Obezita nie je problém, ktorý trápi iba ľudí. Svojim spôsobom ňou trpia aj autá. Hoci hmotnosť je často z generácie na generáciu nižšia, samotné rozmery neustále rastú. Príkladom je aj nové BMW radu 3 G20, ktoré je väčšie ako prvá generácia X5!

Pokiaľ je cieľom výrobcov chváliť sa pri každej novej generácii vylepšeným priestorom pre zadných pasažierov či väčším objemom batožinového priestoru, prakticky neexistuje iná možnosť, ako jednoducho nafúknuť rozmery auta. Tento trend je v automobilovom priemysle už niekoľko rokov a nadobúda také rozmery, aké si bez porovnania vieme predstaviť len ťažko. Tak napríklad nedávno predstavené BMW radu 3 G20 na prvý pohľad nepôsobí dojmom, že je na dĺžku väčšie, ako prvá generácia X5, však? Nuž, opak je pravdou. A je dokonca väčšie, ako nie tak staré BMW radu 5, či dokonca staršia sedmička. A to už je čo povedať.

 

BMW radu 5 (E28)

Začneme zľahka. Druhá generácia BMW radu 5, ktorú v Mníchove označili ako E28, je už poriadne staré auto. Prvýkrát sa verejnosti predstavila v roku 1981, čo je takmer 40 rokov dozadu. Bavorský charizmatický sedan so štvor- a šesťvalcami a prvýkrát aj dieselom pod kapotou mal na dĺžku úctyhodných 4.602 milimetrov. Nové BMW radu 3? takemr o 9 centimetrov viac: 4.709 mm.

 

BMW radu 5 (E39)

Pri rade 5 ešte ostaneme, no preskočíme tretiu generáciu označenú ako E34 a dostávame sa k zrejme najkrajšej generácii päťky: E39. Hoci v tomto prípade už nová trojka pár centimetrov na dĺžku stráca (konkrétne len 6,6 cm), stále má v niektorých rozmeroch navrch. Konkrétne v šírke. Nie až tak stará päťka meria presne 1,8 metra na šírku, nová trojka ešte o 27 milimetrov viac. A pritom E39 pôsobí na ceste pomerne širokým dojmom.

 

BMW radu 7 (E32)

Nová trojka predčila aj vrchol produkcie BMW – rad 7, konkrétne jeho druhú generáciu označenú ako E32. Hoci nejde o dĺžku (čo by bolo vzhľadom na majestátnosť sedmičky už naozaj divné), ani o šírku, navrch má vo výške. Stará sedma je vysoká presne 1,4 metra, trojka generácie G20 presne 1.442 milimetrov. Povedali by ste to len na základe fotografií?

 

BMW X5 (E53)

Zrejme najväčším prekvapením je porovnanie s prvým SUV z Mníchova, ktoré poznáme pod označením X5. Generácia E53, ktorá bola predstavená začiatkom tohto tisícročia, meria na dĺžku presne 4.662 milimetrov. Len pre pripomenutie, nová trojka je dlhá 4.709 milimetrov. Ide teda o rozdiel takmer 5 centimetrov, čo nie je zanedbateľné vzhľadom na fakt, že X5 je o triedu väčšie auto a dokonca SUV.

 

BMW i8 (I12)

A dostávame sa do modernej éry. Hybridný superšport z Mníchova pôsobí ako nízka, široká a dlhá placka prilepená k zemi. Porovnávať výšku oboch áut je teda nelogické, no zaujímavé je, že nová trojka je dokonca dlhšia ako i8, a to presne o 2 centimetre.

Dá sa teda ešte hovoriť o kompaktnom sedane?

http://www.startstop.sk/2018/10/02/autosalon-pariz-nove-bmw-radu-3-g20-slubuje-dokonale-rozlozenie-hmotnosti-a-neskor-aj-m340i/

Zdroje: carthrottle | startstop.sk

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokPríde budúca generácia Škody Octavia RS len ako hybrid?
Nasledujúci článokAutoshow Nitra 2018, čo všetko tam nájdete?