Španielska automobilka SEAT oznámila novú vlajkovú loď Leon ST Cupra, ktorá má byť produkovaná v extrémne malom počte.

Leon ST Cupra Carbon Edition vyniká 19-palcovými hliníkovými kolesami s dvojitým lakovaním, ktoré budú k dispozícii exkluzívne len pre túto limitovanú edíciu. Carbon Edition, ako vyplýva z názvu, dostane exteriérové doplnky vyrobené z uhlíkových vlákien. Menovite ide o predný podnárazník, ktorý na prvý pohľad vyzerá byť náchylný na vysoké obrubníky, a zadný difúzor, ktorý obklopuje 4 zlovestne vyzerajúce koncovky výfukov.

Nová limitovaná edícia tak doplní limitovaný hatchback označený ako Cupra R, ktorý spoznáte z diaľky podľa bronzových kolies a ostatných bronzovo lakovaných exteriérových doplnkov, ako línie okolo nasávacích otvorov v prednom nárazníku, či kryty spätných zrkadiel. SEAT, alebo teda Cupra, zrejme zistil, že limitované edície sa predávajú ako „teplé rožky“, a preto sa rozhodol pre limitku Leonu aj vo verzii kombi.

No nejaké rozdiely medzi Carbon Edition a Cuprou R sa predsa len nájdu. A nepotešia Vás. Konkrétne je limitka nazvaná Carbon Edition oproti eRku slabšia o 10 koní. Dôvodom sú v automobilovom svete všadeprítomné emisné limity a honba za ich dosiahnutím. Volkswagen Group sa rozhodol skresať pár kobýl pri vrcholných verziách hothatchov, no podľa vyjadrení by strata výkonu nemala byť citeľná. Tu sa načŕta otázka, či dôjde aj k reálnemu úbytku koní, alebo len tomu na papieri? Takáto prax by nebola v automobilovom priemysle ničím výnimočným, no táto polemika je na dlhšie. 🙂

Spoločné s Cuprou R bude mať Carbon Edition ostré brzdy od renomovanej značky Brembo, či škrupinové pretekárske sedadlá. Na druhej strane, Carbon Edition dostane do vienka pohon všetkých kolies využívajúci medzinápravovú spojku Haldex, ktorý v SEATe volajú 4drive, a sedemstupňovú dvojspojkovú prevodovku DSG.

A čo cena? Nuž, na nemeckom trhu za Carbon Edition dáte nemalých 48.900 eur. Na obranu (možno) prestrelenej ceny: dostanete 300-kusovú limitku, ktorú zrejme na ulici inak nestretnete.

Zdroje: Carthrottle | startstop.sk

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokTEST Mercedes-Benz A200: motor s prívlastkom vysávač?
Nasledujúci článokLifehack, ktorý európskych úradníkov nepoteší: Takto si v lete vychladíte auto omnoho rýchlejšie!