Je výrazne viditeľný už aj na našich cestách a podľa mnohých sa jedná o najelegantnejší kúsok značky Opel z rodiny X. Opel Grandland X vo výbave Ultimate je naozaj špičkový.

Minuloročnému predaju značky Opel, respektíve skupine PSA predchádzala úzka spolupráca dvoch veľkých automobiliek, z ktorej vzišli dve SUV. Nedávno našou redakciou prešiel Crossland X a o čosi skôr sme preverili aj väčšieho brata – Grandland X. K tomu väčšiemu vozidlu sme sa však vrátili skrz odlišnú motorizáciu.

Prvotným testom prešiel turbo-benzínový trojvalec s objemom 1,2-litra s najvyšším výkonom 96 kW / 130 koní. Táto motorizácia bola spriahnutá so šesťstupňovou automatickou prevodovkou. Peugeot 3008 bol pomyselným darcom orgánov aj pri ďalšej dieselovej alternatíve, ktorou bola motorizácia 2,0 CDTI s ktorou sme sa bližšie oboznámili.

Opel Grandland X 2.0 CDTI disponuje najvyšším výkonom 130 kW / 177 koní a najvyšším krútiacim momentom 400 N.m. Agregát je spriahnutý s osemstupňovou automatickou prevodovkou. Pokiaľ sa pozrieme na jazdné výkony, tak tento model je schopný akcelerovať z pokoja na 100 km/h v priebehu 9,1 sekundy a maximálna papierová rýchlosť je 214 km/h. Výrobca udáva aj kombinovanú spotrebu, ktorá je 4,8 litra na 100 km.

Ako sa však Grandland X správa na ceste? Je kultivovaný, tichý, dokáže bystro brať podnety akcelerovať, energie na rozdávanie má za každých okolností. Reálna spotreba sa však moc neprikláňa k tej papierovej. Aj keď sme sa snažili jazdiť hospodárne, reálna spotreba bola medzi 5,5 – 6,0 l/100km. Nová osemstupňová prevodovka pracuje veľmi nenápadne a až priam úchvatne ľahko. Ako detail k športovému temperamentu Grandlandu X by sa možno hodili aj páčky pod volantom na ručné riadenie. Samozrejme máte možnosť radiť pákou, no nie je to to pravé orechové.

Prepracovaný pohonný reťazec pokračuje primerane tuhým a komfortným podvozkom, ktorý by sa mohol zdať dokonca aj príjemnejším, než je tomu u koncernových bratov, či konkurencie. Samozrejme sa jedná o subjektívny názor, nakoľko každému vyhovuje niečo iné.

Z vonkajšku sa najvyššia výbava prezentuje 19“ kolesami, striebornými lištami a strecha spolu s krytmi spätných zrkadiel sú v čiernom laku Diamond black. Za zmienku stoja aj chrómové „krídla“, ktoré majú nové modely značky Opel v maske chladiča.

Interiér zaujme športovými sedadlami, ktoré sú potiahnuté nie kožou ale Alcantarou, čo mne osobne vyhovuje viac, než celokožený poťah. Ako predné, tak aj zadné sedadlá sú vyhrievané a športový podtón tomuto modelu dodávajú hliníkové pedále.

Do štandardnej výbavy verzie Ultimate patrí aj prémiový audiosystém Denon s ôsmimi reproduktormi a subwooferom, ktorý je ukrytý v batožinovom priestore. Infotainment Navi 5.0 IntelliLink je vybavený dotykovým displejom s uhlopriečkou 8“. Podporuje Android Auto aj Apple CarPlay. Tento systém je doplnený o digitálny tuner DAB+. Smartfóny, ktoré podporujú bezdrôtové nabíjanie môžete nabíjať vložením do stredového tunela. Všetky modely Grandland X Ultimate sú vybavené adaptívnymi svetlometmi AFL LED, priestorovým kamerovým systémom so záberom 360° a parkovacím asistentom Advanced Park Assist.

Grandland X Ultimate presvedčil, že zatiaľ bude určite špičkou v ponuke tohto modelu pokiaľ ho budúci rok nevystrieda plug-in hybrid s pohonom všetkých štyroch kolies. Na Slovensku sa tento model predáva od 32 990€.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokE, F alebo G? Ako dobre ovládate BMW označenia? 3. časť
Nasledujúci článokE, F alebo G? Ako dobre ovládate BMW označenia? 4. časť