Športové coupé a roadster modelu TT dostanú novo pretváranú jednorámovú mriežku do predného nárazníku. Pozornosť dostali aj vylepšené nárazníky a prívod vzduchu, prerobili sa tiež aj bočné obloženia. Zákazníci budú mať možnosť si vybrať aj s viacerých typov kolies a farieb – Turbo Blue a Pulse Orange.

História modelu sa tiahne svetom už od roku 1995, kedy bol predstavený prvý koncept TT. Auto bolo postavené pre potešenie z jazdy a svojim špecifickým dizajnom sa stalo ikonou. Prvé Audi TT Coupé prišlo na trh v jeseni 1998 a prvý TT Roadster o rok neskôr. Momentálne sa úspechu tešia už tri generácie nemeckej automobilky, a tá posledná dostane facelift.

 

Automobilka tiež uviedla, že plánuje vyrobiť iba 999 kusov, pričom všetky budú mať navyše špeciálne znaky a matné Audi krúžky po stranách. Táto ,,limitovaná“ edícia tiež dostane 19-palcové kolesá s piatimi lúčmi, čierne brzdové kotúče a ďalšie osobité detaily. Audi TT 20 Years bude k dispozícii ako coupé či roadster a približne 80 kusov bude rezervovaných výhradne pre amerických zákazníkov.

 

Pod kapotou ostane 2,0-litrový motor s turbom. Model 40 TSFI má aktuálne 147 kW pri 4300 ot/min. Druhá výkonnejšia verzia 45 TFSI má 245 koní pri 5000 ot/min a čisto športový model TTS ponúka zasa 306 konských síl pri 5400 ot/min. Hlavným rozdielom medzi základnou TT a TTS je, že TTS je dostupná len so sedemstupňovou prevodovkou s dvojitou spojkou S-tronic (DSG). Klasická verzia má však na výber šesťstupňovú manuálnu prevodovku, čo znie ako väčšia zábava.

 

Napriek všetkému, automatické prevodovky sú už dnes prepracovanejšie ako kedysi. A tak asi nebude problém zvyknúť si na ,,dokonalé“ preraďovanie. Na 100 km/hod sa dostane iba za 4,5 sekundy. Niet sa čo diviť, je to malé a ľahučké auto.

Virtuálny kokpit bol tiež prepracovaný a bude na výber z dvoch štandardných zobrazovacích režimov – Classic a Infotainment, s voliteľným režimom Sport. Špeciálna edícia TT 20 Years prinesie so sebou pôvodnú eleganciu ,,baseballovej“ kože. Kabína je zdobená v známom odtieni hnedého automobilu Nimbus.

Zdroje: Audi | startstop.sk