Začiatkom tohto roka sa nám do rúk dostal na veľmi krátku dobu, kráľ ciest, nový Phantom! Pozrite si krátky zostrih…

Automobilový trh má množstvo prepychových značiek. Jednou z najvýraznejších je určite britská automobilka Rolls-Royce. Táto spoločnosť nepochybne kraľuje celému luxusnému automobilovému svetu. Najnovšie rozšírili svoje portfólio o ďalší model, ktorého základom ostal typ Phantom. Už minulý rok v januári Briti lákali svojich klientov na už ôsmu generáciu tejto luxusnej limuzíny. Pred vyše rokom sme mohli oficiálne vidieť nového hliníkového kráľa ciest.

Vieme teda, že Phantom VIII je postavený z komplet novej konštrukcie, ktorá je vyrobená z ľahkého hliníku. Majstri z Goodwoodu ju nazvali jednoducho, tak, ako to k tejto značke pasue – Architecture of Luxury. Platforma je prispôsobiteľná aj na iné modely a tvorí aj základ SUV Cullinan. Ak sa však bavíme o tejto luxusnej limuzíne, tuhosť bude o 30 % vyššia. Dizajn sa oproti uniknutým fotografiám zásadne nezmenil. Všetky tvary, ktoré sú charakteristické pre túto značku ostali zachované. Rozdiely môžete hľadať len v detailoch – maska chladiča je nanovo vytvarovaná do prednej časti, svetlá sú z diód a vďaka laserovej technológii majú väčší dosah. Automobilka uvádza dosah 600 metrov. Súčasťou nových detailov sú 22“ kolesá, nárazníky, či jemne pozmenené línie.

Táto lahôdka bude dostupná v dvoch dĺžkových variantoch, ktoré sa odlišujú priestorom pre vzadu sediacich pasažierov. Ako inak, dvere sa otvárajú v protismere jazdy. Interiér si môžete nakonfigurovať sami podľa seba, vrátane kresiel. Novinkou je možnosť úpravy kresiel na tzv. lôžkové kreslá. Nemôže chýbať chladnička, multimediálne displeje, či výklopné stolíky. Samozrejmosťou je stropné čalúnenie popretkávané diódami, ktoré pripomínajú nebo plné hviezd. Čo sa týka materiálov, automobilka určite nešetrila. Ako je zvykom, vnútro je prevažne z jemnej hovädzej kože, pravého dreva. Tieto prvky sú doplnené o kovové detaily. Kabína sa nijak extrémne neprerobila, len omladla. Interiér je naprataný najnovšími technológiami. Obsahuje napríklad head-up displej, či sústavu kamier zachytávajúce celé okolie. Prepracovaný podvozok disponuje upraveným dvojitým zavesením, vzadu hrá prvé husle päťprvková náprava. Samozrejmosťou sú vzduchové pružiny s automatickou úpravou svetlej výšky. Technika však pokročila a podvozok nereaguje len na zaťaženie, ale dokáže aj rozoznať z kamery, aký má asfalt stav.

Poďme sa pozrieť na to najhlavnejšie. Pred uvedením sa diskutovalo o upravení atmosférickej 6,75-litrovej V12, resp. 6,6-litra pre menších bratov. Inžinieri sa však rozhodli pre tretí variant. Ôsmu generáciu poháňa rovnako veľká V12, no pridané sú dve turbodúchadlá. Nová pohonná jednotka tak produkuje maximálny výkon 420 kW (571 koní) a krútiaci moment 900 Nm. Motor je spriahnutý s 8-stupňovým automatom. Ostatné parametre žiaľ Rolls-Royce nezverejnil, no s určitosťou vieme, že sila motora V12 s použitím ľahších prvkov sa určite prejavia čo najlepšie. Novo postavená vlajková loď príde začiatkom budúceho roka a základná cena údajne presiahne 400-tisíc €. Kráľ tak bude o niečo drahší, než jeho predchodca.