernymi prvkami ako strechou, kolesami, spätnými zrkadlami, lemami kolies, mriežkou chladiča a stĺpikmi karosérie.

Nissan Juke
Foto: Nissan
Väčšie obrazovky

Pridanie pútavej žltej farby do farebnej palety modelu Juke je len začiatok. V interiéri zlepšila život na palube značná práca dizajnérov a inžinierov spoločnosti Nissan. Prvou zmenou, ktorú si súčasní zákazníci všimnú, keď si sadnú za volant, je zväčšená veľkosť centrálnej obrazovky infotainmentu. Má teraz 12,3 palca a bola naklonená smerom k vodičovi o 8 stupňov, aby sa dotykové ovládacie prvky na vzdialenejšom okraji obrazovky dostali do pohodlného dosahu vodiča. Za volantom je teraz 12,3-palcový digitálny TFT displej. Obrazovka s vysokým rozlíšením (1920 x 720 pixelov) umožňuje vodičovi nakonfigurovať displej tak, aby zobrazoval kombináciu informácií podľa jeho preferencií. Modernizovaný informačno-zábavný systém je vybavený intuitívnejšou domovskou
obrazovkou, ktorá umožňuje používateľovi prispôsobiť si obrazovku tak, aby obsahovala
“widgety” pre najčastejšie používané funkcie.

Okrem toho má infotainment vylepšené rozpoznávanie hlasu a schopnosť “porozumieť prirodzenému jazyku”. Vďaka tomu má systém k dispozícii širšiu škálu fráz a výrazov, ktoré dokáže chápať ako príkazy, pričom ignoruje váhanie alebo pauzy. Bezdrôtové pripojenie Android Auto, rovnako ako bezdrôtové pripojenie Apple CarPlay, je teraz k dispozícii aj v modeli Nissan Juke. Systém infotainmentu teraz dokáže prehrávať video obsah zo zariadení pripojených cez USB, keď vozidlo stojí.

Foto: Nissan
Viac miesta pre drobnosti

Interiér je taktiež doplnený o žlté prvky. Sedadlá výbavy N-Sport pokračujú v téme so žltými recyklovanými časťami z Alcantary, ktoré ladia s novou farbou exteriéru a pokrývajú hornú vonkajšiu časť sedadla a pretínajú stred sedadla pri bočných opierkach. Sedák a operadlo sú prešívané výrazným vzorom a na operadle je vo výške ramien vyrazený nápis “Juke”. Pre stupne výbav N-Connecta, N-Design a Tekna sú k dispozícii aj nové sedadlá s vyšším komfortom. Nové sedadlá N-Connecta majú novú látku s názvom Kira Melange, ktorá pozostáva z umelej kože s textilnými akcentmi, ktoré dopĺňajú časti sedadla s valčekovým vzorom.

Medzi ďalšie novinky v interiéri všetkých verzií modelu Juke patrí zväčšená odkladacia
schránka pred spolujazdcom, ktorej objem sa zväčšil na 7,8 litra. A lakťová opierka bola
prepracovaná tak, aby bola opornejšia, s asymetrickým dizajnom, ktorý ju predĺžil o 25
mm, ale bez toho, aby to bolo na úkor držiakov na nápoje. Lakťová opierka sa zdvíha, aby
umožnila prístup k stredovej odkladacej schránke. Všetky stupne výbavy modelu Juke sú teraz vybavené elektrickou ručnou brzdou. Vo verzii Nissan Juke Hybrid boli premiestnené tlačidlá e-Pedal a EV Mode.

Nissan Juke predné sedadlá
Foto: Nissan
Nové farby aj disky kolies

Počnúc výbavou N-Connecta sú teraz všetky verzie vybavené bezdrôtovou nabíjacou
podložkou, ktorá pojme smartfón veľký ako iPhone 12 Pro Max. Okrem toho sú k dispozícii
zásuvky USB-A aj C, ktoré môžu využívať cestujúci vpredu. Cestujúci na zadných sedadlách ocenia nabíjacie body USB-A aj USB-C. Zatiaľ čo návrat žltej farby upúta pozornosť fanúšikov modelu Juke, v palete exteriéru sú aj ďalšie zmeny. Doterajšiu perleťovú bielu nahradil nový odtieň, ktorého nové zloženie dodáva bielej farbe ešte čistejší vzhľad, a navyše obsahuje viac metalických vločiek pre väčší perleťový efekt.
Rovnako aj čierna metalíza je úplne nová. Nová farba je sýtejšia a tmavšia. To sa dosiahlo
použitím väčšieho množstva pigmentu uhlíkovej černe a nahradením metalických vločiek
sklenenými vločkami, čo má za následok vytvorenie vyššieho stupňa “iskrenia”.

