Nie je to tak dávno, čo Opel oživil slávnu športovú skratku GSi. V modernej histórii to začala Insignia a najnovším prírastkom do rodiny je Corsa GSi. Čo však prináša?

Pri skratke GSi každému automobilovému fanúšikovi napadne úžasný športovo ladený Kadett. Neskôr ale prišla iná trojpísmenová skratka OPC a pôvodné GSi sa tak prepadlo o stupienok nižšie. Podobne, ako Insignia GSi, aj Corsa GSi je skôr niečo ako medzistupeň s optickým paketom, no k dispozícii bude s novým turbobenzínom a športovým podvozkom.

To znamená, že Corsa GSi nebude hothatch v pravom slova zmysle, ale len akýsi “warm” hatch. Podľa anglickej literatúry ide paradoxne o autá, ktoré sú viac zamerané na radosť z jazdy a ovládateľnosť, ako vrcholové hothatche. Dôvodom je práve nižší výkon, s ktorým si vodič vie užiť viac na kľukatých cestičkách.

Keď výkon nie je všetko

Spolu so skratkou GSi príde do malej Corsy aj nový prepĺňaný benzínový štvorvalec s objemom 1,4 litra. Ten ponúkne výkon 110 kW (150 koní) a maximálny krútiaci moment 220 Nm v rozmedzí od 3000 do 4500 otáčok za minútu, čo je úctyhodný parameter. Výkon bude na prednú nápravu prenášať šesťstupňová manuálna prevodovka so skrátenými prevodmi.

Opel Corsa GSi (2018) Erste Details/Erklärung

Vďaka tejto kombinácii by mala malá Corsa zrýchliť na stovku za 8,9 sekundy a maximálne by mala uháňať rýchlosťou 207 kilometrov za hodinu. Opel zverejnil aj pružnosť zrýchlenia z 80 na 120 km/h na piatom prevodovom stupni – to sa má odohrať za 9,9 sekundy. A spotreba? Opel udáva v meste približne 7,9 litra benzínu na 100 km, mimo mesta 5,4 a v kombinovanom cykle 6,3 litra na stovku.

GSi alebo OPC?

Hoci Corsa GSi na svoju športovejšiu sestru s prívlastkom OPC poháňanú 1,6-litrovým turbomotorom stráca 42 kW (57 koní), podvozok by sa u oboch verzií nemal príliš odlišovať. GSi si z OPC prevezme niektoré komponenty, ako napríklad brzdy, či 18-palcové disky obuté na pneumatikách s rozmerom 215/40 R18.

Corsu GSi spozná fanúšik už na prvý pohľad. Od obyčajnej Corsy ju bude odlišovať optický paket, ktorý sa skladá z predného nárazníka, masky chladiča, ale aj iná kapota s otvorom na chladenie. Zo zadnej časti potom zaujme spojler na tretích dverách, ktorý podľa vyjadrenia značky nemá plniť len estetickú funkciu, ale mal by reálne generovať prítlak, a teda aj zvýšenie priľnavosti k vozovke. Okrem toho by mala byť Corsa GSi v ponuke v pestrých farbách.

Zdroje: Opel | startstop.sk

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJOpel
Predchádzajúci článokMaťo Homola po prvých pretekoch na okruhu Zandvoort
Nasledujúci článokBrabus Mercedes-Benz triedy X. Upravený pick-up pre náročných.