Nové možnosti výberu diskov kolies sú teraz k dispozícii pre Juke v troch najvyšších
stupňoch výbavy. Každá výbava má štandardne dodávané disky kolies a alternatívu za príplatok. Štandardné disky kolies na vozidlách N-Connecta a N-Design sú úplne nové a
každý z nich má päťlúčový dizajn, ale dizajny sú pre každú výbavu jedinečné. Voliteľná je
po novom pre výbavy N-Connecta, N-Design, N-Sport a Tekna atraktívna alternatíva 19″
diskov kolies s aero krytmi. K dispozícii je nová možnosť pneumatík s nízkym valivým odporom pre 17″ kolesá, ktorá je k dispozícii pre verziu Hybrid vo výbavových stupňoch Acenta a N-Connecta.

Nissan Juke
Foto: Nissan
Lepšia parkovacia kamera

S modernizáciou modelu Juke prichádza štandardná výbava systému varovania pred vybočením z jazdného pruhu. Núdzové udržiavanie v jazdnom pruhu je voliteľnou výbavou, ale od stupňa Tekna je štandardom. Monitoruje polohu vozidla v jazdnom
pruhu napríklad na diaľnici, a ak sa vozidlo priblíži príliš blízko k hranici jazdného pruhu
vymedzenej bielymi čiarami, spustí vibrácie vo volante, aby upútalo pozornosť vodiča. Bez
korekcie vozidlo zasiahne a upraví smer jazdy, aby udržalo trajektóriu vozidla v jazdnom
pruhu.

Vďaka centrálnej obrazovke s vysokým rozlíšením sa zvýšilo aj rozlíšenie zadnej kamery
z 0,3 na 1,3 megapixela. To znamená, že cúvacie manévre možno vďaka jasnejšiemu
obrazu robiť ešte istejšie, najmä v situáciách so slabým osvetlením. Zadná kamera je teraz štandardom pre všetky stupne výbavy modelu Juke, zatiaľ čo 360° kamerový parkovací systém, ktorý kombinuje pohľad zo štyroch kamier okolo vozidla, je k dispozícii od výbavy N-Connecta.

Nissan Juke interiér
Foto: Nissan
Dve pohonné jednotky

V prípade prudkého brzdenia v dôsledku neočakávaného náhleho zastavenia vozidla pred
vami budú teraz brzdové svetlá blikať, aby upozornili vodiča za vami. Juke je vybavený dvoma možnosťami pohonu. Elektrifikovanou možnosťou je Juke Hybrid, ktorý pozostáva zo spaľovacieho motora špeciálne vyvinutého pre prácu v hybridnom pohone. Vyvíja výkon 69 kW (94 k) a krútiaci moment 148 Nm. Na elektrickej strane má hlavný elektromotor výkon 36 kW (49 k) a krútiaci moment 205 Nm, ktorému pomáha 15 kW vysokonapäťový štartér/generátor, ktorý pracuje prostredníctvom meniča a 1,2 kWh kvapalinou chladenej batérie. Výsledkom je hnacie ústrojenstvo, ktoré poskytuje o 25 % vyšší výkon ako súčasný benzínový motor, pričom spotreba paliva sa v mestskom cykle zníži až o 40 % a v kombinovanom cykle o 20 %.

Pod kapotou neelektrifikovanej motorizácie pre Juke sa nachádza litrový trojvalcový benzínový motor DIG-T s turbodúchadlom. Produkuje 114 koní a krútiaci moment 200 Nm. K dispozícii je 6-stupňová manuálna alebo 7-stupňová dvojspojková prevodovka (DCT) s radením pádlami pod volantom a voličom jazdných režimov (Eco, Standard, Sport).

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.5 / 5. Počet hodnotení 11

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJTS Nissan
Predchádzajúci článokNajpríťažlivejší Renault súčasnosti spoznal slovenské ceny
Nasledujúci článokShelby Series 2 sa vráti s vysokou cenou aj elektrinou